HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) áder jános (2) Áder János (1) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) Bajnai (7) bajnai (12) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (4) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) bayer zsolt (1) Bayer Zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) DK (2) dk (18) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) Együtt-PM (1) együtt-pm (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) Európai Unió (1) európai unió (2) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) fidesz (22) Fidesz (8) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) G. Fodor Gábor (1) g. fodor gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) gyurcsány (18) Gyurcsány (1) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) Jobbik (2) jobbik (11) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) Kötcse (1) kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) lehet más (1) Lehet Más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) lmp (9) LMP (6) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) mesterházy (6) Mesterházy (1) mesterházy attila (15) Mesterházy Attila (1) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) mszp (28) MSZP (6) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) nemzeti színház (1) Nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) NER (1) ner (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) Orbán (1) orbán (9) Orbán-kormány (1) orbán viktor (17) Orbán Viktor (1) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) paks (1) Paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) schiffer (3) Schiffer (2) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) schmitt pál (2) Schmitt Pál (1) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) szegedi csanád (2) Szegedi Csanád (1) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

 Egyre inkább úgy tűnik, hogy Bajnai Gordon már csak valami csoda folytán válhat a baloldali összefogás miniszterelnök-jelöltjévé. A tavaly októberben berobbant Együtt 2014, amely akkor még a rajzolódó ellenzéki összefogás motorjának látszott, néhány hónap (hét?) múlva Mesterházy Attila egyszerű szekértolójává válhat. Bajnai ugyanis hiába hitette el a baloldali véleményformáló értelmiség jelentős részével, hogy egyedül ő alkalmas Orbánnal szembeszállni, az MSZP választmánya egységesen Mesterházy mögött áll. Az LMP elvesztésével (vagy inkább meg nem szerzésével), és Mesterházy kivárásával behozhatatlan hátrányba került a Bajnai-gárda, ez pedig már áprilisban, az Együtt-MSZP megállapodáskor sejthető volt.

 

ezjo1.jpg

(forrás: nol.hu)

De mire várnak akkor, ha eldőltnek látszik a miniszterelnök-jelölt személye? A józan ész azt diktálná, hogy minél előbb döntsék el, kinek a vezetésével próbálják meg leváltani az Orbán-kormányt. Ahogy telik az idő, úgy lesz egyre hiteltelenebb a nagy reményekkel indult olajfa-koalíció, és lassan már tragikomédiába torkollik az egész egyeztetés-sorozat. A színfalak mögött azonban a nyilvánosság felé nem kommunikált érdekek is mozgathatják a szálakat. Háromféle forgatókönyvet tartok lehetségesnek:

    1. Egyszerűen csak várnak őszig

Nyáron uborkaszezon van a politikában is, nincs parlamenti ülés, jobb híján pedig mindenki Lázár János szakállával foglalkozik. Egy ilyen ingerszegény közéleti környezetbe nem igazán lehet „berobbanni”, pedig nagy szükségük lenne egy ilyen politikai momentumra. Ősszel viszont kampánystart, a választópolgárok visszatérnek mindennapi életükhöz, és elérhető közelségbe kerül a 2014-es választás. Talán csak erre várnak.

      2 Az Együtt-PM esetleg kilépne az összefogásból

Ez már jóval érdekesebb forgatókönyv: az MSZP-ben talán érzékelik, hogy Bajnaiék egyszerűen otthagynák az összefogást, ha azt Mesterházy vezetné. Hisz az Együtt-PM egyértelműen Bajnai személye köré épül, az elkeseredett hazai közélet egy része szinte messiásként várta, hogy visszatérjen, és leváltsa Orbánt. Karácsonyék pedig ehhez csatlakoztak, és nem Mesterházynak szeretnének plakátolni. Így ha hivatalossá válna, hogy a szocialista pártelnök nyerte az „előválasztást”, talán mégis inkább külön indulnának, semmint hogy az MSZP alárendeltjeként veszítsék el a választást.

A nagy taktikus Mesterházy talán addig akarja húzni az időt, azt várja, hogy az Együtt-PM már ne merje megkockáztatni a különindulást. Bajnaiék kiválása ugyanis az MSZP elfogadottságának is nagyon rosszat tenne, hiába próbálják pártjukat függetlennek és erősnek beállítani, amely mögé besorolhat a többi „kispárt”.

      3.    Egyikük sem akarja vállalni a miniszterelnök-jelöltséget

Nem túl valószínű, de érdemes eljátszani a gondolattal: talán sem Mesterházy, sem Bajnai nem akarja biztos vereségbe vezetni az összefogást. Az ugyanis egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a választásokon nem lesznek képesek a bizonytalanokat tömegesen megszólítani. (Ők inkább az LMP-re adják majd a voksukat, ha egyáltalán elmennek szavazni. Persze ehhez az is kellene, hogy az LMP életjelet adjon magáról a kampányban.) És még egy szempont: aki most választást veszít Orbánékkal szemben, az 2018-ban nem lesz politikai tényező egy esetleges ellenzéki alakulatban. Az előválasztáson most alulmaradó politikus pedig könnyen a 2018-ra talán ténylegesen összeálló szövetség élén találhatja magát. 

  bajnai_mesterhazy4.jpg

(forrás: MTI)

Hogy milyen érdekekről van szó valójában, arra talán sosem kapunk választ. Nemsokára azonban legalább az eldől, hogy ki nyerte a belső harcot, és ki vezeti ebbe a szinte megnyerhetetlen csatába a baloldalt. 

Címkék: bajnai gordon mesterházy attila 2014-es választás baloldali összefogás

278 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr965458432

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.14. 12:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Gyurcsány: Kutyaszorítóban 2013.08.14. 12:21:02

A Demokratikus Koalíció elnökének mozija közéletünk régi és új sztárjaival. A kapcsolódó anyagok itt láthatóak. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.         

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fidesznyik Magyar Polgár 2013.08.13. 19:28:35

A ballibák sehogy sem találnak fogást az egyesült magyar népen. Bárhogy is próbálkoznak, kudarcra vannak ítélve. Ezért vinnyognak-vicsorognak reggeltől estig, éjszaka meg keservesen zokognak, mert tudják, hogy esélytelenek.

lavór 2013.08.14. 08:02:10

Már megint összefogás, pláne baloldali? Talán arra várnak, hogy végre hiteles embereket küldjenek ringbe azok viszont nem őrültek meg, hogy beálljanak közéjük.
A kérdés inkább az: mikor fog össze a magyar, hogy elzavarja ezeket a vérszívó, semmihez nem értő politikusoknak látszó csődtömegeket. A ma divatos "bukott" jelző mindegyik volt és jelenleg kormányzó pártra TÖBBSZÖRÖSEN igaz.

Hefe 2013.08.14. 08:19:20

a szocik miniszterelnokjeloltjet 2010-ben mesterhazi attilanak hivtak. Az egvilagon semmit nem tett a kampanyban, ennek igen nagy mertekben koszonheto a fidesz 2/3-a.

flort 2013.08.14. 08:33:12

@Hefe: Egyetértünk.
"nagy taktikus Mesterházy" - hát ez fergeteges volt. Annyira tehetetlen ez az ürge, hogy az már fájdalmas.

Erő e-meló 2013.08.14. 08:37:59

Ez megint csak a szokásos magyar szalmaláng politika. Egyik percben egekig csap a lelkesedés lángja, aztán jön a kijózanodás. Persze csak annak, akiből valaha is lelkesedést váltott ki a Bajnai-féle középszerűség

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.08.14. 08:40:57

@flort: A politikusoknak vannak tanácsadóik is. Plusz megfigyeléseik is az elmúlt 20 évből.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.14. 08:41:33

hol lát a pószter akár csak egyetlen darab balost is?????? szemüveget a pószternek ....

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.14. 08:42:53

@flort: igen, ennél a mondatnál fogalmazódik meg bennem, hogy a blogot unlikeolni kéne ... amatőrök

Lord Viktor 2013.08.14. 08:44:06

Ez már nem kezd bohózattá válni, ez már régen az. Aki utálja az egész baloldalt, annak kifejezetten szórakoztató ez a vergődés. Egyébként biztosra veszem, hogy lesz összefogás. A liberók anélkül a történelem szemétdombjára kerülnek, ahová egyébként is valók, és az MSZP-nek is érdeke az összefogás mindkét liberális csürhével, ugyanis így azt kockáztatják, hogy a Jobbik is megelőzi őket. :)

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2013.08.14. 08:45:33

Akkora cukiság, ahogy magyar balliberális ellenzéket visszavárók kétségbeesésükben mindenféle összefogásban meg Bajnai Gordonban látják a reményét annak, hogy végre megint hatalomra jussanak:)
Persze a baloldalnak se vezetője, se emblematikus tagjai, se elképzelése, se hitele, se szavazói nincsenek, így ezek az eszmefuttatások nem többek az ATV-s újságíróklub magukat megnyugtatni akaró hőbörgéseinél:)

elwood 2013.08.14. 08:54:11

pedig elég logikus ami történik. ők nem egy focicsapat akiknek mindenképp együtt kell kimenni pályára.
a szociknak van egy biztos szavazótábora, ők ellavíroznak még négy évet is ellenzékben, nem sürgős. ha addig bajnai eltűnik annál jobb nekik.
bajnainak pedig program helyett pártot kell építenie először, mert a helyi szervezetek nélkül hiába lenne programja. ezért belebonyolódott a jelöltállításba, ami a szavazókat nem nagyon érdekli.

aztán, hogy mi lesz az a szavazókon múlik. minden lehet meg az ellenkezője is.

lehet, jobb is ha ez a szartenger fideszre borul vissza 2014-ben, mert ha nem akkor jön a demagógia a gázáremelésről, adóemelésről ( ami kell, akárki jön ) és megyünk tovább a dél-amerikai populokráciák útján.

Sir Galahad 2013.08.14. 08:54:19

Van egy negyedik lehetőség is. Megvan,ki lesz a miniszterelnök-jelölt - külső ember, akivel feloldható a Bajnai vs. Mesterházy dilemma - , de még nem akarják bedobni, hogy ne használódjon el.

czjanos 2013.08.14. 08:54:37

Változatlanul az a véleményem, hogy ha Mesterházy vezeti a baloldali összefogást, az biztos kudarcot eredményezne. Bajnai Gordon vezetésével jobbnak látom az esélyeket. A hosszú huzavona azonban oda is vezethet, hogy a legnagyobb győzelmi esélyt egy pártfüggetlen-, nagy elfogadottsággal bíró személy lenne a miniszterelnök-jelölt, akit Bajnai és Mesterházy is támogat és aki mögé a kis pártok, szakszervezetek, civil mozgalmak is beállnának. Nevet nem írok, mert nem akarok céltáblát állítani a Fidesznek.

csavari 2013.08.14. 08:57:08

Álmodozzatok! A libajnai egyszer s mindenkorra kiírta magát a miniszterelnöki székből gyúrcsótánnyal egyetemben bármilyen eu-s és zsidó támogatást kap!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.08.14. 08:59:00

a 2. verzió nem esetleg, hanem biztos. a szakadár lmp-sek már megmutatták, hogy mennyire talpig demokraták: ha a többség őket támogatja, nemes lélekkel vállalják az irányítást. ha a többség nem őket támogatja, akkor meg viszik a kasszát-képviselőséget, meg ami mozdítható.
ha mesterházy lesz a "közös" jelölt, nem lesz összefogás.
a 3. verzió egyszerűen hülyeség, mesterházy betegesen akarja a hatalmat, bármi áron, ez évek óta látszik. hogy bajnai mit akar pontosan, azt meg ő maga sem tudja.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.08.14. 09:02:34

@flort: pedig van benne valami. ahhoz, hogy a sok kiskirály és keresztapa közt hatalmon legyen, bizony kell taktikai érzék. igaz, gerinc meg nem.

Kivlov 2013.08.14. 09:03:46

Arra várnak, hogy a nép elfelejtse, mit műveltek 2002-2010 között. De nem felejti... :D

Úri muri 2013.08.14. 09:04:07

@Fidesznyik Magyar Polgár:
Tudod, ez az egyik legnagyobb probléma a Fidesszel: azt gondolja, hogy aki nem az ő szekerét tolja, az nem része az "egyesült magyar népnek". (Mint ahogy írtad.) Kikérem magamnak! Minősíthetetlen felfogás.

Csetepaté márki 2013.08.14. 09:06:05

"3. Egyikük sem akarja vállalni a miniszterelnök-jelöltséget"

Bajnai mögött a kopasz! Az lesz az...

Erő e-meló 2013.08.14. 09:08:26

@elwood:
"bajnainak pedig program helyett pártot kell építenie először"

Bajnainak van programja? Mert ezt a szivárvány izét én nem nevezném annak. Homályos ígéretek, amiből mindenki azt olvashatja ki amit hallani szeretne, feltéve ha egyáltalán érdekli az üres hablatyolás. Nem annyira hülyék már a zemberek errefelé

2llkedő 2013.08.14. 09:12:11

@Erő e-meló: "Nem annyira hülyék már a zemberek errefelé"

Egyszer volt Kutyán budavásár. A fidesz ezt már eljátszotta.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.14. 09:15:45

Mesterházy már régen egyértelművé tette, hogy a váltópárti image megőrzése fontosabb, mint 2014. Bajnai viszont mindent arra az egy lapra tett fel.

Jelen állás szerint a baloldal együtt és külön is gyakorlatilag esélytelen a győzelemre 2014-ben.

