HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) áder jános (2) Áder János (1) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) Bajnai (7) bajnai (12) Bajnai Gordon (4) bajnai gordon (3) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) bayer zsolt (1) Bayer Zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) dk (18) DK (2) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) Együtt-PM (1) együtt-pm (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) európai unió (2) Európai Unió (1) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) fidesz (22) Fidesz (8) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) g. fodor gábor (1) G. Fodor Gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) gyurcsány (18) Gyurcsány (1) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) Jobbik (2) jobbik (11) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) Kötcse (1) kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) Lehet Más (1) lehet más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) lmp (9) LMP (6) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) Mesterházy (1) mesterházy (6) Mesterházy Attila (1) mesterházy attila (15) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) mszp (28) MSZP (6) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) nemzeti színház (1) Nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) NER (1) ner (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) orbán (9) Orbán (1) Orbán-kormány (1) orbán viktor (17) Orbán Viktor (1) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) paks (1) Paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) Schiffer (2) schiffer (3) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) schmitt pál (2) Schmitt Pál (1) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) szegedi csanád (2) Szegedi Csanád (1) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

A Deákné meg a vászna, és a Jobbik harca az előző rendszerrel, az államszocializmussal. De a nagy hadakozás közepette pont olyanná váltak, mint az egykori állampárt. Egy mai Novák Előd-féle sajtótájékoztató ennek eklatáns példája volt.

Gyurcsány Ferenc „el a kezekkel az evától” sajtótájékoztatója után meredek váltás volt Novák Előd. Főleg akkor, amikor a Jobbik képviselője kijelentette, hogy egy olyan alkotmánymódosítást terjesztettek be, ami után Novák szerint „az ilyen Gyurcsány Ferenceket ki kellene zárni nem csak a Parlamentből, hanem a közéletből is”. Nemrég távozott, szaladt volna utána, az arcába is üvölthette volna. Novákék alkotmánymódosítása – egy olyan alkotmányhoz, ami még nem is hatályos – az Alaptörvény XXIII. cikkéhez toldana plusz egy bekezdést. Eszerint:

„A Magyar Köztársaságban nem folytathat politikai tevékenységet, nem lehet állami vezető, társadalmi szervezet vezető tisztségviselője, vezető beosztású kormánytisztviselő, vezető beosztású köztisztviselő, vezető beosztású közalkalmazott, a rendvédelmi szervek illetve a Magyar Honvédség vezető beosztású tagja, bírósági, illetve ügyészségi vezető, állami, illetve önkormányzati többségi vagy résztulajdonban álló gazdasági társaság vezető tisztségviselője vagy ezen gazdasági társaság ellenőrző szervének tagja, aki az 1949. augusztus 20-át követő és 1990. május 2-át megelőző pártállami időszakban állami vezető, az egykori állampárt vezető tisztségviselője, vagy bármely erőszakszervezet vezető beosztású tisztje volt.”

Ez már nem Biszkuról szól. Novák Előd szerint sem; ez a módosító javaslat a magyar közélet megtisztítását szolgálja a Jobbik prominense szerint. Vagy mégsem. Novák a megtisztítást elsősorban az MSZP képviselőivel kezdené, ki is emelte Gyurcsány Ferenc, Lendvai Ildikó és Kovács László nevét. Vitányit kihagytad, Novák elvtárs! Ez a módosító javaslat (ami mondjuk azért is furcsa, mert a Jobbik is ostorozta a kormánypártokat, hogy hányszor módosította a jelenleg is hatályos alkotmányt, de ők egy olyanhoz nyújtanak be módosítót, ami még nem is hatályos) pozícionálást, helyezkedést és szavazatra hajtást takar, nem megtisztítást. A Jobbik tudja, hogy a kormánypártok hajlanak az ilyenféle tisztításokra, az előzőnyolcév, az előző húsz, meg az előző hatvan logikája alapján. A Jobbiknál tudják, hogy ezzel nem csak az a Fidesz járna jól, amelyik oly’ sok sajtot kiénekelt már a szájukból, hanem végre a másik demokratikus párt is, a Jobbik is. Plusz szavazat! És a Jobbiknak is csak ez számít. Ha megtizedelődnek a szocialista politikusok, akkor már csak matematikai alapon is, több ember szavazhat rájuk.

De ez ősi, jól bevált, az egypárti diktatúra idején tökélyre fejlesztett módszer. Ha nem tudod legyőzni demokratikus versengésben az ellenségedet, mint ahogy a kommunisták sem tudták legyőzni anno a kisgazdákat, akkor szabadulj meg tőle. A Jobbik a maga 46 képviselőjével ehhez nagyon kevés, így az ideológiailag hozzájuk legközelebb pártokhoz, a kormánypártokhoz fordultak segítségért. Ősi, jól bevált módszer ez, csak épp a kommunisták Moszkvába mentek segítségért.

Tisztel Jobbik Magyarországért Mozgalom!

A módosító javaslattal kapcsolatban lenne egy kérdésem. A „vagy bármely erőszakszervezet vezető beosztású tisztje” résznél mi a helyzet a Magyar Gárdával? Kiss Róbertből lehet még képviselő?

És: Tisztelt Jobbik Magyarországért Mozgalom!

A kommunisták felé fordulásukban segítségükre sietett Strasbourg. Szabad a vörös csillag viselése, hát hordják!

Címkék: jobbik kommunizmus szocializmus egypártrendszer állampárt

110 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr603364365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komcsi, a salabakter 2011.11.09. 13:00:45

@Kivlov: amíg nem a saját eszközeikkel győzik le őket, a markukba röhögnek.
Mindamellett pacifista vagyok, nem kívánok nekik olyat, amit ők a többieknek.

ggaborx 2011.11.09. 13:01:21

Tehát a javaslat azért helytelen, mert a beterjesztő vélt vagy valós előnyhöz jutna általa. Jól értem?

Az látom teljes mértékben irreleváns, hogy konkrétan miről szól a javaslat, ha és amennyiben a felvető személye alapot ad a gondolkodás nélküli elutasításra.

Érveléstechnika: egyes.

Amúgy meg igen érdekes, hogy ebben az országban soha senki nem foglalkozik egy-egy gondolat értelmezésével, sokkal inkább fontosnak tartja hangsúlyozni az előadó személyét és jellemzőit.

Nem az a kérdés, hogy mi a kérdés, hanem hogy ki a kérdező. Így legalább nem kell gondolkodni. Át is van verve a komplett ország folyamatosan a személyi kultuszok kritikátlan támogatása révén. Tudják ezt nagyon jól azok, akik ezt nap mint nap ki is használják. Gyerekek vagytok még sajnos.

Kivlov 2011.11.09. 13:02:36

@komcsi, a salabakter:
Én se kívánom nekik, mert ők sem kívánták. Tették...

ili810 2011.11.09. 13:04:17

@szkeptikus vagyok: A közélet megtisztítása.
Minden élősködőnek szüksége van melegágyra.
Miből fejlődhettek volna ki.

komcsi, a salabakter 2011.11.09. 13:04:34

@Kivlov: igaz, igaz... Szívós, embertelen könyörtelenséggel, és még daloltak is hozzá. Milyen jól érezte volna magát itt az ötvenes években Quentin Tarantino! Biztos bedobta volna magát az élet sűrejébe.

