Az utóbbi napok egyik elgondolkodtató tematikáját – a friss közvélemény-kutatások nyomán – a Jobbik lehetséges erősödése szolgálta, nevezetesen hogy a kampányidőszakban legsikeresebben mozgósítja szavazóbázisát, sőt új szavazókat is szerez mellé. Arról megoszlanak a vélemények, hogy a bizonytalanok körében hogyan szerepel a párt, és hogy a „új” szimpatizánsok valóban az urnák elé járulnak-e majd április 6-án.
Az elmúlt egy hónapban különböző közvélemény-kutatók szerint 3-7 százalékkal nőtt a szavazótáboruk, továbbá jelentős tartalékokkal rendelkeznek a finisire is. Tény, hogy egy meglehetősen stabil támogatottságú pártról van szó (10% körül mozog a Jobbik) ami önmagában komoly sikerként könyvelhető el a közelmúltat és mai magyar politikai rendszert tekintve. Növekedni azonban jelentősen nem tudott. A mostani, reálisan 2-3 százalékos emelkedés (a Tárki szerinti 7 százalékos növekedés) okán bár vitatható hogy mennyire, de tény, hogy erős a Jobbik, az még inkább kérdéses hogy miért, minek okán emelkedik fel – immáron önmaga erejéből.
Végeláthatatlan elemzés tárgya lehetne, hogy az Összefogás/Kormányváltás „nemkampánya”, a saját maga által elaknásított mező egyre nagyobb robbanásai, vagy azok a bizonyos kisebb-nagyobb-még nagyobb- felfoghatatlanul hatalmas csontvázak kipotyogása – kisebb segítséggel kilökése – milyen és mekkora mértékben járulhat hozzá a többi ellenzéki párt erősödéséhez, esetleg a választástól távol maradók táborának növekedéséhez.
A Jobbik utóbbi hónapban elért sikerei kapcsán fontos kitérni az arculatváltásra, melynek eredményeképp egy szalonképesebb radikális párt jelenik meg a szavazók előtt (kezdve a Jövőt nem lehet megállítani! szlogennel…) és ennek kapcsán érdemes beszélni a kampányidőszakról, pontosabban a kampány velejét jelentő Üzenetről és annak Hitelességéről.
Az üzenet és annak sikeres célba juttatása, a győzelem egyik záloga lehet(ne), bár tudjuk, egy ellenzékben lévő pártnak mindig nehéz valami újjal kirukkolni, pláne ha nem is a legrosszabb a helyzet. Mindazonáltal a 2014-es kampány is mintapéldája annak, hogy a másik, az Üzenettel együtt járó kulcs a Hitelesség. A Jobbik egyik nagy előnye, hogy mind a párt, mind maga Vona Gábor rendelkezik ezzel a előnnyel, sikeressége ennek is köszönhető.