A nagy ketrecharc semmi másról nem szól,mint ezekről az eltérő érdekekről. Bajnaiék érdeke mindent jövő tavaszra kihegyezni, és ha buknak (márpedig úgy tűnik, buknak), akkor tovább folytatni a dzsungelharcot, csalásozva, körbeturnézva a Soros-univerzumot, előadni az elnyomott demokratát - Mseterházy viszont megőrizni és továbbépíteni akarja a pártját, nem látványosan megsemmisülni Bajnai oldalán/vezetésével.

Ennyi,meg egy bambi. Kölcsönösen sakkban tartják egymást, és ennek során Mesterházy valószínűleg szépen, apránként elreszeli Bajnait.

Aztán lehet készülni 2018-ra.

kanbatu 2013.08.14. 09:16:54

Bajnaira szavaznék, Mesterházyra nem. Az MSZP-nek mellesleg semmi esélye megnyerni a választást.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.14. 09:18:02

@Úri muri: A fidesz túl liberális ezen a téren, toleráns. Mi magyorok nem. Igen: nem vagytok részei a nemzetnek. Pont. Tetszettek volna a december 5-én gondolkodni ... Önként kiszavaztátok magatokat a nemzetből.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.14. 09:20:08

@Sir Galahad:

"Van egy negyedik lehetőség is. Megvan,ki lesz a miniszterelnök-jelölt - külső ember, akivel feloldható a Bajnai vs. Mesterházy dilemma - , de még nem akarják bedobni, hogy ne használódjon el."

Ez lehetséges, de a helyzetükön sokat nem javítana, mert ezt a külső embert, ha tényleg "külső", a választásokig fel kéne építeni, ha meg csak amolyan "álkülső", valaki a pártból, mint pl. Botka, vagy egy "független értelmiségi", ott vannak, ahol a part szakad, a törzsbázis gondolkodás nélkül benyeli, de egy fia "bizonytalan" szavazatot nem nyernek vele.

♔batyu♔ 2013.08.14. 09:21:06

Bár jobbosok ezt hónapok óta harsogják, a ballibsiknek "egyre inkább úgy tűnik".

Mégis mit vártatok, egy libatolvaj mint miniszterelnök az összes olyan erkölcsi értékrendjébe nem fér bele, akik nem ballibsik.

Azaz a döntő többség.

jet set 2013.08.14. 09:23:04

Miniszterelnököt a köztársasági elnök jelöl. Az összes többi önjelölt bohóc.

flort 2013.08.14. 09:23:20

@milliliteratura: Lehet. De miniszterelnök-jelöltnek talán nem jó taktika várni. Pláne úgy hogy egy betű sem ismert a programból azon túl, hogy Orbánnak mennie kell.

Lehet, hogy a nagymamák rajonganak ezért a snájdig fiatalemberért, de azért ideje lenne ennél a szintnél tovább lépnie.

Egyébként olastad a Parkinson törvényében az "Intehitis" c. részt?

szavaiistvan.freeweb.hu/irodalom/parkinson.htm

Úri muri 2013.08.14. 09:23:50

@... zöld levelecske, ...:
1. Bocsi, de én nem szavaztam ki senkit sehonnan. 2. Arról, hogy a Fidesz nemzeti jelszava mögött mi is áll, lehetne szép hosszasan vitatkozni. Vitaindítónak jó lesz Mikola úr híres nyilatkozata.

elwood 2013.08.14. 09:24:03

@Erő e-meló: "Nem annyira hülyék már a zemberek errefelé "

az emberek szellemi képességeit nem lehet eléggé alábecsülni.

2llkedő 2013.08.14. 09:25:24

@... zöld levelecske, ...: "Tetszettek volna a december 5-én gondolkodni ..."

Teccettek volna úgy gondolkodni, hogy ne az legyen az eredmény, ami lett.

IdomitottFoka 2013.08.14. 09:26:47

Esetleg egyiküknek sem szívügye megörökölni azt a trágyadombot, ami 2014 után ránk vár.

@Úri muri: Ő és Fideszes Magyar Hazafi csak vmi béna paródiáját adják a valódi agyhalott fideszes trolloknak. Egyszer vicces, de több nincs benne.

2llkedő 2013.08.14. 09:26:59

@Erő e-meló: A Wallisban egyszer sem volt.
Tájékozódj!

Erő e-meló 2013.08.14. 09:33:29

@félázsiai 2llkedő:
A Wallis csak a zsugát gyűjtötte be. A libakaki túl büdös lett volna ilyen finom embereknek, a pénznek viszont nincs szaga.

Persze most nem a svájci Wallisra gondolok, hanem Bajnai cégére

2llkedő 2013.08.14. 09:35:57

@Erő e-meló: Bajnainak nem volt a Wallis a cége. A Wallisnak pedig nem volt köze libákhoz. Jó kampányfogás, csak kár, hogy hazugság. A hazug embert pedig hamarabb utol érik, mint a sánta kutyát.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.14. 09:37:57

@Kivlov: A fidesz 1998-2002-es dolgait is elfelejtette.

gabuscica 2013.08.14. 09:41:12

Két érdekességre kaptam fel a fejem a posztban. Egy: Mesterházy nagy taktikus. Kettő: a bizonytalanok tömegei fognak az LMP-re szavazni.

Ez tuti, vagy ti indítottátok csavarlazítóval ezt a durcás reggelt?

gabuscica 2013.08.14. 09:42:19

@Hefe: azért Gyurcsány jóval többet hozott Orbán konyhájára...

laci_52 2013.08.14. 09:44:01

@Hefe: Mesterházy már semmit sem tudott tenni a 2010-es kampányban, hiszen előzőleg Gyurcsány elintézte, hogy a Fidesz 2/3-os győzelmet arasson.

gabuscica 2013.08.14. 09:44:19

@czjanos: a Fidesz egész nap a bejegyzéseidet pásztázza, hogy kisasolja, kire lőjön.

gabuscica 2013.08.14. 09:44:55

@laci_52: erről van szó, kérem alássan.

gabuscica 2013.08.14. 09:46:30

@milliliteratura:persze azt, hogy kit támogat a "többség", azt te mondod meg? ;)

lyia (törölt) 2013.08.14. 09:48:11

Én a magam részéről azt szeretném legkevésbé, hogy Bajnai a baloldali összefogás miniszterelnök-jelöltjévé válna, tragikusnak tartom továbbá, hogy jövőre - a jelenlegi helyzet alapján - feltehetően csak két számottevő formációra lehet (érdemes) majd szavazni.

Az egyik nyilván a kereszténydemokrata színekben pompázó fideszesekkel felálló orbaniánus gárda, egy nép, egy vezér (az egy államot is oda gondolják persze, de azt csak erős fröccsözés után, nem hivatalosan merik belekiabálni az éccakába, nehogy diplomáciai balhé legyen belőle, aminek aztán a határon túli magyar közösség issza meg a levét). Mellettük szól, hogy rendkívül erős legitimációval rendelkező vezetőjük van Orbán személyében, akiről sokan azt is el szokták mondani, hogy vannak víziói, ezeknek azonban én nem tulajdonítanék túl nagy jelentőséget, Orbán ugyanis éppen attól nagyon erős, hogy akármit vizionálhat, a hívei vakon mennek utána. Ha volt már a magyar politikának amolyan igazi macchiavellistája, akinek csak és kizárólag a hatalom megszerzése és megtartása volt a fontos, az ahhoz vezető út valamennyi kacskaringója pedig csak eszköz ennek a célnak az eléréséhez, hát akkor Orbán ez az ember. Mivel az Orbán által működtetett párt- és államhatalomban a források allokációja kizárólag Orbán akaratától függ, az újabb választási győzelemhez nem kell sok: elég annyi, hogy sokan akarjanak ezekből a forrásokból részesedni úgy, hogy ehhez elég legyen Orbán hívéül szegődni.

A másik erő természetesen az MSZP, amelyik egyedüliként tarthat számot arra, hogy egy hiteles baloldali politika megvalósítójaként számítsanak rá a választók, akik közül azok fognak majd az MSZP-re szavazni, akiket letiport az orbáni úthenger: a kisnyugdíjasok, a munkanélküliek, a szegény (és) sokgyermekes családok, a viszonylag szűk baloldali értelmiség, az Orbánék által a média és művészeti státuszokból kiszorított revansisták, és amelyiknek a programja valójában nem sokban különbözik Orbánétól: a személyes erőforrások magas szintű állami újraelosztása, ezúttal nem az ún. középosztály, hanem a széles néptömegek javára - ahogy az előbbi, úgy ez utóbbi is kontraproduktív, romboló jellegű.

Mindkettő tönkreteszi Magyarországot.

A valódi középről jelenleg még hiányzik egy szabadelvű-konzervatív erő, amelyiknek a programja haladó gondolatok és gyakorlatok magyar sajátosságokat is figyelembe vevő ötvözeteként a nyugat-európai mainstream áramlatokhoz csatlakozva biztosítaná számunkra a fontolva haladás lehetőségét, az egyéni kezdeményezőkészséget és a verseny akarását erősítő társadalom- és gazdaságpolitika megteremtését, megerősödését, az állam tulajdonosi túlhatalmának letörését, a nemzetközi szimpátiát, ezek együttes hatásaként pedig a lassú, de határozott kibontakozást, a fokozatosan kibővülő személyes szabadságot a magánéleti színtereken ugyanúgy, mint a vállalkozások világában.

Sajnálattal kell megállapítanunk, hogy a magyar társadalomban nagyon kevesen vannak, akik e harmadik erő győzelmében hisznek, hovatovább szeretnék is azt, és ezért tenni is hajlandóak volnának.

Nem is jutunk semmire.

vladimir964 2013.08.14. 09:48:24

Én az egész összefogósdiból eddig csupán május 1-jei jelszavakat tapasztaltam. Nemhogy konkrét, kidolgozott politikai és gazdaságvezetési koncepciójuk nincsen, de még csak politikai stratégiájuk sem. A szomorú az, hogy 4 éve ugyanennyi elég volt a fidesznek a 2/3-hoz, de most ez kevés.

elwood 2013.08.14. 09:52:12

@gabuscica: hehe.
az lmp azért jutott be, mert aki orbántól meg akarta menteni az országot, és mégsem akart mszpt, az oda szavazott.

most, hogy schiffer világossá tette, hogy ő nem akarja megmenteni az országot orbántól, kb. 1%-ot fog kapni, bár kétségtelenül egyenes gerinccel repül majd.

a kérdés az hogy kire szavaz az a réteg aki mszp-re nem akar, orbántól meg rosszul van. én még mindig bajnai-ra tippelnék.

gabuscica 2013.08.14. 09:54:23

@félázsiai 2llkedő: akkor, javaslom, legközelebb mondj igazat! Egzotikus érzés!

szamaritánus 2013.08.14. 09:56:35

"A tavaly októberben BEROBBANT Együtt 2014..."

:DDDDDD

eddig olvastam. jól berobbant btw, rögtön fenyegeti is a kétharmadot :DDDD

2llkedő 2013.08.14. 09:57:09

@gabuscica: "akkor, javaslom, legközelebb mondj igazat!"

Mi volt hazugság, és miért?

2llkedő 2013.08.14. 09:58:06

@szamaritánus: "rögtön fenyegeti is a kétharmadot"

A kétharmad az kétszáz valahány ember.

gabuscica 2013.08.14. 09:58:41

@elwood: ebben nem vagyok biztos, mert akik ódzkodnak az MSzP-től, ugyanazt látják Bajnaiban is.
Szerintem olyan baloldali erőnek lenne esélye felléppni az újabb Fidesz-győzelem ellen, amely preambulumába, zászlójára, manifesztumába FŐ HELYEN kitűzi: GYURCSÁNYT NE!
Akkora a Gyurcsány-ellenes népgyűlölet, hogy ezzel akár választásokat is lehet nyerni.

gabuscica 2013.08.14. 09:59:30

@félázsiai 2llkedő: felteszem, ebédjegyért, ahogy a népszavásokat is fizeti a varacskos.

gabuscica 2013.08.14. 10:00:46

@félázsiai 2llkedő: ti akartátok így. Az SzDSz döntötte el a választási szisztémát. Most meg szívtok. Jönnek a szűk esztendők...

Úri muri 2013.08.14. 10:00:52

@lyia:
Amit harmadik erőként leírtál, szerintem elég jól illik arra, amit az E14-PM-től hallani lehet. Akkor mi a gondod velük?

elwood 2013.08.14. 10:02:17

@gabuscica: én ódzkodom az mszp-től de bajnai távolságot tart tőlük. és elég korrektül kormányzott. perpill a legkisebb rossz.

gabuscica 2013.08.14. 10:03:26

@elwood: ezt csak akkor hiszi el a választó, ha Bajnai minden hidat feléget Gyurcsányhoz.

Conchobar 2013.08.14. 10:06:20

" A tavaly októberben berobbant Együtt 2014, amely akkor még a rajzolódó ellenzéki összefogás motorjának látszott, néhány hónap (hét?) múlva Mesterházy Attila egyszerű szekértolójává válhat" - Az mennyivel lesz elfogadhatóbb, hogyha a E14 (és benne a Milla) nem Mesterházy, hanem az MSZP (és Gyurcsányék) szekértolója. Az MSZP-nek van több szavazója, ergo őnekik kell a szövetségben dominálniuk. Nem biztos, hogy Mesterházy annyira kormányfő akar lenni, sokkal valószínűbb, hogy csak az MSZP tárgyalási (ha úgy tetszik zsarolási) pozícióját akarja növelni. Nagyon elképzelhető olyan forgatókönyv, hogy Mesterházy visszább lép, Bajnai lesz a közös kormányfő-jelölt, cserébe pedig a E14 képviselőjelöltjeinek nagyobb csoportja lép vissza az MSZP-sek javára. Megtette ugyan a képviselő tervezetét az E14, node az még aligha végleges, mert még Gyurcsányéknak, és más töredékeknek is helyet kell szorítaniuk

gabuscica 2013.08.14. 10:07:36

@IdomitottFoka: ki állapítja meg, ki a troll?