Arbet 2011.11.09. 13:09:30

20 évvel ezelőtt kellett volna.. most már lassan kihal az összes féreg magától büntetlenül. A többsége már nyálcsorgató magatehetetlen nyugger. A büntetéssel már elkéstünk. Már csak annyit tehetünk, hogy az utánuk hagyott magyar politikát kikukázzuk. Az összes jelenlegi pártot és hálózataikat. Ennyit tehetünk jóravaló magyar fejjel.

sztd 2011.11.09. 13:10:42

Nekem az az érzésem, hogy egy ilyen lépés:
- üdvös lenne, mert jobb későn, mint soha
- nem akasztaná meg az országot, mert aki 21 éve vezető pozícióban volt, az "ma már nem 20 éves"
- megvalósulása nem csak az MSZP-t érintené, hanem a Fideszt és a Jobbikot is, és ezzel újabb ponton zárná le emberi szinten az 1990 előtti rendszert

Kassian 2011.11.09. 13:15:19

Én inkább a jobbiktól tisztítanám meg a magyar közéletet.

komcsi, a salabakter 2011.11.09. 13:15:39

@Arbet: 1990. májusában Mester Ákos így emelte intő szavát az antikommunisták ellen: micsoda, felelősségrevonást akartok hónapokkal a rendszerváltás után?!

Roy 2011.11.09. 13:16:27

@Kivlov: És a Fidessz-Kdnp-vel mi lesz? Kisz titkárok, Mszmp-s vezetők, most meg mélykeresztény templomi csúsómászók.

komcsi, a salabakter 2011.11.09. 13:18:08

@Roy: attól, hogy 45 után kooptáltátok a kisnyilasokat, még nem lehet azt mondani rátok, hogy náci párttá váltatok.

Kivlov 2011.11.09. 13:19:40

@Roy:
Teljesen mind1.
89ben kellett volna lépni, nem puhap*csűsködni antall módra. lehúzunk egy M betűt, aztán rendszert váltottunk, gratula.

komcsi, a salabakter 2011.11.09. 13:21:39

@Kivlov: akkor már kettőt kellett volna lehúzni.

AbuBakr 2011.11.09. 13:22:45

A cseheknél évek óta kiválóan működik egy hasonló törvény....

Én még megfejelném azzal is, hogy az összes nyugdíjasnak nézzék át az igazolt munkaviszony éveit. És azokat az éveket, amelyeket a párt, a munkásőrség, vagy egyéb politikai szervezet főállású szolgálatában töltötte, ne számítsák bele a nyugdíjába.
Sok sok milliárd meg lenne spórolva éves szinten a nyugdíjkasszába.

Pár vén komcsi vagy éhen döglene, vagy el kéne adni a a rabolt vagyonát...
Persze igazából azokat is el kéne kobozni... Pl az ilyen szemlőhegyi úti villákat!

na__most__akkor 2011.11.09. 13:23:15

"Tarkónlőni nyilvánosan, vasárnap déli, élő TV adásban."
Közvetítés a Parlament díszterméből, hiszen törvény lesz róla, nem?

Ja. Meg tarkónlőni az összes keresztényt, mert azok meg boszorkányt égettek régebben. A Bazilikában, a tizenegyórás misén.

Nem is tarkónlőni, az túl humánus.
MEGÉGETNI mindet (komcsit, keresztényt) mint Giordano Brunot. Az kell ide.
Nálunk is van Rózsák Tere. (Vagy virágok, mindegy, az is szép)

Meg utánamenni a világ másik felére és jégcsákánnyal fejbebaszni.

Fejjel lefelé felakasztani.

Felnégyelni, és a város négy kapujára kiakasztani. Majd a tarlós átnevez nektek helyeket városkapunak, mert hagyomány az hagyomány.

Aztán semmi puhapöcs, vaze. Törvény az törvény.

---------------------------
Na megyek, hányok egyet, aztán olvasom tovább az embernek látszó valamik véleményét itten ezen a blogon.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.11.09. 13:24:00

Jó kis csúsztatós blog, mindennemű hozzáértés és épp összefüggések nélkül! Hmm... nyamm-nyamm, ebéd utáni desszertnek pont jó!

EMU 2011.11.09. 13:25:06

Mivel ez egy önmagában jogos, ésszerű, az emberek igazságérzetével találkozó, indokolt és reális elvárás volna, ezért nyilvánvaló, hogy ezt a jobbik nem gondolhatja komolyan. Ugyanis egy elmeháborodottól igencsak gyanakvással és bizalmatlanul kell fogadni az első látásra józan gondolatokat ugye.

Bobellino 2011.11.09. 13:31:04

Nyikos László azért még képviselő maradhat?

hááááát 2011.11.09. 13:32:19

Akkor Viktor papája halott ember a bányáit elkobozzuk ugye? Ha emlékezetem nem csal párttitkár volt.
Ja és Viktor is a KISZ-ben kezdte politikai pályafutását. Akkor ő is egy átmentett kommunista?
Elég fura, hogy a legtöbb 40-nél idősebb képviselő, állami vezető majd mindegyike, ott volt a fazék mellett a 80-as évek végén.
Hajjaj, lesz itt nemulas. :D
A legszebb példa még mindig az agyonsztárolt Demján Sándor aki úgy pusziszkodott Kádárral, mint aki igazi párthű szolga, de 89 óta tudjuk csak muszályból tette.
Annyit elárilnék szerintem az ország 90 % ezért kussolt, de még sem nyalt be csontig.

Képmutatásból 5-ös

room_101 2011.11.09. 13:33:05

Hogy végre pontot tehessünk a 20 éve folyó vita végére, hozzunk létre egy teljhatalmú igazoló bizottságot, amely előtt mind a 10 millió magyar állampolgárnak kötelező megjelenni, és elszámolni múltjával, különösen vagyonával. A bizottság dönt az elkobzás mértékéről, és az esetleges megbélyegzés fokozatáról.
A döntés ellen fellebbezésnek hely nincs, nehogy végtelenségig húzzák az ügyeket.
PS: Én a bráner kellemes felére helyezkednék, mondjuk bizottsági tagnak.

AbuBakr 2011.11.09. 13:34:07

@Bobellino: Erről Vona már sokszor nyilatkozott, sőt maga Nyikos is.
Nem, nem maradna képviselő.

igényes 2011.11.09. 13:36:46

@csoko20: Hát, ha belegondolsz a busz soffőr át kell, hogy essen egy pálya alkalmassági vizsgán, de nem a képviselők.

pástétom 2011.11.09. 13:44:04

A Jobbikot kellett volna már réges-rég betiltani.

ügyfélszolgálatos 2011.11.09. 13:52:19

@hááááát: Ja lehetne sorolni. Kövér papát, Viktor papát... Martonyit, Pozsgayt... Most csak a teljesség igénye nélkül.

Kalmár 2011.11.09. 13:52:33

A Jobbik nem különösebben érdekel. Viszont a vörös csillag viselése az elképesztő ocsmányság. Kiváncsi vagyok mivel lehet magyarázni a csillag igen, horogkereszt nem gondolkodást.
Engem a nácik nem bántottak. Nyilván őrültek voltak és elutasítom a gondolkodásukat de mindemellett szolidaritásból sem viselnék ilyesmit. Miért nem kapok hasonló szolidaritást a liberális és szocdem emberektől??
100 millió ember halála nem gond, ha nem a ti fajtátokból van?? Vajon ki a náci akkor?

igényes 2011.11.09. 13:55:50

@hááááát:

Nemrégiben halottam Orbán első budapesti mozilátogatásáról Kövér Laci barátjával.