Sexual Harassment Panda 2013.08.14. 10:08:56

@elwood: en is erre gondoltam.
Mi van, ha qrvara nem akarnak jovore nyerni?(vagyis inkabb tisztaban vannak a realis eselyekkel)
Es inkabb minel jobb poziciot akarnak ellenzekben, hatha nem megy vegig az ujabb 4ev.

gabuscica 2013.08.14. 10:10:37

@Conchobar: Az "Együtt 2014" azóta többször is be-, illetve lerobbant, béke poraira.

Kivlov 2013.08.14. 10:13:39

@mutymurutty:
El, de nem 2-3 év alatt...

Balt 2013.08.14. 10:13:46

@Sweet And Full Of Grace: Kb. ez van. Az jó kérdés, hogy a maszopos ősbölényeknek miért éri meg várni a 2018-as (2022-es stb.) választásokra (ha egyáltalán a következőt megérik). Az viszont látható, hogy nem akarnak önként egy Gyurcsány 2.0-át (avagy pót-SZDSZ-t) a nyakukba venni még egyszer...

Becsületes brigantik 2013.08.14. 10:15:43

@lyia: Te hajlandó lennél tenni érte?

Conchobar 2013.08.14. 10:18:58

@gabuscica: A Milla vezetői nem tanulnak. Meg a disszidens LMP-sek se. Az még rendben van, hogy beálltak Bajnai mögé és megtették a 'nem túl nagy szónok' Bajnait messiásnak, de ők ráadásként még közel is mentek az örvényhez (MSZP-hez) (noha eleinte távolságot akartak tartani), és az örvény bekapta őket, a potenciális szavazóikat pedig elfújta

elwood 2013.08.14. 10:19:58

@Sexual Harassment Panda: jaja sztem is.

egy kétharmadosnál kisebb győzelem egy kormányképtelen helyzetet eredményezne, ráadásul a fidesz megint jöhetne a demagóg dumával az adóemelésekről.

a szocik ráérnek.
bajnai meg nem polikus. (mint török gábor írta, inkább otthon ülne a családjával).

az emberek majd eldöntik tavasszal.
esetleg lehet olyan mint 2002-ben, hogy minden felmérés fidesz győzelmet jósolt, az emberek pedig négy dünnyögés után aztán azt mondták: "mész te a p*ba" , és leszavaztak egy beszédhibás senkire.

gabuscica 2013.08.14. 10:21:08

@Conchobar: :) az MSzP mint örvény... Nem is rossz!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 10:22:54

@Conchobar:

A Millával és az LMP-s szakadárokkal a fő gond, hogy az eredetileg értelmes Bajnai-ötleteket elvitték balra, s mára Bajnaiból egy balod populista zagyvság lett. Ezért is ziuhant Bajnai népszerűsége drasztikusan.

Becsületes brigantik 2013.08.14. 10:26:43

@Úri muri:

Az E14-PM olyan távol áll egy polgári középpárttól, mint (ahogy mondani szokás) a batyus zsidó a mennyországtól. Volt szocik és ökobalos bolondok "alkotják" és nincs közöttük egyetlen ember sem, aki kapitalistaként a semmiből épített fel valami komoly dolgot. Ráadásul egy tehetetlen, kezdeményezésképtelen banda... Mégis: mit vársz azoktól, akik csak "reagálni" tudnak a Fidesz húzásaira?

laci_52 2013.08.14. 10:27:37

Tökmindegy, lesz-e baloldali összefogás vagy sem, jövőre esélytelen az ellenzék, kezdhetnek gyúrni '18-ra.

2llkedő 2013.08.14. 10:28:44

@gabuscica: "felteszem, ebédjegyért, ahogy a népszavásokat is fizeti a varacskos."

Ez egy jó válasz, csak kérdés, hogy mire?

Becsületes brigantik 2013.08.14. 10:30:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Pontosan! Hol vagyunk már attól, amit Bajnai mondott: „Nekem bizony minden ígéret mögé fedezet is kell. Forintra-fillérre kiszámolt terv arról, hogyan jutunk A-ból B-be.”

...Rég volt - van talán már fél éve is!:-)))

2llkedő 2013.08.14. 10:30:42

@gabuscica: "ti akartátok így. Az SzDSz döntötte el a választási szisztémát."

Tévedsz! A választási szisztéma kitalálásában Piktorod is benne volt. És nem keverendő össze a parlamenti kétharmad az ország kétharmadával.

2llkedő 2013.08.14. 10:32:36

@gabuscica: Látom, nehéz válaszolni a kérdésemre. Elég annyit böfögnöd, hogy a másik hazudik, ezzel leplezve a saját hazugságaidat.

Barnalány 2013.08.14. 10:35:47

@Balt: Miért éri meg várni? Hát mi mást tehetnének? Értenek ők valamihez? Csináltak valami mást életüknem, mint hogy a politikából éltek?

Annyi még van az MSZP-ben, hogy húsz-harminc ember jól megéljen belőle. Hidd el, tudják ők már, hogy az utolsó MSZP-s miniszterelnök egy bizonyos Gyurcsány volt: ha van valaki Magyarországon, aki tisztában van az MSZP esélytelenségével, azok maguk az MSZP-s vezetők.

Az a baj, hogy a magyar politikában csak a politikából élő figurák vannak. Amíg ez így marad, marad a szar is!:-(

Papp Gergő 2013.08.14. 10:37:29

@... zöld levelecske, ...:
pedig ahogy Gyurcsányt félreállította (ezt már megírták előttem), vagy ahogy a Bajnai-ügyet rövidre zárta, az arra vall, hogy nagy taktikus

Balt 2013.08.14. 10:38:50

@lyia: "letiport az orbáni úthenger: a kisnyugdíjasok,
a munkanélküliek, a szegény (és)
sokgyermekes családok, a viszonylag szűk
baloldali értelmiség, az Orbánék által a média
és művészeti státuszokból kiszorított
revansisták"

Talán egyedül az szúrhatja az orbáni politika célcsoportjának, az aktív, családos fiatal-középkorú középosztály szemét, hogy a ma nyugdíjasait erőn felül támogatja, néha az ő kárukra (mnyp-k). De talán belátják, hogy még egy 2002 nem fér bele, amúgy meg a szülei(n)kről van szó. A (sok)gyereket nevelők soha nem látott kedvezményeket kapnak (vö.: a szocialisták által megszavazott bajnaista gyes-harmadolás), pláne, ha 2014-től a járulékokra is érvényesíthetők lesznek a kedvezmények. Tehát a 2010-ben (többek közt miattuk) bukott kurzusnak marad a másik két említett csoport.

Kacsura 2013.08.14. 10:45:29

@Erő e-meló: Basszus, annyira nevetségesek vagytok, meg szemellenzősek, hogy az már fáj.
Mondd, az nem zavar, hogy mai napság hány termelő várja a pénzecskéjét a sok-sok disznó után, amit különböző vágóhidakra leadott?
Vagy erről majd 5-6 év múlva fogtok beszélgetni? Esetleg?

gabuscica 2013.08.14. 10:47:26

@Becsületes brigantik: a "bizony"-ból eleve látszott, hogy hazugság.

Balt 2013.08.14. 10:48:39

Jó, jó, de ez az igény :) többszörösen és garantáltan le van fedve. (A Fideszen és Jobbikon túl talán ide számít ma a megtisztult LMP is, mert ugye eredetileg is ide számított 2010 előtt, mint a neve is mutatja, csak Karácsonyék keverték kicsit a málnaszőrt.)

Azt viszont nyilván nem engedheti meg magának a "új"(ra együtt) baloldali blokk, hogy lemondjon GyF 200e feltétlen hívéről, ezért azt a kivitelezhetetlen dolgot erőltetik, hogy ezeket a szavazatokat valahogy besöpörjék, Gyurcsány nélkül. (Súgok: egyfordulós választás esetén ez sem fog menni.)

tamas11 2013.08.14. 10:49:08

a post (cikk) rosszul okoskodik, nem is fűznek hozzá igazán semmit a kommentelők... Mindenki saját verziócskát építget.
Elfelejtitek, hogy Bajnai és Mesterhy nem hülyék, spin doctoraik sem.
Egy stratégiát építenek, amiben prioritás Orbán legyőzése, leváltása, az ellenfél gyakorlatilag ő nem a FIDESZ. Senkinek se jut eszébe, hogy az ellenfélnek nem kell látnia a stratégiánkat? Miért kéne Orbánnak tudnia már most, hogy ki ellen készülődjön, és ásson - közpénzeinken!?
Továbbá: ezzel Bajnai és Attila is tisztában van... te sétálnál meztelenül karaktergyilkosaid előtt?
Tehát? Isten őrizz, hogy maguk közül vesztest hirdessenek.
Másfelől: Az ígéreteknek Gyurcsány óta különös jelentése van: kerülendőek!

Végül: ennek a tömörülésnek ( Bajnai ki is mondja!) bővülnie kell még, hogy NE látszódjék baloldalinak,önmagát definiálva, egy áljobboldal ellenében. Szavazókat, szövetségeseket kell még gyűjtenie. Remélem, nem zárják le a jelöltjeikről szóló vitát! Férjen még be oda néhány aspiráns!
Szóljatok Bajnaiéknak - de úgyis tudják.

gabuscica 2013.08.14. 10:49:15

@félázsiai 2llkedő: nem az enyém. Akkor még ő is libbant volt - volt honnan emelkednie.

2llkedő 2013.08.14. 10:49:35

@gabuscica: Valami értelmeset is tudsz nyöszörögni?

Wagem 2013.08.14. 10:49:43

Várható volt.
Szopik a libatolvaj,szopik a maffia baloldal.
De most őszintén..nem is tudom mire számított ez a csürhe.

gabuscica 2013.08.14. 10:50:21

@félázsiai 2llkedő: ez egy párt? Jó bonyolult neve van, szerintem eleve esélytelenek.

2llkedő 2013.08.14. 10:53:54

@gabuscica: "nem, csak böfögni. "

Akkor egészségedre! Remélem, megkönnyebbültél.

Amatőr 2013.08.14. 10:54:52

@laci_52: " Tökmindegy, lesz-e baloldali összefogás vagy sem, jövőre esélytelen az ellenzék, kezdhetnek gyúrni '18-ra."

A baloldal önmagát szalámizta le.
Tehát az irányításáért folyó küzdelem csak látszólagos. Mint a kutyák acsarkodása a kerítés két oldalán; hörögnek, ugatnak, ám a kapu hiába van nyitva, tartózkodnak a verekedéstől!

Bajnai, mesterházi, stb tisztában van avval, hogy ez a hajó már sok-sok éve elment. Most esélytelenek. Majd talán legközelebb. Esetleg négy év múlva.
Mert a plebsz könnyen felejt.

Bár azért arra jó lesz vigyázni, hogy a fidesz pozícióit nem ké'k túlságosan támadni. Mert az nem a baloldalt, hanem a jobbikot erősíti. Vonáék megerősödése pedig egyet jelent a komcsik végleges pusztulásával/eljelentéktelenedésével.

gabuscica 2013.08.14. 10:55:13

@félázsiai 2llkedő: már rég. Pont akkor, amikor te görcsbe rándultál.

2llkedő 2013.08.14. 10:56:22

@gabuscica: Trollokkal nem foglalkozom. Pá!

gabuscica 2013.08.14. 10:56:36

@Amatőr: "Vonáék megerősödése pedig egyet jelent a komcsik végleges pusztulásával/eljelentéktelenedésével" - igen, de ennyit nem ér meg.

gabuscica 2013.08.14. 10:57:14

@félázsiai 2llkedő: lelépsz? A helyedben én is azt tenném!

J.László 2013.08.14. 10:57:28

@Úri muri:
Egymilliárd dollárba fogadnék, hogyan szavaztál 2004. december 5-én.

Úri muri 2013.08.14. 10:59:12

@Becsületes brigantik:
1. Kimondottan volt szociról nem tudok. 2. Az "ökobalos bolondok" maradtak az LMP-ben, a liberális szárny ment át a PM-be. 3. Mondj már valakit, aki ma Mo-n "kapitalistaként a semmiből épített fel valami komoly dolgot". Biztos van, csak hirtelen nem jut senki az eszembe. Ellenben Bajnai és például Oszkó Péter is a versenyszférában dolgoztak, vagyis nem pártfunkcionáriusok. 4. Nekem baromira elegem van az állandóan üvöltöző, botrányokat kreáló, a politikát folyamatosan "tematizálni akaró" emberekből. 5. Biztos mindig el lehet képzelni jobbat, csak aki a képzeletben létezik, az nem tud indulni a választásokon.

2llkedő 2013.08.14. 10:59:24

@gabuscica: Nem lépek le, csak veled nem foglalkozom. Most már tényleg pá!

gabuscica 2013.08.14. 11:01:55

@félázsiai 2llkedő: kizárólag és egyfolytában velem foglalkozol, méghozzá betegesen.

gabuscica 2013.08.14. 11:03:09

@Úri muri: azt tudod, 90-ben kik "dolgoztak a versenyszférában"?

rockjano 2013.08.14. 11:03:17

Szerintem ez egy buta blog és alapvetően semmi gond a tárgyalással. Ha jól csinálják ezt ennyire lassan megy sőt lehet hogy még ennél is lassabban kéne mennie.

A miniszterelnök valszeg Mesterházy lesz és nem fog senki kiállni mellőle. nem olyan a helyzet egyszerűen nem lehetséges az most.

Én is jobban szeretném Bajnait de nekem már mindegy ha Mesterházy akkor jöjjön ő a kostaniaknál minden és mindenki jobb lehet csak.

Balt 2013.08.14. 11:03:44

@Conchobar: Az E14-nek - ahogy mondják - "a Nagykörúton kívül" nincs esélye, és ezt nyilván ők tudják a legjobban. Az MSZP talán átengedhet nekik még "nagyvonalúan" pár biztos bukó vkerületet, de hogy a listán (ha lesz közös, mert egyelőre Baynauék favorizálják kevésbé ezt) csak 2-3 befutó helyet engedhetnek, ami közé a listavezető biztosan nem tarozhat, az nyilvánvaló, de ebben is van kockázat: így ez a 2-3 muki bent fog ülni a Parlamentben, esetleg az MSZP frakcióban (bomladztva azt), míg lista nélkül betlire is játszhatnak, lehet, hogy az E14 be sem jut. Sztem erre fut ki a "megegyezés" (ill. ezért a várakozás): meg akarnak győződni róla, hogy az E14 garantáltan küszöb alatt lesz-e. :)

lyia (törölt) 2013.08.14. 11:04:28

@Úri muri: Hát csak az, hogy önálló erőként semmi esélyük, ha meg az MSZP-vel fognak össze, akkor nem a saját politikájukat fogják megvalósítani.

lyia (törölt) 2013.08.14. 11:05:05

@Becsületes brigantik: Ja, például írok ilyen véleményeket.

gabuscica 2013.08.14. 11:05:22

@rockjano: vágyaid meg fognak csalni.

Jofiu 2013.08.14. 11:06:59

Mesterházyval nem lesz semmi, akkora nulla kirakatalak, mint Update Norbi. Még annyi sem.
Már hogy eddig huzakodnak vele az is gáz.
Nem kell mindenáron összefogni a csakazért is leváltásért. Töke tele az embereknek a mások ellen politizálással miközben érdemi meló sehol. Magukat adják el, tegyék a dolgukat. Ha nem kell a népnek, akkor nem kell. Ha a nép Orbánt akarja, akkor kapja meg - minden következményével együtt.
De ez a haszonleső helyezkedés meg egymás dacos küzdése - marakodás a romokon és a nép hátán - ez pont az ami az Orbán rezsimben a legellenszenvesebb volt és az máig is.

parandroid 2013.08.14. 11:07:20

a kettes pontot kérném. meg egy kávét hozzá. attiláé nem lesz az én szavazatom, soha, semmilyen körülmények között.

padlogaz 2013.08.14. 11:07:53

majd leigazolják csányit közös miniszterelnöknek, valószínűleg akkor kapnák a legtöbb szavazatot :-))

Úri muri 2013.08.14. 11:07:58

@J.László: Szerencséd, hogy nem fogadtál, mert szerintem buknád a tétet.

Amatőr 2013.08.14. 11:08:22

@gabuscica: ".. igen, de ennyit nem ér meg. .."

Nos, ez nem erről szól! A józan mérlegelés nem része a politikának!

gabuscica 2013.08.14. 11:08:37

@Jofiu: ja. Wieszt Jánosra emlékszel zum Beispiel?

Balt 2013.08.14. 11:09:26

@elwood: Na, még egy ilyentől (ilyen helyzettől) mentsen meg minket az ég! (És ezt valszeg a választók is mérlegelik.)

2llkedő 2013.08.14. 11:10:19

@Balt: Bajnai minek erőlködjön? Kétharmadot minden lehetséges számítás szerint se tudna összehozni. Akkor pedig egy csekélyke többséggel ha rendelkezne, az ugyan azt eredményezné, ami 2006-2010 között volt, a fidesz pedig még jobban megerősödne.
Bajnainak jelenleg a cél az lehet, hogy a fidesz nyerjen, de csak egy minimális többséggel. És ez az ország érdeke is. A fidesznek saját magát kell kiírnia.

LallyPop 2013.08.14. 11:10:41

Kemény dolog Meseházynak lenni.

2010ben az volt a efladat hogy veszítse el a választást. Sikerült.

2014ben nem is akarnak nyerni, csak az a cél, hogy fenntartsák a váltópártiság látszatát. Valszeg ez is sikerül.

Balt 2013.08.14. 11:11:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor ez pláne, de leginkább a nyugger poltisztek szövetségére igaz.

Karcolt lendület 2013.08.14. 11:12:33

@♔batyu♔:
Akinek itt van erkölcsi értékrendje, abba a trafikozás sem fér bele.

@... zöld levelecske, ...:
December 5-én elég nemzetien szavaztam.
A Fidesznek viszont semmi köze a nemzethez vagy a nemzeti érdekekhez, csak a jelszavaikban meg a dohányboltok megnevezésére szeretik használni.

@elwood:
"most, hogy schiffer világossá tette, hogy ő nem akarja megmenteni az országot orbántól"
Nem. Schiffer azt tette világossá, hogy _ezekkel_ megmenteni Viktortól az országot nem számít megmenekülésnek.

szamaritánus 2013.08.14. 11:13:44

@félázsiai 2llkedő: rühellem az orbánt, mint a szart, de remélem, megérted, hogy a 'berobbant' szó egy kurva nagy túlzás :DDD

E.Csaba 2013.08.14. 11:14:55

@Sweet And Full Of Grace: Valamiben bizonytalan vagyok és véletlenszerűen neked teszem most fel a kérdést, de bárki válaszolhat rá:-)
Szóval nem egészen világos számomra, hogy amennyiben egy pártszövetségben indul az MSZP-EPM2014 ez egy hármas szövetségnek számít és a bejutási küszöb 15% vagy 10%?Vagy pontosan hogyan kell értelmezni a választási rendszer ezen részét? Mert ez is érdekes kérdéseket vethet fel a jövőre tekintve..

Karcolt lendület 2013.08.14. 11:16:26

@Balt:
Még egy Fidesz kétharmadtól mentsen meg minket az ég.

elwood 2013.08.14. 11:17:03

@Karcolt lendület: ezt a választók dolga eldönteni.

az alkotmányos rend lebontása lényegesen rosszabb mint egy szar kormányzás.

nem két egyformán rosszról lehet beszélni.

flort 2013.08.14. 11:19:31

@Karcolt lendület: "Schiffer azt tette világossá, hogy _ezekkel_ megmenteni Viktortól az országot nem számít megmenekülésnek" Világos. De meg sem próbálni _megmenteni_ az országot meg kib.sz.s az országgal. F.sz. csávó, igazi gerinces figuraként fog elsüllyedni szerintem <1%-al.

tamas11 2013.08.14. 11:21:16

@elwood: a kormányzati stratégia régóta ismeri a két lépésben-t.
Erre most is szükség lesz. A győzelem után új kerekasztalt kell nyitni.Nem lesz akadálya.

Balt 2013.08.14. 11:21:18

@Barnalány: Hej! :) Kb. így lehet, de ez előbb(-utóbb) egzisztenciális kérdés lesz nekik: a 20-30 (de mindenképpen csökkenő számú) képviselő mégse tudja felhízlalni a holdudvart. (Ej, de gyönyörű képzavar!) Persze itt nem számoltunk az Ebola-féle 70/30-cal. (Ami akár "gentleman agreement" nélkül, pusztán a 2/3 törvényszerűségei és az egybe eső érdekek, az MSZP "váltópárti látszata" mentén spontán is igaz lehet.)

Balt 2013.08.14. 11:25:43

@PG_: Ez igaz, de nem feltétlenül kizárólag Attis személyes "tehetségének" köszönhető. Persze minden politikus mögött ott vannak a remekebbnél remekebb stratégák (pl. Szigetvári :)), ez vitán felüli, Mesterházy csak a (szőrtelen :)) arcát adja hozzá.

kardinális 2013.08.14. 11:31:10

MSZP, FIDESZ. Egyre megy...
Az ellenzék nem akar semmit, csak úgy tesznek. De lassan már a látszatot sem tartják fent.

Bár az MSZP és a FIDESZ is ugyan az, magyar embernek elvből tilos lenne az MSZP-re szavazni. Már rég be kellett volna tiltani azt az MSZMP utódpártot.

IdomitottFoka 2013.08.14. 11:31:18

@gabuscica: A tisztelt olvasó, miért mit hittél? Ha nagyon nem tudod, akkor a pártirodán megmondják.

Becsületes brigantik 2013.08.14. 11:36:14

@Úri muri:

1.) Volt szocik: akik szoci kormányok tagjai voltak, mint pl. Bajnai és Szigetvári.

2.) Ökobalos bolondok: olvasod pl. Scheiring Gábor blogját?:-) Te, baszki: nekem nemrég a szemembe mondta az egyikük, hogy a távlati cél (most kapaszkodj meg!) a „demokratikus szocializmus” és hogy „a kapitalizmust le kell bontani!”

3.) Bojár Gábor (Graphisoft) + egy csomó fiatal informatikai fejlesztő által gründolt cég.

4.) Bajnai: egész „kapitalista manageri” pályafutása során csak „üzemeltetett”, általában vagy állami, vagy a volt pártállami vagyon privatizációjával létrejött, az MSZP-hez kötődő szervezeteket (maga a pálya itt: hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon#Menedzseri_p.C3.A1lyafut.C3.A1sa), Oszkó pedig gyakorlatilag eltűnt az E14 környékéről (van esze!).

5.) Aki nem képes a politikában tematizálni (ami korántsem azonos az üvöltözéssel – hiszen pl. Merkel is tematizálja az EU-t), az nem alkalmas politikusnak, hiszen képtelen lesz az elképzeléseit bevinni a köztudatba. Anélkül pedig nem, lehet hatalmat szerezni.

6.) A választásokon nem „indulni” kell, hanem győzni!

Conchobar 2013.08.14. 11:37:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A Millával és az LMP-s szakadárokkal a fő gond, hogy az eredetileg értelmes Bajnai-ötleteket elvitték balra, s mára Bajnaiból egy balod populista zagyvság lett" - Fel kellett ismerniük, hogy a jobbos/nemzeti érzelmű az vagy a Fidesz, vagy a Jobbik mögött sorakozik. Harmadik jobbos pártnak, holmi MDF-klónnak nem fog sikere lenni. A jobboldalon már nemigen van szabad/üres tér. 2010-ben a baloldaltól/balliberális oldaltól fordultak el az emberek, ezeket lehetne (?) visszanyerni

Becsületes brigantik 2013.08.14. 11:38:27

@lyia: Van egy nagy raktárunk a budaörsi depóban, az már televan véleménnyel. Kéthetente visszük őket égetni...:-)

Karcolt lendület 2013.08.14. 11:39:17

@elwood:
A helyzet, hogy nem sokat nyernénk a szocik győzelmével: egyrészt vszeg őket sem zavarná, ha az alkotmánybíróság nem kapná vissza a jogköreit, illetve nehéz lenne népszavazást kiírni, másrészt rengeteg kulcspozíciót fideszes mamelukok fognak, harmadrészt a jónéhány kényelmetlen, de szükséges intézkedést - pl. rezsicsökkentés abbahagyása - a Fidesz nagyon ki fogja tudni használni. Azaz 4 év béna (és a szocikat ismerve balfasz) kormányzás után, Orbán már megint megdicsőülve és kétharmaddal jönne vissza, lenyúlva a sleppnek azt a keveset még, ami maradt ebben az országban.

Mindamellett majd két évtizedes MDF/Fidesz szavazóként a state capture és a Fidesz rohadt aljas kampánytechnikái és húzásai eljuttattak oda, hogy akár Mesterházyékra is leszavazok. Orbánék sajnos jóidőre elszívták a a levegőt egy épeszű, alapvetően kapitalist, vállalkozásbarát, jogbiztonságot szem előtt tartó konzervatív illetve liberális értékek mentén mozgó párttól. A jelenlegi kínálatból ehhez legközelebb Bajnai áll, csak mindazok, akik Bajnai mellett állnak a Millától Scheiringig, azoknak semmi köze ehhez. (A fideszdroidok agyatlan libásozása röhej, az nem zavarja őket, hogy a Hajdú Bét akkori igazgatója - Rogán szerint feddhetetlen üzletember -most a Fidesz kormány samesza a külföldiek pénzért letelepedhetnek projektbe.)

Barnalány 2013.08.14. 11:40:04

@Balt: Akkor a felhizlalt holdudvar a teleholdudvar???

Scagnetti 2013.08.14. 11:41:32

@E.Csaba: Elvileg ez így 15%. Minden párt után 5%.

Karcolt lendület 2013.08.14. 11:43:04

@tamas11:
"Nem lesz akadálya."
Orbán elég komoly akadálya bármilyen kerekasztalnak vagy kompromisszumos rendezésnek.

Elijah_Baley 2013.08.14. 11:44:33

27% áfa marad, de legalább a távfűtés adóját felemelik.
hülyének is megéri

2llkedő 2013.08.14. 11:44:47

@szamaritánus: "hogy a 'berobbant' szó egy kurva nagy túlzás"

Lehet. Tiszteletben kell tartani más véleményét.