Mondta Orbán Kövér Lacinak, hogy menjenek moziba. Ki is néztek egy filmet a Haza hű fiai című szovjet filmet.

Nem tudták, hogy jutnak oda, hát megkérdeztek egy pesti srácot, aki elmondta, hogy menjenek két megállót az Blahától a Deák térig, majd szálljanak át a másik Metróra és azzal szintén menjenek két megállót és ott a mozi. A két gyerek szomorúan érkezett vissza szálláshelyükre. Kérdezi a pesti srác: Mi a gond. Nos, a szerencsétlenek egész délután metróztak, mindig ugyanoda értek vissza. Mentek a Deák térig kettőt, majd kiszálltak és ugyanazon a metrovonalon az ellenszerelvénnyel visszaindultak.

A pesti srác elmagyarázta részletesebben és így végre sikerült eljutniuk a moziba már rögtön másnap.

Itt kezdődött az érdekesség, mert elmesélte Viki, hogy a film nagyon jó volt, nagyon aranyosak és bátrak voltak a hős szovjet katonák. A mozi teljesen üres volt, csak ketten nézték a filmet. Egy dologra panaszkodtak, hogy nagyon fáj a fenekük.
Kiderült, hogy lehajtható ülések voltak és ők pedig az ülöke élére helyezték üllepüket.

Démonmac1 2011.11.09. 13:56:04

"Engem a nácik nem bántottak." II. VHB Csak az országot döntötték romba. Ha neked nem számít, akkor lépjünk tovább.
A Don-kanyarban miattuk halt meg az egyik nagyapám, többek között.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.11.09. 14:01:26

Milliós fidesz simli a pécsi városházi szerződésekben. - turkáltunk az üvegzsebben

Pénzügyi, politikai és környezetvédelmi tanácsok, döntés-előkészítés, helyzetelemzés, minőségbiztosítás és véleményezés milliókért, baráti cégeknek. Betelt a pohár, amikor az elzárt pécsi csap alá tartottuk.

"Elzártuk a csapokat" - hangoztatta Páva Zsolt, Pécs 2009-ben megválasztott fideszes polgármestere, arra utalva, hogy az előző, szocialista városvezetés olyan kitalicskázós, pazarlós volt.

Kikértünk néhány szerződést, beletúrtunk Pécs online üvegzsebébe, és érdekes adatok kerültek elő. Kiderült, hogy Szebellédi István eddig 28 millió forintért pénzügyi szaktanácsadott, de Kapitány Gergely cége is több mint 18 milliót számlázhatott ki politikai tanácsokért. Feltűnik még Szalai Sándor cége, az egyik kevéssé burkoltan a városvezetést támogató hírportál tulajdonosa, aki városi cégekkel való kapcsolattartásért jutott összesen 4,5 millió forinthoz. Egy kis merítés a fideszes városvezetés szerződéseiből, a teljesség igénye nélkül.

Szebellédi István pénzügyi és finanszírozási tanácsadás, igazságügyi szakértői feladat ellátása témakörben polgármesteri tanácsadóként havi egymillió forintot tett zsebre, év végéig összesen 28 millió forintot. A nevével fémjelzett, illetve a részben irányítása alatt lévő cégek által végzett több tízmilliós átvilágítások ezen felül értendők, mint a legendás 60 milliós, amelyről azóta sem tudni pontosan, hogy hány oldalas is volt új korában. Hogy ne legyen magányos, a CC Auditot vele közösen tulajdonló ember is feltűnt a városháza környékén egy másik cégével, ő több mint 12 milliót vihetett haza a Pécsi Vízművel és a Wipark Konzummal kapcsolatos véleményéért.

Kapitány Gergely cége, a K&K Produkció politikai tanácsadásért, helyzetelemzésért, stratégia kialakításáért, beszédek írásáért összesen 18,4 millióval gazdagodott 2009 júliusa óta. Páva Zsolt volt kampányfőnökének vállalkozása először 562,5, majd 625 ezer forintot kapott havonta.

A Szalaiusz Consulting Bt. nem kisebb feladatért kapott tíz hónapon át 450 ezer forint plusz ÁFÁ-t, mint az "átszervezendő önkormányzati társaságokkal való kapcsolattartás, problémamegoldás és menedzsment kialakítása". A társaság névadója nem egy ókori római méltóság, hanem az egyik pécsi hírportál tulajdonosa, Szalai Sándor, amely inkább kendőzetlenül, mint nem, a jobboldalt támogatta a választásokkor. (Talán más is emlékszik: piros fejléce ekkortájt vált narancssárgává, a dizájn azóta változott.)

A volt fideszes városatya, De Blasio Antonio nevével fémjelzett Consult Bt. havi nettó 300 ezer forintot számláz ki a városnak 2009 június óta, összesen 11.625.000 forintot. A társaság feladata "EKF beruházások, létesítmények üzemeltetésével kapcsolatos feladatok koordinálása, külkapcsolati tanácsadás", valamint Pécs európai ügyeinek koordinálása, és az ezzel kapcsolatos tanácsadás. Dr. Mikes Éva, volt fideszes alpolgármester szintén ugyanekkora összeggel gazdagodott, mint párttársa.

A Gázber Bt. 2010 nyara óta havi 212.500 forintot kap "energetikai, infrastrukturális feladatok döntés-előkészítése, kidolgozása, és szakmai tanácsadás" ellátásáért.

Az Omnimed Egészségügyi és Szolgáltató Bt., amely Bányai Elekhez köthető, az önkormányzat egészségügyi igazgatási feladatainak ellátásáért év végéig összesen közel 3,5 milliót kap.

Az üvegzsebből potyogtak még ki csinos összegek. A Brain-Audit Kft. a Pétáv átvilágítására irányuló szakértői tanácsadásért bruttó 6,2 milliót kapott, a PRV Dunántúli Fejlesztési-, Közbeszerzési és Beruházásszervező Szolgáltató Kft. közbeszerzési eljárások előkészítésére, lebonyolítására és szakmai támogatására bruttó 18,5 millió forintot vett fel. Az MSB Fejlesztési Tanácsadó Zrt. minőségbiztosítási feladatok ellátásáért bruttó 4,4 millió forinttal lett gazdagabb.

Nem Szebellédiék az egyetlen nem pécsi illetőségű jó barátai a pécsi önkormányzatnak. A volt kispesti Fidesz frakcióvezetőjéhez kötődő Aditus Zrt. pályázat előkészítéséért közel 3,7 millió forinttal gazdagodott.

Gumi 2011.11.09. 14:03:01

@Démonmac1: A Don-kanyarban pont nem a nácik lőtték le a nagyapádat...

igényes 2011.11.09. 14:04:11

@Démonmac1:

Mi keresnivalónk volt nekünk a Szovjetunió területén?

Pont az ilyen Orbánok, Vonák, Kövérek ölették le a magyart Isonzónál, Piavénél, Don kanyarban.