Egy igaz ember 2013.08.14. 11:46:19

@lyia: De, sokan vannak, akik a Jobbik győzelmében hisznek. Akire nem érdemes szavazni, azok az MSZP és klónjai...

elwood 2013.08.14. 11:50:33

@Karcolt lendület: sajnos ezt pont így látom én is.

vagy kétharmaddal kell nyerni, vagy sehogy, mert orbán még fiatal, és megint vissza fog jönni, és a földig rombol mindent.

húsz év munkája úszott most el. négy év bukdácsolás + négy év orbán után megint a nulláról lehet indulni.

lehet, hogy jobb lenne, ha orbán most nyerne és akkor talán a szavazótábora is tovább látna a libázásnál.

de lehet, hogy nem. argentínában 60 éve rezsicsökkentésből él a kormány még mindig, és mennek szépen lefelé.

Karcolt lendület 2013.08.14. 11:55:11

@Conchobar:
A jobboldalon van egy szép nagy üres tér, miután a Fidesz csak kihasználta a józanabb kapitalista/konzervatív szavazókat, viszont semmit nem adott nekik - semmiben nem hallgat rájuk -, csak a kognitív disszonancia miatt ezt még sokan nem ismerték fel. Emellett van másik része is a szavazótábornak, akiket átvertek (lsd. Ángyán), ott kérdés, felismerik-e a választásokig vagy csak majd utána...

Csak ide mondjuk elég nehéz benyomulni.

Anselmo 2013.08.14. 11:58:57

A poszter értetlensége abból származik, hogy elhiszi, az Orbán-kormány leváltása a baloldal célja. Érdekes módon azt a legtöbb baloldali szavazó így gondolja, talán mert a baloldali sajtó ezt kommunikálja nekik. (meg hát a baloldali választók sokmindent elhittek már, pld "Magyarország DÜBÖRÖG" :D )

Ők igazából hatalmat akarnak, ehhez persze muszáj Orbánt is eltávolítani, de egy baloldali pártnak ma nem Orbán a legnagyobb ellenfél, hanem a másik baloldali párt. Ki képviselje a baloldalt? Ma ez az elsődleges kérdés, utána pedig a hatalom és pénz megszerzése, vagyis a kormányra kerülés. Ez főleg Bajnaiéknál fontos, mert az amerikai befektetők várják a profitot.

Balt 2013.08.14. 11:58:59

Ez @Balt: persze erre: @gabuscica: , csak telefonról nehézkes.

E.Csaba 2013.08.14. 12:03:04

@Scagnetti: Ha valóban így van, akkor a 2. verzió (EPM kiválik), az kizárólag az MSZP számára nem katasztrófa,sőt.Az EPM14-nek 10%-ot kell összevarázsolni külön.Ez már megérne egy mélyebb elemzést..Viszont így az is felmerül, hogy mekkora kockázat a 12-16% MSZP-nek összebútorozni az EPM-el és 100%-ra hozni 15%-ot.Egyedül biztos bent van a parlamentben és 100%-ban MSZP jelöltek.Ha pedig együtt indulva szűken bent vannak és még helyeket is veszítenek a EPM-el szemben.Ebből kiindulva már logikusabb lenne a DK-val.

Balt 2013.08.14. 12:04:14

@tamas11: Legfeljebb Gyurcsánnyal parolázhatnak még meg az ex-SZDSZ-es pártcsírákkal, sztem egyiknek sincs sok értelme a részükről, a fentebb részletezettek miatt. (Nyilván felesleges a saját konkurens alakulataikat segíteni, mert az látszik, hogy az MSZP ott lesz a következő Ogy-ben, a többiből egyedül Bajnaiéknak van erre szemernyi esélyük.)

andipapa 2013.08.14. 12:06:44

@lyia: Tökéletes diagnózis. Elmehetnél politológusnak.

Balt 2013.08.14. 12:09:10

@rockjano: "A miniszterelnök valszeg Mesterházy lesz és nem fog senki kiállni mellőle. nem olyan a helyzet egyszerűen nem lehetséges az most."

:) Ezeknek önmagukban is erősen a 0-hoz konvergál a valószínűsége, hát még a szorzatuk! :)

willdattaa 2013.08.14. 12:10:13

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Mivel Izráel a jobbcionista Fidesz mellett áll világhatalmával, az most a preferált láncos kutyája, ezért ezeknek a balcionista lúzer MSZP-Bajnaiéknak nem sok esélyük van. Az egyetlen nem cionista párt a Jobbik szórhat még homokot az imperialisták fogaskerekei közé.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Kristl 2013.08.14. 12:11:23

Ha Mesterházy nagy taktikus lenne, akkor látná hogy az mszp nem váltópárt képes párt jelenleg.
De nem látja. Maximum csak egy "taktikázni szerető ember".

Balt 2013.08.14. 12:15:07

@Jofiu: Ami azt illeti, Orbán nemigen marakodott senkivel, szépen a színfalak mögött leépítette Torgyánt (ill. sose vette komolyan), az MDF már 2002-ben kikacsintott (ehhez képest egy elég visszás kísérlet volt Orbántól 2006-ban Bod Péter Ákos), az Almássys pártelnök-választási botrányt is maguknak köszönhetik (Hja, aki az Apró-klánhoz dörgölődzik!), a KDNP meg jól tudja, hogy nem engedhet meg magának semmiféle különutasságot, legfeljebb ha eljön az ideje, közös érdekből...

Scagnetti 2013.08.14. 12:21:29

@E.Csaba: A szocik részéről nincs kockázat, ők valószínűleg a 15%-ot is hozzák akár egyedül is. Az E2014PM már közel sem biztos, hogy tudja hozni a 10%-ot, főleg mióta Bajnai is átment balos populistába, amitől úgy olvad a tábora, mint olcsó fagyi a kánikulában.
A harc most azért megy, hogy az MSZP maradhasson egyedül a baloldalon, ezért (bár ezt sosem ismernék el), most épp az E2014 kinyírásán fáradoznak. (Ahogy azelőtt az LMP-t is megpróbálták kinyírni.)
A vége persze "összefogás" lesz, de egy alaposan meggyengített Bajnai párttal, amely arra lesz jó, hogy a nevével legitimálja az egyébként abszolút szoci kormányt.

Persze mindez csak akkor, ha nyernek. Erre nem sok esélyt látok, mert Bajnai még csak eladható lett volna a liberális és szoci közönségnek is, de Mesterházyra csak a fanatikus szocidrukkerek fognak szavazni.

Ha van eszük, Gyurcsányt messzire elkerülik. Semmit nem nyernek vele, és igazából nincs is akkora támogatottsága, hogy számítson. Ellenben koloncként cipelhetnék tovább, miközben valójában egyiküknek sem hiányzik egy cseppet sem.

Egyébként nevetséges és szánalmas, hogy lassan négy évvel a szoclib bukás után most is ott tartunk, hogy az egykori MSZP két felének összefogásáról beszélünk, és hogy vannak, akik elhiszik, hogy ez az alakulat pozitív változást hozhat Magyarországnak.

Balt 2013.08.14. 12:22:05

@félázsiai 2llkedő: Nem hinném, hogy az "önbevallottan" "nempolitikus" Bajnainak lesz még egy dobása, pláne, ha 2014-ben be sem jut(nak).

Abban persze lehet reménykedni, hogy a Fidesz önmagát nyírja ki végül, de valljuk be (vagy kérdezzük meg Schmidt Máriát): 2006 késő tavaszán még nemigen élt a tömeges remény, hogy Gyurcsány 20 évre elintézi a "bal"oldalt... (Mindig mondtam, persze utólag :), hogy igaz a "lottó 5-ös" hasonlat: csak elég ideig kellett játszani a kombinációt. Ebben persze lehet reménykedni ugyanígy Orbánnal kapcsolatban is, de én pl. továbbra sem lottózom, pláne, hogy a "csúcsnyereményt" a viszonylagos közelmúltban elvitték.) :))

2llkedő 2013.08.14. 12:24:10

@Balt: "hogy igaz a "lottó 5-ös" hasonlat: csak elég ideig kellett játszani a kombinációt."

Elég egy lottót venni, és a nyerő számokat megtenni.

Balt 2013.08.14. 12:26:07

@Karcolt lendület: "Nem. Schiffer azt tette világossá, hogy _ezekkel_ megmenteni Viktortól az országot nem számít megmenekülésnek."

Jogos pontosítás. Schiffer még kinőheti magát (és mindig is rokonszenves volt), de még lehetnek - akár évente - Karácsonyok :), na meg azt is nehezen feledem, hogy a nagynéni levelére voltaképpen feladta a politikai karrierjét. És még mi lehet amazok tarsolyában...?

(Te egy élő LMP szavazó lennél? :) Hajrá, de komolyan!)

Balt 2013.08.14. 12:28:43

@Karcolt lendület: Igen, én pl. jobbnak létnék manapság egy Fidesz-LMP (uram bocsá': kényszer)koalíciót. :) De mit tegyünk, ha az ellenzék mindenáron az újabb Fidesz 2/3-ra hajt? :)) (Haha, most esik le, ez komolyan is benne lehet a pakliban!) :)

J.László 2013.08.14. 12:29:53

@elwood:
"húsz év munkája úszott most el."
"argentínában 60 éve rezsicsökkentésből él"
Hol olvasod ezeket az égig érő okosságokat?

Balt 2013.08.14. 12:30:28

@tamas11: "A győzelem után új kerekasztalt kell nyitni.Nem lesz akadálya."

Csak megfelelő számú asztalost (meg szövőnőt: a terítőkhöz) kell hozzá bejuttatni. :)

Balt 2013.08.14. 12:34:34

@Becsületes brigantik: "Oszkó pedig gyakorlatilag eltűnt az E14 környékéről (van esze!)"

Igen, ez tényleg "látványos" (azazhogy Oszkó láthatatlan mostanában), meg a többiben is igazad van, de akkor sem bocsátom meg, hogy kitiltottatok, de hiába is a könyörgés, nem megyek vissza. :P

laci_52 2013.08.14. 12:35:04

@Kristl: Mesterházy most okosan kivár, majd ősszel kinevezi magát az MSZP miniszterelnök-jelöltjének mondván, csatlakozhat hozzájuk mindenki, aki akar.

A választások után majd döngeti a mellét, hogy nincs már kétharmada a Fidesznek(mert valószínűleg nem lesz) és mondogatni fogja, mennyit erősödött a pártja(mert a mostani helyzethez képest azért tényleg fog valamelyest erősödni).

Balt 2013.08.14. 12:38:27

@Barnalány: :) Úgy is mondhatjuk. Vannak, akiknek bejönnek a kerekded formák. ;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.14. 12:39:09

se füle se farka poszt ez is. :S ma egy ilyen nap van??

Balt 2013.08.14. 12:41:07

@Scagnetti: Most hogy áll a Bajnai-féle párt hivatalosan? Annak nem része a PM? (Tehát eddig 10%?) No, akkor sok ex-SZDSZ-es forgácsnak tényleg nem jut hely, max. listán. :) (Ahogy hírlik, Fodor pl. ilyen módon próbálkozik. Persze rögvest az MSZP-nél - nem akkora spieler, minek kockáztasson?) :))

Balt 2013.08.14. 12:43:20

@elwood: "húsz év munkája úszott most el."

Nézőpont kérdése, de a "20 év munkát" elég nehéz ma a zország érdekében folytatott tevékenységnek láttatni...

Balt 2013.08.14. 12:45:05

@Karcolt lendület: Kötve hinném, hogy pl. Ángyán valaha is egy MSZP/Bajnai fémjelezte bármihez is szav(azat)át adná.

Balt 2013.08.14. 12:49:41

@Kristl: "Ha Mesterházy nagy taktikus lenne, akkor látná hogy az mszp nem váltópárt képes párt jelenleg."

Nem, és valszeg (már) sose lesz az (önállóan, ahogy ez csak horngyufának jött össze), de kétségtelen: "a legnagyobb ellenzéki erő". És valahol a Fidesz érdeke is, hogy az maradjon, főleg, amíg a Jobbik a kihívó ebben a szerepben...

Scagnetti 2013.08.14. 12:51:47

@Balt: E2014-PM 10%, mivel két külön csapatról van szó, és az a 10% bizony nem kevés. Ha ilyen ütemben gyarapodik a táboruk, a választásig az 5% is esélytelen lesz. Persze a szocik majd odadobják a mentőövet (bármennyire szeretnék, túl nagy háborgást keltene a táborban, ha hagynák kiesni Bajnaiékat), így végül nem fog számítani, mennyi a limit, együtt meg lesz nekik.

Az biztos, hogy kemény harc lesz a lista helyeiért, mert azt nem hiszem, hogy a sok naplopó elmenne inkább kapálni.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.14. 12:52:36

@Kristl: "Ha Mesterházy nagy taktikus lenne, akkor látná hogy az mszp nem váltópárt képes párt jelenleg. "

Az egyetlen váltóképes párt jelenleg. Mielőtt puszta útálatból hülyeséget írogatsz, tájékozódj.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.08.14. 12:52:59

@flort: nem kell ide program. pont elég az orbántakaroggy. akinek bírja a gyomra az utódpártot, annak nem kell program se :)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2013.08.14. 12:56:07

@gabuscica: nem, én a zsidó világösszeesküvést irányítom, a többség kijelölésével a beosztottjaim bohóckodnak.
gondolom becses figyelmedet el méltóztatta kerülni a tény, hogy az lmp két külön alkalommal szavazta le a (leendő) szakadárokat. azok meg demokrata módjára vitték a fél pártot.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2013.08.14. 12:56:12

Bocsi az offért, de semmi értelme a pártosdinak sem. Éppen úgy mint a teista, ateista kavarásoknak.