Az I. VH-ban nem voltak magyar komcsik, csak áldozatok, de egy Orbán, egy Vona, egy Semjén sem.

plephyl 2011.11.09. 14:08:14

ez mitől lenne antidemokratikus javaslat? szerintem az előző rendszer fenntartói, kiszolgálói a történelmi szemétdombra valók és nem a közéletbe.
éljék a kis privát életüket és kussoljanak.

tudtommal néhány ex-szoci országban történtek a jobbik javaslata szerinti korlátozások.

én igazságosnak tartanám.

kvadrillio 2011.11.09. 14:11:04

Nééézd Novák !

ÉN, SZEMÉLY SZERINT MEG AZT SZERETNÉM, HA INKÁBB A MUNKABÉREK ÉS A NYUGDÍJAK TISZTESSÉGES MEGEMELÉSÉN GONDOLKODNÁL, MERT A ZEMBEREK AZ ALACSONY BÉREK MIATT ELŐBB-UTÓBB MEGESZNEK TÉGED REGGELIRE !

...hallgassss rám...., ez nem pussssztába kiáltott szóóó akar lenni ! :D

Gumi 2011.11.09. 14:11:08

Válaszom a cikkírónak a Jobbik helyett:

A Magyar Gárda nem erőszakszervezet. Ha annak tartja, kérem sorolja fel azokat az erőszakos cselekményeket, melyek alapján mégis annak kellene tekinteni.

Strasbourg sosem állt szovjet kommunista diktatúra alatt, így velük kollaboráns hazaárulóik sincsenek. Érthető, ha nekik a vörös csillag viselése nem okot problémát, ellentétben mondjuk a horogkereszttel, amit tiltanak. Az eltérő megítélés tehát az eltérő történelmi tapasztalatokra épül.

kvpsgb (törölt) 2011.11.09. 14:12:25

Ilyen vagy hasonló törvényt már régen (már a rendszerváltáskor) hozni kellett volna. Akkor talán nem lett volna egy pufajkásból miniszterelnök stb.

Gumi 2011.11.09. 14:13:25

@igényes: "Mi keresnivalónk volt nekünk a Szovjetunió területén?"

Amiért ma a katonáink Afganisztánban vannak. Megelőző jelleggel.

Démonmac1 2011.11.09. 14:13:46

@Gumi: Ugye azt mondanom sem kell, hogy adolféknak köszönhetően voltak a magyar katonák a Don-kanyarban, nem megfelelő felszereléssel.
Ne akard kimagyarázni, hogy a náciknak köze sem volt a 2. VHB hoz mert röhögnöm kell. (vagy sírnom, hogy ennyire szar a magyar közoktatás)

Gumi 2011.11.09. 14:16:24

@kvadrillio: A Jobbik az egyedüli párt, amelyik folymatosan a magyar államadósság felülvizsgálatát akarja, és az uzsorajellegű kifizetéseket megszüntetné. Így évente több ezer milliárd forint maradhatna a büdzsében, ebből jutna magasabb bérekre, és még az adórendszert is lehetne bőven enyhíteni, hiszen annak ok elsősorban az, hogy az államadósság miatt nagy adóbevételre van szükség.

Démonmac1 2011.11.09. 14:17:11

@igényes:
"Mi keresnivalónk volt nekünk a Szovjetunió területén?"

Ööö, hadat üzentünk nekik? Holmi jobboldali törekvés nyomán. Kissé elkámpicsorodva az előző pofontól. Hogy megkapjuk a második sokkal nagyobbat.

A realitásérzék teljes hiánya jellemezte már akkor is a magyar kormányt.

kvadrillio 2011.11.09. 14:17:29

..aztán itt van ugye...a majdnem 100 %-osan munkanélküli falvak sokasága.......
OCCT EZEK IS EGYRE ÉHESEBBEK ÉS NEMSOKÁRA EZEK IS NOVÁK-HUSIKÁT AKARNAK REGGELIZNI !

Nu, ezeken gondolkodjál inkább......DE SÜRGŐSEN nOVÁK ! :)

Démonmac1 2011.11.09. 14:20:21

@Gumi: "A Jobbik az egyedüli párt, amelyik folymatosan a magyar államadósság felülvizsgálatát akarja, és az uzsorajellegű kifizetéseket megszüntetné."

A jobbik jelenléte a parlamentben az egyik ékes bizonyítéka, hogy a magyar ember nem gondolkodik, plusz nagy a szegénység, mert mindig akkor kúsznak elő az ilyen megélhetési, szélsőséges véglények.

Egy ép gondolatuk nincs. Tapasztalatuk meg pláne.

kvadrillio 2011.11.09. 14:20:31

@kvadrillio: ..MERT LEHET ÉHEZTETNI A NÉPEKET.....ÖLÉG HOSSZÚ IDEIG....LEHET EGYRE KEVESEBBET ADNI NEKIK ENNI.......DE A VÉGÉN A NAGYON KIÉHEZTETETT ÁLLAT MINDIG, MINDIG, MINDIG MEGESZI A GAZDÁJÁT !!!

Tudóóóóód.....Novák !

Gumi 2011.11.09. 14:21:35

@Démonmac1: javaslom, olvasgass többet a II. vh-ről, mert az iskolapad elhagyása óta sok minden más megvilágításba került, többek közt azért, mert már nem a nyertes diktálja a történelemkönyv szövegét, valamint a politikailag betiltott műveket is el lehet olvasni az interneten. A komplex látásmód hiánya vezet azokhoz a kérdésekhez, amiket feltettél.

Gumi 2011.11.09. 14:23:23

@Démonmac1: nincs logikai összefüggés abban, amit írsz.

Démonmac1 2011.11.09. 14:26:37

A németeknek van gerincük szembenézni a történelmi szégyenükkel,(szélsőségesek) idehaza ez kevésbé megy.
És amíg szavazatéhség van (a dilettáns kormányzás miatt egyre inkább) addig nincs meg a két pofon.

Gumi 2011.11.09. 14:26:48

@Démonmac1:

"Egy ép gondolatuk nincs."

Egyedül a Jobbik készített a választások előtt egy részletes programot. 88 oldalas PDF ma is megtalálható az interneten.

"Tapasztalatuk meg pláne."

Ezért nem szavaztak a Fideszre '94-ben a választók. Aztán 4 év múlva mégis, és nem buktak bele.

Démonmac1 2011.11.09. 14:27:15

@Gumi: A történelem sajnos engem igazol.

-JzK- 2011.11.09. 14:29:17

A javaslat kihagyta az MSZMP társszervezeteiben (pl. KISZ) vezető beosztást betöltő embereket. Gyurcsány csak így esne a javaslat alá, hiszen ő nem az MSZMP-ben volt góré, hanem "csak" a KISZ-ben-
Hangsúlyozom, hogy a vezető beosztásút, így az egyetem miatt vagy buliból KISZ-es emberek nem kerülnének bele, hanem csak azok akik meggyőződésesek voltak.

Egyébként kettős mérce és igazságtalanság, hogy aki náci volt annak idején, azt 90+ évesen is bíróság elé citálják, és ennek a ballib tapsol, ha meg a kommunista vezéreket akarják korlátozni, akkor meg jaj antidemokratikus, jaj boszorkányüldözés, jaj, jaj, jaj.

Volt egy ilyen:
en.wikipedia.org/wiki/Denazification
de.wikipedia.org/wiki/Entnazifizierung

Az meg régi kommunista propaganda, hogy "a nácik", vagy a hazafiasság a felelős a világháborús pusztításért. Én úgy tudom, hogy nem a németek bomábzták le Drezdát, Hirosimát, Budapestet, hanem az ellenségeink. Miért nem őfölöttük hümmögtök ilyen előítélő karba tett kézzel.