Anti Ateizmus közösségi oldal indult
65 ember kedveli · 639 ember beszél erről
www.facebook.com/AntiAteizmus

2llkedő 2013.08.14. 12:57:09

@Balt: "Kötve hinném, hogy pl. Ángyán valaha is egy MSZP/Bajnai fémjelezte bármihez is szav(azat)át adná."

Soha ne mondd, hogy soha.

Balt 2013.08.14. 12:57:40

@Scagnetti: Hmm, ebből
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=661177
nem derül ki egyértelműen, hogy a Post Mortem is részese-e a történetnek. (Ahogy rész vesznek, meg voltaképpen szócsövei az egyeztetésnek, szerintük alighanem részesei.) No, de az mindenesetre látszik, hogy a maszop ott fúrja őket, ahol tudja. :)))

Balt 2013.08.14. 13:01:29

@Scagnetti: "túl nagy háborgást keltene a táborban, ha hagynák kiesni Bajnaiékat"

Már Bajnaiék táborában. :) De elég megnézni a maszop blogokat itt (mária, üzenőfüzet, talán az egyenlítő), hogy lássuk, fenik a kést. Sztem eladják úgy, hogy "lám, az SZDSZ is mennyit ártott nekünk" (amiben speciel a maguk szempontjából teljesen igaza van, mondom ezt a '94-es első fordulóig részben SZDSZ szavazóként), tehát a fenti elméletet nem osztom.

Erő e-meló 2013.08.14. 13:02:22

@Kacsura:
"mai napság hány termelő várja a pénzecskéjét a sok-sok disznó után, amit különböző vágóhidakra leadott"

Kis Pétert is leadhatta valaki, nyilván amiatt tűnt el a közéletből. Pedig egykor még miniszterelnök-várományos volt

Erő e-meló 2013.08.14. 13:07:11

@Anselmo:
Ebben van (i)gazság, hiszen több bolsit nyírt ki másik bolsi a történelemben, mint a bárki más rajtuk kívül

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.14. 13:11:47

@elwood: "... húsz év munkája úszott most el. négy év bukdácsolás + négy év orbán után megint a nulláról lehet indulni. ..."

Mit nevezel 20 év munkájának? Az adósság folyamatos felhalmozását? A közbiztonság megszüntetését? Azt, hogy a buznyákoknak jogaik lettek, és ezt mosolyogva ünnepelni kell? Azt, hogy a tanárok jó része már csak eldarálja az anyagot az órán, a diák meg le se tojja?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 13:15:20

@Conchobar:

Pedig pont az a magyar politika baja, hogy nincs jobbos liberális párt. Van jobbos populista, van balos populista, van balos liberális, de hiányzik a jobbos liberális.

Scagnetti 2013.08.14. 13:18:51

@Balt: Szerintem a szoci szavazóknak sem tetszene. Annyira be lettek hülyítve ezzel az összefogósdival. És persze akármennyire leamortizálják Bajnait, azért pár százalékot biztos megtart, ami hiányozna a választáson. És az MSZP is fényezhetné magát, mint a demokrácia bajnokát. Megér ez nekik annyit, hogy aztán valami jelentéktelen minisztériumot esetleg nélkülözni tudjanak, ezzel betömve a szájukat.

Más kérdés, hogy egy újabb SZDSZ biztosan nem hiányzik nekik, de szerintem ezúttal biztosra mennek, és csak annyi mozgásteret hagynak nekik, ami arra elég, hogy szép lassan eltűnjenek, és maradjon az MSZP egyedül baloldalon.

2llkedő 2013.08.14. 13:18:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "de hiányzik a jobbos liberális."

Jobbos nem lehet liberális. Az olyan, mint a vasbeton talpfa.

buday008 2013.08.14. 13:21:00

Birom ezt a hozzászólásokat néha.. Kész röhely-- aszondja libatolvaj, me baloldlai maffia--- na most komolyan emebr a tokalj hegyalja, azok a bizonyos bányák, a trafikok, a mostanivezető réteg szted kik:? hm néha pár 3/3as ,éha pár polajos előbukkan.. Ember te komyolan elhsized a saját marhaságaidat hogy csak baloldlai maffia van aki csak baloldaliakakl üzletelt?? Ez a választás dolog a másik anyg baromság.. Most szted azzal le van tudva a dolog hogy OV nyer 2014 ben--zhhd e jó lesz anarncsos bájgli pár nyuger bulizik azt ennyi? Arra nem gondolsz te Barom hogy az ország most is szószerint döglődik... Mi elsz ha enm elsz még 4 év? he?... mert mondjuk a marakodó oligarchák szétfeszítika maardék kromáynt is. mi elsz ah viktor besokall , ugy jár minta lengye elnök, lemond stb? na akkor mi lesz?nagyarcú emzeti érzületűnek magát nevező bohóc? mert eenka kormáynnak kurvára nincsen köze a nemzet jólétéhez azt szögezzük már le..Visszatérve, Viktor kiszáll a buliból bármiért is...mutass már nekem egy olyan politikust aki tudná pótolni...de mi lezy pl ha ajobbik megerősödik mégjobban mert a fidesz tábor részben átfedése, a fiatalok rászavaznak, stb, kitör egy roma éhséglázadás lecsapnak ráa gárdisták azt nesze neked háború Ózdon--- ja hogy utána lehet a híres fideszt is elkergetik parlamentestől...? mer ez si benne van..Mi elsz akkor ha a románok pl bedurrannakmert iaz közük incs erdélyhez..de mi ven akkor ha tényle szarrá lövik ezta kis maygar bohóc hadsereget??.. szóval léyneg itt az hogy Viki yerjen azt szarni mindenre..? xd A baloldaldalnak most az állandó szakmaiságot,szavahihetőséget kell sugároznia és enm a fidesz szavazók fel hanem a külföldi politikusok, pénzemberek felé és várni... a fidezs k ygorsan emtudja magát buktatni scak ahygni kell kibontakozni lásd 2002,2006 is sikerült alulpozicioáli maukat. Most itt csányi-ügy xd S mi lesz ha nem Bajnai lesza miniszterelnök? Semmi--tudomásul veszi. eyget azért itt ne felejtsünk már el: akinek elege van afideszből és nem akar jobbikot (még?) a maga kockázataival az uygis a baloldali tömbre szavaz k mindeg y ki vezeti.. vagy max otthon marad-na oszt akkor mi van? jó napot..

elwood 2013.08.14. 13:23:19

@Magánvéleményem: ha neked a húsz év erről szólt akkor mindegy.

nekem az alkotmányos rend és szabad piacgazdaság kiépüléséről, az európai integrációról.

ez elúszott.

Karcolt lendület 2013.08.14. 13:23:52

@Balt:
Szavaztam már rájuk és ha nem nagyon marhák, szavazok is (Scheiring távozása is jót tett a szimpátiámnak), de nem vagyok beléjük szerelmes. Van, amiben egyetértek velük, van amiben nem olyan nagyon.

A szavazatomat olyanra adni nem tudom, akinek a programját gazdasági téren igazán támogatni tudnám, így csak büntethetek vele, arra pedig mind az LMP, mint az Együtt megfelel, mondjuk az utóbbi szükségmegoldás.

buday008 2013.08.14. 13:23:56

helyesírásom az nincs xd de legalább támadható vagyokxd a mondandivalómat ugyis nehezen lehet megcáfolni:_))

buday008 2013.08.14. 13:26:29

@Karcolt lendület: Olyanra kell szavazni akiből kinézed hogy a rabláson túl némi erkölcsi határt megtud magában húzni, nem primitív, nem képzeli magát Istennek, külföldön hiteles, és fogalma van a gazdaságról.:_))

Kacsura 2013.08.14. 13:27:06

@Erő e-meló: Ez roppant okos válasz volt. Ki kellene rakni óriásplakátra Kapuvár meg Pápa közelében. Neked meg oda kellene állni mellé, hogy tudják, milyen szolidáris vagy.

ben2 2013.08.14. 13:29:22

A helyzet jóval egyszerűbb: amíg a ballib ellenzéknek nincs meg a matematikai esélye, hogy mindent egy közös kalapba dobva megnyerje a 2014-es választásokat, addig az MSZP valójában csak veszíthet az ellenzéki összefogáson.
A ballib megmondóemberek rendszeresen kihagyják az elemzéseikből, hogy az MSZP-nek kell a legnagyobb áldozatokat hoznia az összefogás érdekében, mivel jelenleg a baloldalon egyedül nekik lehet esélyük valódi mandátumot szerezni. Ha ehhez hozzátesszük, hogy még a kampányarcot is más párt adná, akkor nyilvánvaló, hogy az MSZP-nek csak akkor éri meg a befektetés, ha reális esély látszik a megtérülésre.
Minden más esetben a saját mandátumaikról kellene lemondaniuk, hogy a saját ellenzéki versenytársaikat erősítsék a következő ciklusban.
Az MSZP tehát kivár, a Fidesz meg ezért fókuszál az MSZP helyett Bajnaira: ez a helyzet jó a Fidesznek, mert így esélytelen a 2014-es kormányváltás és jó (vagy legalábbis kevésbé rossz) az MSZP-nek, ami így hosszabb távon is a baloldal vezető erejének mondhatja magát. Az MSZP szvsz arra játszik, hogy 2018-ban már úgyis annyira elegük lesz az embereknek a Fideszből, hogy az MSZP minden fájdalmas megújulási procedúra nélkül is képes lesz választásokat nyerni, ráadásul lerázhatja magáról a "kényelmetlen" neoliberálisokat.

Karcolt lendület 2013.08.14. 13:31:28

@Anselmo:
Mindenki magából indul ki. A fideszesek például mindenkiről azt gondolják, hogy a hatalom megszerzése, megtartása és az azzal való visszaélés, masszív lopkodás a végcélja minden más politikusnak is.

Igen, sok ilyen van, csak amikor Simicska-Nyerges-Spéder-Töröcskei tandem vezérlete alatt a Fidesz slepp mindent szépen lenyúl, Lázárék néhány haver feltőkésítése érdekében családok ezreit teszik tönkre, akkor kicsit nevetséges az amerikai befektetőkkel riogatni. A kibaszott tolvajok itt vannak az orrunk előtt, nem 3000 kilométerre.

tamas11 2013.08.14. 13:32:46

@Karcolt lendület:
..." Orbánék sajnos jóidőre elszívták a a levegőt egy épeszű, alapvetően kapitalist, vállalkozásbarát, jogbiztonságot szem előtt tartó konzervatív illetve liberális értékek mentén mozgó párttól. A jelenlegi kínálatból ehhez legközelebb Bajnai áll, csak mindazok, akik Bajnai mellett állnak a Millától Scheiringig, azoknak semmi köze ehhez. "
az első állítás így igaz, és fontos, de miért gondolod, hogy senkinek semmi köze hozzá?

elwood 2013.08.14. 13:35:46

@J.László:
"Hol olvasod ezeket az égig érő okosságokat? "

neten:
ajánlott irodalom

zsiday.hu/blog/argent%C3%ADna
"populista-demagóg politikával sokkal tovább lehet "etetni" a népet, mint gondolnánk, akár évtizedeken át is, és az, hogy a centralizált, gazdaság és vállalkozás szabadságát erősen leszűkítő rendszerek végül stagnálást, lecsúszást okoznak."

és különösen

ujszo.com/online/velemeny-es-hatter/2011/10/23/magyarorszag-tragediaja

tamas11 2013.08.14. 13:38:08

@Karcolt lendület:
valóban, de ha veszít, szűkülnek a lehetőségei, az asztalt nyilván fel kell tudni ajánlani neki is, ha kerek. Rombolni fog, de megosztódik végre a fidesz, és hátha lesz MÁSIK fele is egyszer

Balt 2013.08.14. 13:40:51

@ben2: Igen, én is így látom. Egy szempont nem merült még (itt) fel: nevezetesen az "EU-atlanti" külügy szempontja. Ez lényeges lehet, de most valszeg mással vannak elfoglalva...

Karcolt lendület 2013.08.14. 13:45:49

@tamas11:
Gazdaságpolitikailag mind ugyanazt vagy valami még durvább balos maszlagot nyomják, amely szerint teljesen igazságos a jobban/többet/hatékonyabban dolgozótól minél többet elvenni és odaadni a szerencsétlenebbeknek. Az a rohadt nagy hazugság ebben, hogy ez humánus meg szolidáris, de _nem_ igazságos: ugyanis aki jobban/többet/hatékonyabban dolgozik, annak több jár, az az igazságos, hogy neki több legyen.

2llkedő 2013.08.14. 13:47:38

@Karcolt lendület: "még durvább balos maszlagot nyomják, amely szerint teljesen igazságos a jobban/többet/hatékonyabban dolgozótól minél többet elvenni és odaadni a szerencsétlenebbeknek."

Senki nem mondja, hogy teljesen igazságos. Legfeljebb te hiszed azt, hogy a másik azt hiszi...

2llkedő 2013.08.14. 13:51:24

@Karcolt lendület: "ugyanis aki jobban/többet/hatékonyabban dolgozik, annak több jár,"

Az, aki az egykulcsossal jól járt, az mennyivel dolgozik jobban, többet az egykulcsos bevezetésével, mint az egykulcsos bevezetése előtt?

A szolidaritás pedig arról szól, hogy te a mostani helyzetedből indulsz ki. Gondolj bele, ha neadj isten balesetet szenvedsz, és lerokkansz, akkor is ugyanígy vélekednél-e?

Erő e-meló 2013.08.14. 13:53:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"van balos liberális"

Kire gondolsz?

Mert én ilyen pártot nem látok a mai magyar politikai közéletben. Ami nem is csoda, mert a ballerség és a liberáltság alapjában üti egymást

Egy párt attól lesz baloldali, hogy a társadalom átalakításában gondolkodik bizonyos rendezőelvek mentén, mint amilyen az anyagi javak államilag szervezett újraelosztása. MINDEN baller ellenzéki párt visszavezetné a többkulcsos adót, amennyiben hatalomra kerülne. A liberális viszont azt mondja, hogy mindenkinek az egyéni döntése, mekkora részt vállal ezekből a feladatokból, egy bizonyos kötelező szinten túl, amit jól kifejez a Fidesz által bevezetett egykulcsos adó. A legfontosabb szempontból tehát a Fidesz a liberális, a többiek meg libsi mantrával egészen mást csinálnának

Az MSZP, SZDSZ és utódaik álbaloldali, trendliberális szlogenekkel kampányoló lobbipártok

Karcolt lendület 2013.08.14. 13:54:03

@félázsiai 2llkedő:
Ezt a szót szokták használni. Amikor egy szegényt vagy egy cigányt vagy egy szegény cigányt megkérdeznek, ő az államtól kapott juttatásokra úgy tekint, hogy az igazságos és ha nem kap eleget, az nem igazságos. Erre vannak kondícionálva és senki meg sem meri említeni, hogy nem az igazságosság, hanem a humanizmus miatt kapnak segélyeket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 13:54:32

@félázsiai 2llkedő:

Pont fordítva. A liberalizmus eredendően jobboldali ideológia, nem baloldali.

A jobboldal alapja: az egyéni szabadságjogok. A baloldal alapja: a kollektív jogok.

A liberalizmus alapvetően a egyént helyezi a kollektíva elé, szemben a szocializmussal, mely a kollektívát preferálja.

Azaz a tipikus baloldali a szocialista, a tipikus jobboldali meg a liberális.

A liberalizmusnak csak egyetlen balos áramlata van, a szociálliberalizmus, mely igyekszik ötvözni balt és jobbot. De nem ez a fő áramlat.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 13:58:19

@Erő e-meló:

Különbséget tenni gazdaságpolitika, általános politika és társadalompolitika között.

Az SZDSZ pl. gazdaságpolitikailag liberális volt, de társadalompolitikailag erősen balos.

A Fidesz gazdaságpolitikailag balos populista, társadalompolitikailag konzervatív.

Utoljára az MDF próbált konzervatív lenni társadalompolitikailag és közben liberális gazdaságpolitikailag, de szépen bele is bukott.

Pop40 2013.08.14. 14:03:19

@... zöld levelecske, ...:

"Mi magyorok nem. Igen: nem vagytok részei a nemzetnek. Pont."

Pajtás, csak egy halk kérdés: Találkoztál már valaha is bárkivel, bárhol, bármilyen körülmények között, aki attól tette volna függővé, hogy magyar e vagy sem, hogy te, meg még pár félkegyelmű narancsbolsi "engedélyezi" e neki, hogy az legyen?:D

Karcolt lendület 2013.08.14. 14:04:50

@félázsiai 2llkedő:
Az egykulcsos vagy alacsony progresszivitású adó motiválóbb, hogy érdemes legyen (bevallottan) többet keresni. A volt, erős progresszivitású adórendszerünk teljesen igazságtalan volt és a sávhatároknál leginkább adóeltitkolásra ösztönzött. Az egykulcsossal nem lenne akkora baj, ha a Fidesz minden más intézkedésével nem a gazdasági bizalmat illetve befektetési hajlandóságot rombolta volna.

Még egyszer: nem azzal van bajom, hogy vannak szociális ellátások. A mentális kondícionálással van bajom, ami rettenetesen sokat árt, azzal, hogy a szolidaritásból kapott juttatásokat igazságosan kapott juttatásoknak tekintik: ha valaki igazságosan kap semmi teljesítményre pénzt, az nem lesz motivált, hogy bármit tegyen. Aki tudja, hogy azért kap pénzt, mert nem szeretnék, hogy éhen haljon, azoknak egy része azért keresni fogja a lehetőséget, hogy ő "igazságosan", valamilyen teljesítményéért kapjon pénzt.

Pop40 2013.08.14. 14:09:04

@♔batyu♔:

"egy libatolvaj mint miniszterelnök az összes olyan erkölcsi értékrendjébe nem fér bele, akik nem ballibsik. "

Persze, persze.
És egy manyuptolvaj, trafiktolvaj baltás, aki a koleszos haverjait tömi százmilliárdokkal, és a kertjébe építi a stadiont abból a pénzből, amit a felsőoktatásból nyúlt le, az kinek az értékrendjébe fér bele? Gondolom, ezzel mindenki kiegyezhet, ugye?:)

Jelzem, Bajnai libásozásának cáfolatáról csak az mno-n több gigányi helyreigazítás van, ezzel már nem etetsz meg senkit pár idióta fideszesen kívül, akik meg mindig, minden körülmények közt Vitya segglyukára szavaznak, tehát esetükben tökmindegy, megeszik vagy sem.

Balt 2013.08.14. 14:12:46

@Karcolt lendület: Magyarul: az egykulcsos adó miatt elvileg mégiscsak a Fideszre kell szavaznod. :)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.14. 14:15:54

@elwood: Az alkotmányos rend, viccelsz? Egy posztkommunista alkotmány?

A rablókapitalista piacgazdaság? Ahol a privatizációt követően, a lokális termelőüzemeket raktárrá alakították a külföldön megtermelt termékek részére....
Olyan minőségű élelmiszerekkel etetik a lakosságot, amit nyugaton nem lehet élelmiszernek nevezni...

Biztos, hogy Magyarországról beszélsz?

----------------------------------

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Aha... akkor a konzervatívok meg, ő, izé, hol is vannak? Alul, fölül, középen, hátul vagy elöl.... mert ugye a fasiszták meg a komcsik a baloldal, a libernyákok a jobboldal...
:-)

Balt 2013.08.14. 14:16:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A Fidesz gazdaságpolitikailag balos populista"

Meg legalább annyira liberális (legalábbis SZDSZ-mentes értelmében), mert az egykulcsos szja, a fogyasztásra terhelt adók ebbe az irányba mutatnak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 14:19:47

@Balt:

Az egykulcsos szja valóban liberális lépés és pozitív, de ez csak a Fidesz gazdaságpolitikájának egy kis eleme.

2llkedő 2013.08.14. 14:22:29

@Karcolt lendület: "A volt, erős progresszivitású adórendszerünk teljesen igazságtalan volt"

A volt...
Bajnaiék már elkezdték kitolni a sávhatárokat, ami gyakorlatilag egykulcsossá kezdte tenni az adózást.

Az egykulcsos is igazságtalan, mivel nem veszi figyelembe, kinek milyen lehetőségei vannak. Egy futószalag mellett dolgozó csak akkor tud többet teljesíteni, ha a hivatalos munkaidő után a szabadidejének a kárára dolgozik még. Egy polgármester, aki egyben parlamenti képviselő, továbbá ilyen-olyan bizottsági, felügyelőbizottsági tag egy időben, fizikailag külön helyen tud egyszerre ténykedni.

Úri muri 2013.08.14. 14:23:34

@Becsületes brigantik:
Sok igazság van abban, amit írsz. A kritika fontos, lehet belőle építkezni. Csak megint olvasom a híreket, és megint úgy érzem, hogy eljutottam arra a szintre, ahol már nem érdekel, mit csinált Szigetvári Viktor 8 évvel ezelőtt, még kevésbé, hogy mit blogolgat Scheiring Gábor. Hol vannak az általad említett emberek? Építik az üzletüket, ezért is lehetnek sikeresek. Oszkó Péter dettó.Így abból kell választani, ami van. A németeket meg inkább ne emlegessük, mert hozzájuk képest a legtöbb magyar politikus az ősember szintjén van. Ja, majd' elfelejtettem. A demokratikus szocializmus nagyon jó, a hét vicce volt, ezen még legalább tudok nevetni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 14:26:10

@Magánvéleményem:

Minden irányzat változik különböző korokban.

A mai konzervatívizmus jellemzően az az irányzat, mely általános politikában és gazdaságpolitikában liberális, viszont társadalmi értékekben jobboldali.

A szélsőbal és a szélsőjobb eleve külön kategória, sokban összeérnek, mésban meg egymás ellenfelei.

A mai politikában a négy fő csoport: szélsőjobb, szélsőbal, középbal, középjobb. S rendszeren kívüli elem a populizmus még, mely bal is, jobb is.

E.Csaba 2013.08.14. 14:28:57

@félázsiai 2llkedő: Nagyon le van sarkítva -sajnos- a vita egykulcsosra és többkulcsosra.Egyikkel sem lenne probléma, ha az adó és/vagy szociális rendszerben meglenne a progresszivitás.Most erre a mondatra biztosan felszalad a szemöldök, hogy mit beszél ez a kretén, egykulcsos, hogyan lehet progresszív.
Egy társadalom attól társadalom (közösség) többek közt, hogy figyelnek egymásra a tagjaik, segítik, támogatják egymást.Tehát a progresszivitásnak szükségszerűen benne kell lenni a rendszerben, függetlenül attól, hogy az a bizonyos személyi-jövedelem adókulcs egy vagy több:
A progresszivitást kétféleképpen lehet megoldani:
1:Többféle kulcsokkal szedi be az állam a jövedelmeket és az állami transzfereket mindenkinek-alanyi jogon, a mindenkori törvények szerint- visszaossza.(Ez a többkulcsosnak nevezett verzió.
2: Mindenki ugyanannyit adózik , de az állami transzfereket -jövedelemtől függően -differenciáltan ossza vissza.Ez lenne az egykulcsos verzió, ami fenntartható lenne.
Nálunk olyan van, hogy a magas jövedelmű ugyanannyit adózik, minimum ugyanannyit kap vissza arányaiban PLUSZ még nagyobb összeget is vehet igénybe.Na ,ez fenntarthatatlan,akármilyen gazdag ország lennénk.
A liberalizmushoz még pár gondolat:
Én is liberálisnak vallom magam, de ez folyamatosan tolódik el "balra"(ez valószínűleg a kor előrehaladtával van összefüggésben).
Aki nem vallja, hogy a gyengébbet, betegebbet, szerencsétlenebbet támogatni kell, az valószínűleg nem tapasztalt meg negatív élethelyzeteket, vagy nem képes átérezni ezek súlyát.
Például elgondolkodtató, hogy egy az életét legálisan végigdolgozó emberrel, hogy történhet meg, hogy a nyugdíja akkora, hogy télen naponta egy vödör fát tüzelhet el, amivel 8-10 fokos hőmérsékletet ér el, mert többre nincs pénze.Vagy meg kell tapasztalni azt is, hogy egy közeli hozzátartozó, meghal egy olyan rosszullétben a magyar egészségügyben, hogy nem lehet épp ésszel felfogni.Valószínűleg akik hívei jelenlegi magyar adórendszernek, azok vagy nagyon szerencsések és nem találkoztak még ilyennel, vagy egyszerűen érzéketlenek.
Csak ennyit akartam, bocs, hogy belekotyogtam:-)

Erő e-meló 2013.08.14. 14:44:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az MDF alapjában egy nagyon tarka párt volt, amíg volt benne életerő. Még felsorolni is hosszú mi minden jött össze. Részben pont ez a sokszínűség vitte a sírba, na meg Bokros Lajcsi csókja tett be neki a végén. Ezen a síron már Ibolya sem fog nőni, egyedül a Bokros tenyészik tovább a bomló szerves anyagon

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.14. 14:45:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azért nincs akkora különbség a szálsőjobb és a szélsőbal között.

És a szélsőközép, az hol van? Lehet, hogy azok a konzervatívok?

--------------------------
@E.Csaba:
Nem az adózásban van szükség progresszióra, hanem a támogatások szintjén. Nem általános szempontok szerinti egyenlő támogatásra van szükség, hanem célzottakra, amik arra ösztönzik a támogatottat, hogy gondoskodjon magáról. Sőt tovább megyek, a mindenféle segélyeket a lakóhely jellegéhez kötött öngondoskodás mértékéhez igazítanám. Aki meg sem próbál magáról gondoskodni (kvázi parlagon hagyja a konyhakertjét, a kosz és szemét emészti a portáját) attól elvenném a segélyt...

Barnalány 2013.08.14. 14:47:08

@Balt: Akkor én sosem leszek pártholdudvar, a mindössze 52 kg-ommal!:-)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.14. 14:48:40

@E.Csaba: Az, hogy a házak hőszigetelése borzalmas, nem az adórendszer hibája, és az egészségügy állapotát sem a jövedelemadó mértékén kell vizsgálni, hanem inkább a szolgáltatásra jutó összegek felhasználásán és a "személyzet" hozzáállásán. Ez sem igazán adófüggő....

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.14. 14:49:36

@Barnalány: én viszont lehetek a 130kg-val.... csak hát melyik párté?