Ez kb. olyan mintha egy orosz a saját országát hibáztatná azért, mert orosz katonáknak kellett meghalni a háborúban. És végülis abban is van igazság, mert ha nincs komcsi forradalom, akkor a németeknek nem kellett volna antikommunista keresztes hadjáratba kezdeniük. Egyébként a németek Erdélyt adták nekünk, a ballibek (a bal része itt a szovjeteket, a lib része meg amcsikat jelenti) meg elvették. Most akkor milyen idióta államszocializmus idején tanult rizsa, hogy mégis őt tekinti egy magyar az erkölcsi fölény birtokosának???

Démonmac1 2011.11.09. 14:31:59

"többet a II. vh-ről, mert az iskolapad elhagyása óta sok minden más megvilágításba került, többek közt azért, mert már nem a nyertes diktálja a történelemkönyv szövegét, valamint a politikailag betiltott műveket is el lehet olvasni az interneten. A komplex látásmód hiánya vezet azokhoz a kérdésekhez, amiket feltettél"

Amit én szeretnék az annyi, hogy a ténylegesen szélsőségesek, legyen az bal(idehaza nem nagyon van) vagy jobb. Semmi szín alatt ne juthasson hatalomhoz, hogy beleszólhasson mások sorsába vagy életébe.

Milyen történelemkönyv szerint nem a nácik az okozói magyarország rombadőlésének a 2. világháborúban?

Gumi 2011.11.09. 14:34:00

@Démonmac1: A németek szélsőséges cionista befolyás alatt állnak, elhitették velük, hogy a legszörnyűbb dolgokat tették. Pedig azóta népirtás Jugoszlávia szétesésekor is volt, és ma is folyik Palesztinában.
A szélsőségesség önmagában még nem bűn. Hülyeség ilyet állítani. Petőfi szélsőségesen szerette a hazáját, szélsőségesen tett is érte, költőként fegyvert fogott és harcolt is.
Talán el kellene ezért ítélni?
A szélsőségesség kifejezés ma inkább egy bélyegzőként használatos az ellenfél magyarázat nélküli befeketítésére, összemosására más bűnözőkkel, pl. terroristákkal. (Mellesleg a RAF, a Vörös Hadsereg Frakció szovjet finanszírozással működött.)

-JzK- 2011.11.09. 14:34:17

@Démonmac1:
Az a bizonyos "szembenézés" az mióta jelenti azt, hogy ilyen "bűnös nép vagyunk, örökre vezekelnünk" kell kisebbrendűségi komplexusban kellene szenvedni, és nem szabad eléggé hazafiasnak lenni?

Mióta jelenti azt, hogy abból az következik, hogy a náci kártya az valami univerzális mindenható szitokszó, amit mint valami fatvát ha kimond a ballib (valójában öngyűlölő és hazaáruló) értelmiség, akkor mindenkinek haptákba kell vágnia magát és két perc gyűlölet allatt kifejezni, hogy mennyire önmagában undorító dolognak tartja "szélsőségesnek" lenni?

Mért jelentené azt, hogy az "idegen szép" hazug, liberális dogmájában kell vakon hinni, és az erkölcsi fölény birtokosának tekinteni azt, aki homokos vagy etnikai kisebbséghez tartozik?

MIÉRT KELL A KULTÚRÁLIS MARXIZMUST RÁNK KÉNYSZERÍTENI ?!

-JzK- 2011.11.09. 14:35:42

@Démonmac1:
"Milyen történelemkönyv szerint nem a nácik az okozói magyarország rombadőlésének a 2. világháborúban?" - Minden történelemkönyv szerint a szövetségesek bombázták le az országot, szövetséges fegyverektől haltak meg a magyar katonák, és hasonlók.

Ők maximum olyan értelemben "okozói" ennek, hogy elveszítették a háborút.

Démonmac1 2011.11.09. 14:35:50

@-JzK-: ". Én úgy tudom, hogy nem a németek bomábzták le Drezdát, Hirosimát, Budapestet, hanem az ellenségeink."

Melyikkel kezdünk, első vhb? Ki kezdte? ki nek az oldalán volt MO? Ki nyert?
Második vhb ki kezte? Kinek az oldalán voltunk csatlósok? Elbuktuk? elbuktuk.

Az Usa/ CCCP pl baromira békénhagyott volna minket ha nem a németek oldalán üzenünk nekik hadat...

Démonmac1 2011.11.09. 14:38:23

Akkor egyszerűsítem:
Ki kezdte?
Kinek az oldalán voltunk?

Gumi 2011.11.09. 14:40:44

@Démonmac1: Milyen történelemkönyv szerint nem a nácik az okozói magyarország rombadőlésének a 2. világháborúban?

Ehhez még történelemkönyv sem kell, hogy belásd. Ha a Vörös Hadsereget fel tudtuk volna tartóztatni (a nyilasok ezt próbálták) addig, amíg a szövetségesek el nem jutnak hazánkon át a frontig, akkor sosem lett volna szovjet megszállás, nem lett volna 56, 89, satöbbi. Minden valószinűség szerint hasonló utat jártunk volna be, mint Ausztria, azaz kapitalizmus lett volna, az összes ausztriaihoz hasonló előnyökkel és hátrányokkal.

Artie 2011.11.09. 14:42:54

@Roy: Vagy mondjuk egy Martonyi, aki a Németh-kormány privatizációért felelős államtitkára volt. Mi lesz így veled, Jánosunk?

igényes 2011.11.09. 14:44:58

@Démonmac1:

Most képzeld el, ha Orbán és Kövér megint hadat üzen.

A legerősebb fegyvere a Magyar Honvédségnek a Nokia mobil telefon talán. Ezzel tudunk telefonálni a 112-es NATO hívószámra.

Gumi 2011.11.09. 14:45:01

@Démonmac1: A válasz nem egyszerű. A Szovjetúnió ugyanis hatalmas fegyverkezésbe kezdett, és célja a világméretű kommunista/szicialista forradalom kirobbantása volt. Tehát háborúzni akart. Egyszerűen annyi történt, hogy megelőzték...

Ha ennyire egyszerűen akarod látni a kérdést, akkor tedd fel ezt ("Ki kezdte?") pl. a koreai, a vietnámi, az iraki, az afganisztáni háborúkkal kapcsolatban is. Az egyik ország sem támadta meg az USÁ-t, az mégis hadban állt velük, és országukat bombázta.

-JzK- 2011.11.09. 14:45:25

@Démonmac1:
Jó kis Stockholm szindrómás vagy. Épp olyan beteg öngyülölet van benned, mint a németekben: "bűnös nép vagyun, bűnös nép vagyunk".
A német kancellár elmegy Moszkvába a "győzelem" napját. Érted, a "győzelem napját" ! Nem szóltak neki, hogy ők vesztettek?

Egyébként az is hazug "komcsi" retorika, hogy így hivatkozol a német hadseregre, hogy "a nácik". Bocs, de a német hadi offenzívákat nagyrészt nem a politikai hadseregek (SS-Totenkopfverbände vagy Einsatzgruppen) hajtották végre, hanem a Wehrmacht. Azok épp annyira voltak "nácik", mint amennyire kommunistának nevezhető egy kommunista ország nempolitikai hadseregének kiskatonája.