Erő e-meló 2013.08.14. 14:49:55

@E.Csaba:
" akik hívei jelenlegi magyar adórendszernek, azok vagy nagyon szerencsések és nem találkoztak még ilyennel, vagy egyszerűen érzéketlenek"

Erről egy másik hasonló jutott eszembe: "Aki idős korára nem kommunista, az bolond" (idézve Berkesi András Katpol és ÁVH-s tiszt elvtárstól)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 14:57:20

@Erő e-meló:

Margareth Thatcher mondta: "a baloldali eszméknek van egy nagy problémája: a végén mindig elfogy a mások pénze, s aztán nem marad semmi, amit a baloldali politikusok szét tudnának osztani".

Becsületes brigantik 2013.08.14. 14:58:28

@Balt:

A te méltó helyed az Örök Éjszakában van, ahol hamisságaidért Ammit falja fel a lelked!

elwood 2013.08.14. 15:00:50

@Magánvéleményem: "Egy posztkommunista alkotmány?"

idéznél néhány pontot belőle ami sürgős cserére szorult ?

az általad posztkommunistának nevezett alkotmány védte a magántulajdont, míg a jelenlegi nem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 15:08:44

@elwood:

A jelenlegi is védi, s a "posztkommunista" is védte. A szöveg 95 %-ban tök ugyanaz.

2llkedő 2013.08.14. 15:09:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Most is az vagyok, vagy inkább liberális. Viszont Piktornak is tudnia kellene, hogy "a végén mindig elfogy a mások pénze, s aztán nem marad semmi, amit a ... politikusok szét tudnának osztani."

2llkedő 2013.08.14. 15:09:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A szöveg 95 %-ban tök ugyanaz."

Akkor mitől korszakalkotóan új?

elwood 2013.08.14. 15:10:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a jelenlegi nem védi, az alkotmánybíróság nem foglalkozhat magántulajdonsértéssel, így olyan mintha ott sem lenne.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 15:23:36

@elwood:

Ez a kérdés azért nem olyan egyszerű. Én sem vagyok az új alkotmány nagy híve, de ezt az érvet nem érzem eléggé erősnek.

Mo-n 1990 után egy olyan rendszer alakult ki, hogy az AB lett a legfőbb hatalom. Ennek volt pozitív hozadéka is, de azért fel kell vetni a kérdést: jó-e ez így?

Alapvető kérdés: jót tesz-e a népszuverenitásnak, ha egy nem nép által választott testület mindenben felülírhatja a választott testületeket? Szerintem nem jó.

Az 1990 után magyar modell bizony nagyon nagy jogokat adott az AB-nek, európai összehasonlításban is igaz-e, kevés ország van, ahol az AB ilyen nagy jogosítványokkal rendelkezik. (Pár európai országban az AB a mai magyar rendszerhez képest is KISEBB jogokkal rendelkezik, sőt olyan európai ország is van, mely alkotmányában TILTJA az alkotmánybíráskodást.)

Szóval nem lehet ezt így egyszerűen eldönteni.

Anselmo 2013.08.14. 15:24:23

@Karcolt lendület: akkor te is magadból indultál ki, mikor ezeket írtad?

Balt 2013.08.14. 15:24:28

@Barnalány: Akkor beszéljünk a bimbóudvarról. :) Nem vagyok válogatós.

Balt 2013.08.14. 15:28:17

@Erő e-meló: :)) Na, ezt nem ismertem.

Balt 2013.08.14. 15:29:35

@Becsületes brigantik: Viszonzásképpen hasonló jókat kívánok az egész "kollektívának"! :))

elwood 2013.08.14. 15:32:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: lehet ezen filozofálni, de fenntartom a véleményemet az alkotmányos rendszer visszafejlődéséről.

a magántulajdon védelme a piacgazdaság alapja. ennek eltűnése az alapokat kérdőjelezi meg.

egy egypárti alkotmányban amúgy sem bízom.

Barnalány 2013.08.14. 15:41:19

@Balt: Hm... Te ugye kan(disznó?) vagy? Akkor meg nálad a bimbóudvar teljesen felesleges!

2llkedő 2013.08.14. 15:50:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az, hogy te mit kivel, mivel egyeztetsz, a te bajod.

Balt 2013.08.14. 15:53:59

@Barnalány: :) Nálam igen, de nem is arra gondoltam.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 16:08:53

@félázsiai 2llkedő:

Én is így látom. Én is liberális vagyok, azonban jobblib, nem szoclib, s alapvetően a szoclibet fából vaskarikának látom, csak ezt jeleztem.

2llkedő 2013.08.14. 16:16:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"alapvetően a szoclibet fából vaskarikának látom,"

Mert?

LallyPop 2013.08.14. 16:26:36

Én konzlib internáci vagyok. Akinek nem teccik bekaphattya.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 16:30:18

@félázsiai 2llkedő:

Az alapeszme egymást üti. Liberális - az egyéni szabadság az alap, szocialista - a közösség az alap. A kettő együtt nem megy.

Becsületes brigantik 2013.08.14. 16:36:33

@Balt: Mondj csak nyugodtan "szocialista brigádot", ne finomkodj itt a "kollektívával"!

Hasonló jók: hidd el, még mindig jobban jársz Ammittal, mintha át kellene élned még egy Gyurcsány-korszakot!

2llkedő 2013.08.14. 16:52:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Közösségben is lehet egyéni szabadság.

2llkedő 2013.08.14. 17:08:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A párkapcsolat is egy közösség. És az már a "MI" kategóriába tartozik.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 17:10:57

@félázsiai 2llkedő:

A kérdés mi van elől, mi az alap. A középbal, a szélsőbal, a szélsőjobb mind közösségpárti, csak a középjobb egyénpárti. Persze az tény, hogy a szabadság a középbalnak is érték, nem csak a középjobbnak, de a hangsúlyok mások.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 17:11:34

@félázsiai 2llkedő:

A párkapcsolat önkéntes közösség, a társadalom nem az.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 17:12:35

@félázsiai 2llkedő:

Igen, az EU egyre inkább az, ez lesz a veszte. Az USÁ-ban viszont még működik a józan ész és nem valószínű, hogy győzni tudna a baloldali eszmeiség.

2llkedő 2013.08.14. 17:13:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "de a hangsúlyok mások."

Mert te azt hiszed.

2llkedő 2013.08.14. 17:14:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Lényegtelen, hogy önkéntes, vagy se. Közösség.

buday008 2013.08.14. 17:18:18

De most sok ember ezen nem tdu aludni komoylan hogy egykulcsos adózás fogalma? ez egy angy parsztvakítás-hülye lózung duma és ezt ebveszik ezen agyalnak. egy kulcsos szja-- ami egyébként teljsen hülye felfogás de istenítik ettől várják a csodát de még soha egyetlen egy helyen a világban önmagában nem jött be. Na miután ez így tisztázódott menjunk tovább. Igen egykulcsos szja-- na meg mellé a 27 százalékos kicsi kis áfa-ami szerintem kurvára megint adó, ott az eko is, ott a társaságia dó, az útdíj, a tranzakciós adó sorolhatnáma sok kibebaxott szart ami még uyganúgy megtermeli a munkabáreket,a foygasztást a munkáltatókat. jajde pompás állapot. Egész Európa lassan egjobban adóztatott országa lettünk már. olyan nyilvánvaló hülyeségekkel hogy az állam saját magát adóztatja:_)) szánalom. közmunkások bére jó példa rá. állambácsi az egyféle segélybő így csinált járulékfizetést saját magának. gratulálok okos lépésxd másik fenomenális ötleta jegybank megadóztatása.. Sok idióta meg örül az egykulcsos adónak--hát tudod mit engem az érdekel mit tudok mennyiert megvenni a fizetésembő. S ott tartunk hogy mikor 36 százalékos volt az adó többet lehetett megvenni... Mer uyge pl útdíj kell és 1 kg kenyér 4-500 ft-ot veri...

buday008 2013.08.14. 17:19:04

megterheli a munkabéreket

buday008 2013.08.14. 17:23:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De most mi a baj a baloldali eszmeiséggel ha jól teszi a kormány a dolgát? Nézzé már kínára kicsit..fényévekre van hozzá a híres amerika mentalitásban lassan gazdaságilagxd

buday008 2013.08.14. 17:25:12

sok ember azt hiszi csak a munkavállalók teljes kizsákmányolásával lehet profitot termelni illetve a minél nagyobb évről évre növekvő profit az iSten-ja mega helhiszi hogy ez örökké fenntartható...érdekes híres Usaba élt egy Ford nevű úriember ős sem így látta..

LallyPop 2013.08.14. 17:25:53

@buday008: Kínában semmilyen baloldaliság nincs, azért szárnyalnak. Kína vadkapitalista államdiktatúra, nemzetiszocializmus.

Balt 2013.08.14. 17:31:53

@Balt: Hehe, így legyen ötösöm: :))

„Kérnék mindenkitől egy írást, Bajnai: Együtt? címmel. Egyenként fogom kitenni őket. Lehet pozitív, kritikus, őszinte, demagóg, bármi.. Én is megírom a magamét. Mindegyik kikerül, tartalmától függetlenül.” – írja az MSZP ifjúsági tagozatának elnökhelyettese, Oroszvári Péter az Egyenlítő blog levelezőlistájára szerkesztési utasításait.

index.hu/belfold/2013/08/14/az_mszp-bol_szerkesztik_az_egyenlito_blogot

buday008 2013.08.14. 17:40:16

@Ándi bácsi: na látod a legjobb rendszer.. nemzeti és szocialista egyben..és működik. mert a kínaiaknak akar jót nem a kisebbségnek ésszociálisan is azért igyekszik bárki bármit mond..érdekes a környezetszenyező gyárakat is elkezdte kivonni a forgalomból. Elsimerem annak a rendszernek is asok a hibája de lényeges előnye velünk szemben hogy tudja mit akar, tudja hova akar eljutni, vannak céljai. S modern technologiékat vesz át folyamattosan. ha termelni akar terme nem évekig engedéyleztet vitatkozik stb.

buday008 2013.08.14. 17:42:28

kényes téma anemzetszocializmus elismerem- de azért egy ország keze hajuljo már maga felé. Magyaroké a mygarok felé ne legyél már másdoosztályú a saját ahzádbanxd ja és igen szociális háló is jól jön:_)) midneki szertne eljutni szabadságra, nyaralni, nyugdíj kellene , állami oktatás, egészségügy stb... akkor?xd

buday008 2013.08.14. 17:43:35

tudom nem illik iylesmikről beszélnia aminstream gondolkodás szerint -ezért kell kusba építeni-lásd Kína xd

buday008 2013.08.14. 17:45:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: most ez attól függa baloldaliságnak melyik összetevőjét veszed? a kommunista lózung dumájuk sztem az..:_)) a tudatosan államilag irányított beruházásaik fejlesztéseik szerintem az. A tudatosan épített bérlakások ezrei sztem az. az hogy néha hiba csúszik a számításaikba elismerem,d eha megnézed igyekeznek korrigálni mindig..

buday008 2013.08.14. 17:46:46

azért mindnet áthat az állami ideologia és mindnehol az állampárt emberei ulek...vezető beosztásban..

LallyPop 2013.08.14. 17:47:44

@buday008: Véleményem szerint Orbán is hajlik a nemzetiszocializmusra, nyilván az EU-n belül ez csak szük keretek között megengedett.

buday008 2013.08.14. 17:48:44

Fidest most mivel is próbálkozik beszéd szinten? nemzeti---lásd tusványos--- és államosítunk---:_)) az mi akkor?xdés valószínű ynerni fog vele--mer erre lenne igény ha nem csak papolna hane tenne is valamit..

buday008 2013.08.14. 17:50:57

@Ándi bácsi: hajlik elvi szinten mert érzi az működne a legjobban..én bajom csak a tettek elaradása miatt van vele azért is szidom a gazdasági intézkedéseket is mert az eszközökke nemértek egyet-- acél még jó is lehetne..

buday008 2013.08.14. 17:52:31

Eun belül ez hivatalosan nem létezhet..de gyakorlatilag ha működne átvennék:_))és igény van rá..

buday008 2013.08.14. 17:54:27

Aki élt már amerikában avgy halott róla pont ez az egyik anyg hátránya amerikának a szociális biztonság megnem léte. Oké ha van munkád jó hely, de ha nincs .. se biztosításod se albérlets e munka már csöves is lettél ne akarjunk sztem amerika lenni...joöreg szocialista vívmányokat nem kée hagyni elveszni:_)))

Barnalány 2013.08.14. 18:00:18

@Balt: Az én 65A-s "holdudvarommal" sem mennél sokra!

2llkedő 2013.08.14. 18:09:00

@Ándi bácsi: "Véleményem szerint Orbán is hajlik a nemzetiszocializmusra,"

Nem csak hajlik rá, hanem az a Bibliája.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 17:09:16

@buday008:

"Olyanra kell szavazni akiből kinézed hogy a rabláson túl némi erkölcsi határt megtud magában húzni, nem primitív, nem képzeli magát Istennek, külföldön hiteles, és fogalma van a gazdaságról.:_))"

Ha lenne ilyen, még tán szavaznék is rá. Ha a nagyanyámnak kereke lenne, akkor meg ő lenne a 6-os villamos, ugye.

tamas11 2013.08.15. 17:31:37

@Sweet And Full Of Grace:
Hurrá, gratulálok a nagymamához, ő a 6-os villamos!Orbán minden riválisa megfelel a kritériumoknak.
süti beállítások módosítása