Ez a kommunista történetírás narratívája, hogy nem az szovjeteket teszi felelőssé az ország lerombolásában (noha ők tették!), hanem lényegében öngyűlölő módon a saját történelmi vezetőréteget, vagy a német hadvezetést. Holott felelőssége az embernek azért lehet, amiről tud, ami neki felróható. Mit gondolsz, tudta-e a német vagy a magyar hadvezetés azt, hogy 42 után megfordul a kocka, és veszítünk? Micsoda marhaság egy az öngyűlölő stockhol szindroómás narratíva!

Ez a szó is tetszik, hogy "csatlós". Ezzel az erővel a szövetséges országok is egymás csatlósai voltak? Vagy az ilyen pejoratív kifejezéseket csak a tengelyre kell használni?

Kassian 2011.11.09. 14:46:48

@Gumi: A nyilasok semmilyen Vöröshadsereget nem próbáltak feltartóztatni. Ők csak raboltak, gyilkoltak az országban, javarészben köztörvényes bűnözőkből álltak és semmilyen katonai tapasztalattal nem rendelkeztek. Itt az oroszokat maximum a német csapatok és az a haderő próbálta feltartóztatni, ami a magyar hadseregből megmaradt.

Ami meg a makacs tényeket illeti: a II. világháborút nem a szövetségesek robbantották ki, nem a SZU támadta meg a náci Németországot. Mi pedig még akkor is a szövetségesei voltunk a fasisztáknak, amikor már mindenki tisztában volt azzal, hogy - szerencsére - elveszítik a háborút. Ennyi.

lady boo boo 2011.11.09. 14:50:02

az MSZMP-s , fideszes, kövér lacát kérdezzétek meg, a sírós szemű popcorni elvtárst, esetleg a biszkut éltető szanyit

Gumi 2011.11.09. 14:52:40

@Démonmac1: Az Usa/ CCCP pl baromira békénhagyott volna minket ha nem a németek oldalán üzenünk nekik hadat...

Hogy mi lett volna a különbség, azt vegytisztán látni lehetett az NSZK és az NDK berendezkedésében. Feltéve persze, ha azokat ismered. Az NSZK független maradt, sőt hamar az USA barátja lett a hidegháború miatt, az NDK szovjet megszállás alatt volt.
Pedig korábban az NDK is a Reich része volt, de a szovjeteknek sikerült elvtársakat faragni belőlük (a nácikból) akik aztán megalkották a Wartburgot meg a Trabantot. (Ez talán nagyobb bűn volt, mint maga a II. vh.)

-JzK- 2011.11.09. 14:55:44

@Gumi: Így van, ezt egy orosz történész-író, Viktor Suvorov (Ви́ктор Суво́ров) bebizonyította, a kérdésről több könyvet is írt.

Ld. még: en.wikipedia.org/wiki/Soviet_offensive_plans_controversy

Ben Franklin 2011.11.09. 14:59:15

Szép és jó. Miért lepődik meg a tisztelt cikkíró, hogy a vörösöket a saját módszereikkel akarják likvidálni? A történelem mindig mutatja. Hatás-ellenhatás.

A lényegi különbség annyi, hogy van a nemzeti söpredék, aki elvégzi a piszkos munkát, vele szemben az internacionalista vörös söpredék, aki nem kötődik államokhoz.

Gumi 2011.11.09. 14:59:59

@Kassian: A nyilasok tettei és a tanácsköztársaság történései mintha összekeveredtek volna... raboltak, gyilkoltak... Csak azok a fránya arányok ne lennének.

Hát igen, ami a tényeket illeti, ma szövetségese vagyunk egy olyan országnak, amelyik egyre-másra támadja meg a közel- és távolkeleti országokat. Pedig már sokan tudjuk, hogy el fognak ezzel bukni...

Démonmac1 2011.11.09. 15:00:38

"Ehhez még történelemkönyv sem kell, hogy belásd. Ha a Vörös Hadsereget fel tudtuk volna tartóztatni "

"tudtuk"?? vazze tél volt befagytak az egyébként igen kiváló fegyverek, még a németeknél is. Az igen ócska magyar felszerelésről nem is beszélek.
Plusz hosszú utánpótlási vonalak.
Plusz többfront

(és ha a németek megnyerik, akkor magyarországnak sokkal rosszabb lett volna a helyzete, mivel nem vagyunk árja faj, csicskáztatás az lett volna.

Hagymázas álom, még örülhetünk, hogy mi nem kaptunk az atomból.

Ben Franklin 2011.11.09. 15:01:57

@Kassian: Teljesen mind1 ki robbant ki egy háborút. Nem az a jófiú aki nem robbantja ki. Igazságtalan béke után a háború igazságos. Az igazság meg nézőpont kérdése, nem abszolút. Te meg vörös kommunista vagy.

Kalmár 2011.11.09. 15:02:05

@Gumi: Gratulálok az okos gondolatokhoz...
Szóval minket azért szopatnak mert a németek oldalán léptünk háborúba, bezzeg a németek....vazze te jól vagy?
Hogy emlékszel, Lettország, Litvánia, Ukrajna is velünk együtt lépett be? Mert nyilván csak ez esetben verik őket rommá 50 évre a ruszki kutyák.

Démonmac1 2011.11.09. 15:05:02

A nyilasok és a feltartóztatás, röhögnöm kell, amikor fegyvertelen polgári ellenfeleik voltak, akkor nagyon ment a vitézkedés, meg a rabolgatás, de amikor igazi ellenféllel kerültek szembe, futottak mint a nyúl.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.09. 15:05:17

Jól értem, hogy érik egy új numerus clausus? Majd a jobbik eldönti, hogy ki mehet gimibe, egyetemre, ki vállalhat, milyen hivatalt. Szép új világ!

Démonmac1 2011.11.09. 15:08:19

@Ben Franklin: "Teljesen mind1 ki robbant ki egy háborút. Nem az a jófiú aki nem robbantja ki. Igazságtalan béke után a háború igazságos. Az igazság meg nézőpont kérdése, nem abszolút. "

Igazságtalan béke, gondolom itt az elsőre gondolsz. Sajnos azt is mi kezdtük.
és nem nyertük meg.

Ben Franklin 2011.11.09. 15:09:27

@Démonmac1: Hát van benne valami. Bár az ellencsapásban minden kis és nagyvezető vörös zsidó volt, sokan akkor érkeztek Magyarországra életükben először, de nagyon örülök hogy ez nem izgatja a tisztelt kommentelőket.

Gumi 2011.11.09. 15:09:47

@Démonmac1: "mivel nem vagyunk árja faj, csicskáztatás az lett volna."

Ez a szovjet magyarázat az 50-es évekből. Hogy a padláslesöprést és kitelepítéseket jó néven vegyük, sőt még örüljünk is neki, hogy jól jártunk...

Ember, fel kéne már ébredni!!!

-JzK- 2011.11.09. 15:10:03

@Démonmac1:
"ha a németek megnyerik, akkor magyarországnak sokkal rosszabb lett volna a helyzete, mivel nem vagyunk árja faj, csicskáztatás az lett volna."

Ez hülyeség. Az árjaságnak többféle meghatározása is volt, és tágabb értelemben mindenki árja, aki fehér és nem zsidó. Ez alapján a magyarok is. A szőke-kékszemű nordicista koncepció nem volt "főszabálya" a nemzetiszocializmusnak, hiszen ők maguk is tudták, hogy nem minden német nordikus, még maga Hitler sem volt az. Gondolhatod, hogy nem alkot egy olyan árjaság definíciót, amibe még ő maga sem tartozik bele.

Egyes ballib "történészek" Hitlernek néhány asztali megjegyzéséből következtettek csak arra, hogy Hitler lenézte a magyarokat. Ez azonban a citatlógia kérdése. Hitler 1942 után amfetamin függőségben szenvedett, és ez okozta azokat a szélsőséges dührohamokat nála, amiket a Bukás című filmben is láthattunk. Azok a bizonyos magyarok érintő megjegyzések sem "a magyar" népre általában vonatkoztak, hanem általában egy olyan hadi kudarc esetében hangoztak el, amikor az általa elolvasott hadijelentések kiemelték a magyar csapatok gyenge teljesítményét.

Ez alapján csak a hülye állíthatja, hogy a nemzetiszocializmus a magarok "ki akarta volna irtani". A hivatalos politika a kelet irányába való befolyás kiterjesztés volt. A magyarországi (és romániai, stb.) németeket épphogy a birodalomba kívánta telepíteni, nem pedig Magyarországot germanizálni.

Kétségkívül német gazdasági és politikai befolyás alá tartoztunk volna, azonban az nem lett volna "durvább", mint amennyi most euroatlanit gazdasági és politikai befolyás alá tartozunk. Hála égnek vannak olyan öngyűlölő honfitársaink akik nagy lelkesedéssel sietnek feljelenti önmaguk országát a nyugati felettes szerveknél, ha az nem érvényesíti a liberalizmus posztulátumait.

Gumi 2011.11.09. 15:10:47

@Kalmár: ne tulajdoníts nekem olyat, amit nem írtam

kvadrillio 2011.11.09. 15:11:06

"Rohad a demokrácia

Magyari Péter

2011. november 9., szerda 07:04

|

Lawrence Lessig amerikai jogász és filozófus, a Creative Commons kitalálója és korrupciókutató tízévente Magyarországra látogat. Ezen héten is itt volt, és elmondta, hogy miért rohad az amerikai demokrácia, miért nem hisz az EU-ban, miért van baj a kétharmados törvényekkel, és hogy mekkora hülyeség népszavazásokat tartani."

...NEM BAJ !

MAJD A TARLÓS ÁTNEVEZ EGY PÁR KOMCSI UCCANEVET, OCCT KÉSZ !

Ben Franklin 2011.11.09. 15:11:35

@Démonmac1: Az előtt is volt egy olyan igazságtalan staus quo, ami szerint a gyarmatok fele a franciáké, a fele az angoloké volt. A németek potenciálja meg nagyobb volt mint a kettő együtt, gyarmat nuku. Hülyék lettek volna nem támadni. Valószínünek tartom hogy szép szóval is próbálkoztak.

kvadrillio 2011.11.09. 15:13:19

@kvadrillio: Lessing még nem tuggya, amit nálunk már miondenki tud: MINDENNEK A VÖRÖSCSILLAG AZ OKA !
A ROHADÁSNAK IS ! :o)

Ben Franklin 2011.11.09. 15:14:22

@kvadrillio: Azért rohad az amerikai demokrácia, mert csökken a középosztály létszáma az USAban. Középosztály nélkül nincs demokrácia, akárhogy is hívják. Lásd. oroszok, NDK stb.

Démonmac1 2011.11.09. 15:14:52

@Gumi: "ivel nem vagyunk árja faj, csicskáztatás az lett volna."
Ez a szovjet magyarázat az 50-es évekből. Hogy a padláslesöprést és kitelepítéseket jó néven vegyük, sőt még örüljünk is neki, hogy jól jártunk...Ember, fel kéne már ébredni!!! "

Ember, ez nem a szovjet magyarázat:)
hanem a német:)

-JzK- 2011.11.09. 15:15:10

@Démonmac1:
"Igazságtalan béke, gondolom itt az elsőre gondolsz. Sajnos azt is mi kezdtük.
és nem nyertük meg."

Ez sem igaz, az első világháború akkor már rég benne volt a levegőben. Mi, pontosabban Ausztria-Magyarország legfeljebb Szerbia megtámadásában felelős, a világháború kirobbantásában nem. A világháború kitörésére ez csak ürügy volt. Ha akkor nem tör ki, akkor kitört volna 1-2 évvel később másmilyen ürüggyel.

Az igazságtalan béke az még a háborús vereséghez képest is aránytalan volt. Ha megnézed a történelemben nem sok példa van arra, hogy egy háborús vereség után elveszik egy ország területének 3/4-ét. A régi korok háborúiban 10-15%-nyi területcsökkenés volt maximum arányos. Ha pl. csak Horvát-Szlavónország szakad le, biztosan nem lett volna különösebb revíziós törekvés.

Nagyon durván öngyülölő és stockholm szindrómás vagy.

Gumi 2011.11.09. 15:15:21

@Démonmac1: "...azt is mi kezdtük..."

Hát lehet, hogy TE kezdted, bár aligha élhettek még a szüleid, pláne te.
Nem csoda, ha TE bűnösnek érzed magad MÁSOK állítólagos bűnei miatt ilyen szemlélettel...

Ben Franklin 2011.11.09. 15:16:11

@kvadrillio: Igen, a kommunisták fő célja valóban az öngondoskodó középosztály elpusztítása. A proletariátus könnyebben manipulálható, ezt a kommenteken is érezni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 15:17:03

@na__most__akkor: Szívesen kikérném a véleményed a képíró perről, és hasonlókról....

Amúgy valaki tudna linkelni egyetlen egy erőszakos cselekményt, amit a magyar gárda követett el szervezetten?

Gumi 2011.11.09. 15:19:13

@Démonmac1: "csicskáztatás az lett volna"

Igen, hol olvastad? Komcsi tankönyvben?
Na akkor hidd is el, mert színigaz! :))))

samer 2011.11.09. 15:21:03

teljesen egyetértek a Jobbikkal ebben az esetben, ezen családokat ki kell taszítani a közéletből igaz 1990-ben kellett volna, és Gyurcsányról nem is hallottunk volna...

Gumi 2011.11.09. 15:25:09

@newtehen: Hát nem szervezetten, de heti több alkalommal betörés, rablás csekély értékekért, többször túlzott erőszakot alkalmazva a sértetten.
Izé, ez nem is a Magyar Gárda. Nem is magyar, meg nem is gárda...

Démonmac1 2011.11.09. 15:27:57

"Ez hülyeség. Az árjaságnak többféle meghatározása is volt, és tágabb értelemben mindenki árja aki fehér és nem zsidó."
Ez alapján a magyarok is"

Szeretnéd, hogy így lenne, de sajnos a történelem fogaskereke annyira vegyes vért pumpált ide össze vissza, hogy egyetlenegy "színmagyar" nincs a bandában. Kb kizárt.

"Egyes ballib "történészek"
Mindenki ballib aki más eszméket vall. (én is, de még hogy:)

"azok a bizonyos magyarok érintő megjegyzések sem "a magyar" népre általában vonatkoztak, hanem általában egy olyan hadi kudarc esetében hangoztak el, amikor az általa elolvasott hadijelentések kiemelték a magyar csapatok gyenge teljesítményét."

Nem csoda az a gyenge teljesítmény, felszerelés hiányában az orosz tajgában télen..
Ki miatt voltunk ott?

"Hála égnek vannak olyan öngyűlölő honfitársaink akik nagy lelkesedéssel sietnek feljelenti önmaguk országát a nyugati felettes szerveknél, ha az nem érvényesíti a liberalizmus posztulátumait. "
Ez történetesen O.V. volt, de amúgy nagyon sok olyan dolgot számoltak fel ami nehezítené a diktatúra létrejöttét. (Alkotmánybíróság jogkörének megnyirbálása pl)

Egyébként a nyugatiak számára sok esetben ugyanaz a cigány meg a magyar.
Egy cseppet sem csodálkozom mondjuk.

Démonmac1 2011.11.09. 15:31:10

@Gumi: "@Démonmac1: "csicskáztatás az lett volna" Igen, hol olvastad? Komcsi tankönyvben?
Na akkor hidd is el, mert színigaz! :)))) "
interneten
és van még egy adalék.

"Mindenról a mórok tehetnek! És barátom te miféle vagy? Mór vagyok!" :)
de egyébként a családom java németországból jött át ide, még régen (haragszom is rájuk:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 15:31:53

@Démonmac1: Elsuttogok Neked hét apróságot:

-Pestet az Amerikaiak és a Szovjetek bombázták porrá, nem a németek...

-A don kanyarba küldött katonák hiányos felszerelése a háttérországba (Magyarországra) átdobott "hős" partizánok szabotázsakcióinak (ma terrorcselekmény) volt köszönhető, amivel megbénították az utánpótlást.

Démonmac1 2011.11.09. 15:41:23

@-JzK-: "-JzK- 2011.11.09. 15:15:10
@Démonmac1:
"Igazságtalan béke, gondolom itt az elsőre gondolsz. Sajnos azt is mi kezdtük.
és nem nyertük meg."

"Ez sem igaz, az első világháború akkor már rég benne volt a levegőben. Mi, pontosabban Ausztria-Magyarország legfeljebb Szerbia megtámadásában felelős"

Általában az a hibás aki a pofont adja, de azt állni is kellett volna, az meg nem ment.

"Az igazságtalan béke az még a háborús vereséghez képest is aránytalan volt. Ha megnézed a történelemben nem sok példa van arra, hogy egy háborús vereség után elveszik egy ország területének 3/4-ét."

A háborúkban a győztes diktál, volt olyan, hogy felkoncolták a népet, ill eladták rabszolgának, és rombadontotték az adott várost.

"A régi korok háborúiban 10-15%-nyi területcsökkenés volt maximum arányos."
Ó pár nép mesélhetne ha nem tűntek volna mára semmivé." Punok pl.

A gond továbbra is azzal van, hogy belementünk egy hátha területetszerunk típusú háborúba, és a vesztesek oldalán maradtunk. Egyszer, majd megismételtük mégegyszer. Dupla szopás, parányi ország. Most ezen a parányi főddarabon sem tudunk békében meglenni egymással. Teljesen felesleges lett volna ennek fényében, ha egy akkora ország területén menne az anyázás. (Jóval több nemzetiséggel, akik autonómiát akarnak)

Gumi 2011.11.09. 15:43:14

@Démonmac1:

"fehér és nem zsidó":
egyetlenegy "színmagyar" nincs a bandában

És akkor mi van? Amúgy meg a svábok, szászok meg kifejezetten németek (Volksbund) úgyhogy mit nem értesz?

"Ki miatt voltunk ott?"
Hogy TI mi miatt, azt nem tudom, de MI az olyan hülyék miatt, mint TI..... :))))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 15:43:38

@Gumi: Ismétlem: Konkrét eseményt.

@Démonmac1: Elfelejtetted a Hitler-Sztálin paktumot. Az oroszok csak a jussukért jöttek.

Démonmac1 2011.11.09. 15:46:58

@newtehen: "newtehen · avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 15:31:53
@Démonmac1: Elsuttogok Neked hét apróságot:

-Pestet az Amerikaiak és a Szovjetek bombázták porrá, nem a németek...

-A don kanyarba küldött katonák hiányos felszerelése a háttérországba (Magyarországra) átdobott "hős" partizánok szabotázsakcióinak (ma terrorcselekmény) volt köszönhető, amivel megbénították az utánpótlást. "

Elárulok neked egy titkot? kinek az oldalán voltunk csatlósként, amikor az USA/CCCP gépei porrábombázták az országot.

Talán nem kellett volna
1,hadat üzennünk nekik
2, megtámadnunk őket )usa esetében kissé másként :)

Mert így sajnos teljesen jogos a pofon.
Németeket jobban lebombázták, és mégis, ők hol vannak most és mi hol vagyunk?

Gumi 2011.11.09. 15:48:43

@Démonmac1: a móros történet amúgy mire példa? Arra hogy Kertész Imre zsidó, de magyar is, ha szidalmazni kell a magyart?
Mellesleg őt nagyon becsülöm azért, mert elment Magyarországról, ahol rosszul érezte magát. Ezt a döntést javasolni is tudom mindenkinek, aki nem érzi hazájának Magyarországot. Nekünk is könnyebb lenne nélkülük.

Démonmac1 2011.11.09. 15:50:35

@Gumi: "
egyetlenegy "színmagyar" nincs a bandában
És akkor mi van?"
Akkor az van, hogy nem árja, mert vegyült törökkel, szerbbel, stb stb.
"Ki miatt voltunk ott?"

Hogy TI mi miatt, azt nem tudom, de MI az olyan hülyék miatt, mint TI..... :))))"

Ha rajtam múlott volna, akkor már a világűrt járnánk és nem háborúznánk a földön.

Démonmac1 2011.11.09. 15:56:53

@Gumi: "Gumi 2011.11.09. 15:48:43
@Démonmac1: a móros történet amúgy mire példa? "Arra hogy Kertész Imre zsidó, de magyar is, ha szidalmazni kell a magyart?"
Nem.
Ne általánosítsunk, nem minden magyar sikhülye, még a jobbikosok kozül sem, néhányan csak megélhetési politikát folytatnak. És voltaképp csak tettetik hogy... ez érthető.

mint az a fügedézsmáló muki:)

Gumi 2011.11.09. 15:56:57

@Démonmac1: "Németeket jobban lebombázták, és mégis, ők hol vannak most és mi hol vagyunk?

Bakker, Hunyadi nyert a Fekete Sereg élén, akkor most miért Orbán Viktor a miniszterelnök?!

Démonmac1 2011.11.09. 15:59:59

"@Démonmac1: "Németeket jobban lebombázták, és mégis, ők hol vannak most és mi hol vagyunk?

Bakker, Hunyadi nyert a Fekete Sereg élén, akkor most miért Orbán Viktor a miniszterelnök?! "

Azért mert a választópolgároknak nem volt esze gengszterváltáskor.

Gumi 2011.11.09. 16:06:14

@Démonmac1: "Ha rajtam múlott volna, akkor már a világűrt járnánk és nem háborúznánk a földön."

Ja, hát a "náci" V1 és V2 rakéta volt az alapja a hidegháborús korszaknak, melyet mindkét fél alkalmazott és továbbfejlesztett...
süti beállítások módosítása