HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) áder jános (2) Áder János (1) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) Bajnai (7) bajnai (12) Bajnai Gordon (4) bajnai gordon (3) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) Bayer Zsolt (1) bayer zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) dk (18) DK (2) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) együtt-pm (1) Együtt-PM (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) európai unió (2) Európai Unió (1) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) Fidesz (8) fidesz (22) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) g. fodor gábor (1) G. Fodor Gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) Gyurcsány (1) gyurcsány (18) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) Jobbik (2) jobbik (11) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) kötcse (1) Kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) Lehet Más (1) lehet más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) LMP (6) lmp (9) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) Mesterházy (1) mesterházy (6) mesterházy attila (15) Mesterházy Attila (1) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) MSZP (6) mszp (28) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) nemzeti színház (1) Nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) NER (1) ner (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) orbán (9) Orbán (1) Orbán-kormány (1) Orbán Viktor (1) orbán viktor (17) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) paks (1) Paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) Schiffer (2) schiffer (3) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (2) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) szegedi csanád (2) Szegedi Csanád (1) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

A család levelet kapott Orbán Viktortól, Magyarország munkatársától. Mindent tud rólunk, ehhez nem fér kétség. Segíteni akar – nyilvánvaló –, ezért küldött a szüleimnek levelet, de azért van pár érdekesen orbánviktoros a levélben.

A levelet, amit csak köztisztviselők kaptak, december 24-én, szenteste adták fel, hiába: a munkatársak munkatársa mindig dolgozik. Vagy ekkor szalajtottak el egy hopp-embert a postára.

„Bizonyára Ön is figyelemmel kísérte azt a küzdelmet, melyet a kormány a lakás-devizahitelesek kimentése érdekében folytatott az elmúlt hónapokban.” Hát hogyne! De a kimentés kicsit erős, hacsak nem a süllyedő hajóról kell kimenteni az embereket – és ezt a levelet Harrach Péter fogalmazta.

A végtörlesztés fontosságára figyelmeztető egy oldalas levél többször is felhívja arra a figyelmet, hogy a munkáltatónknak mindenképpen jelezzük, ha élni akarunk ezzel. „Az idő azonban sürget [...] legkésőbb ez év december 30-ig jelezze szándékát munkahelyi vezetőjénél is. Ha elmulasztja, nem tud élni a lehetőséggel.”
De miért kell erről tudnia a munkáltatónak? A közszférában várható leépítési hullám ezek szerint elkerüli majd azokat, akik jelzik végtörlesztő szándékukat? „Ez a lehetőség biztonságos és kiszámítható megoldást jelent.” Igen, és a végtörlesztéshez újabb hitelt kell felvenni – minden bizonnyal.

 

„Áldott, békés karácsonyt és sikerekben gazdag új esztendőt kívánok!”
Kiemelés tőlem, a poén Orbántól. De legalább a humora a régi. Viszont kívánok akkor én is, ez így illik.

u.i.: még nem is Magyarország Kormányának kellene lennie a feladónak, három napot még ki kell bírnunk a Köztársaságban.

Címkék: orbán viktor levél köztisztviselő végtörlesztés

249 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr613502143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rogán Antal életrajza 2011.12.28. 22:21:21

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.12.28. 22:15:36

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünknek soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodáss...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.28. 22:14:37

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán? Mihez ért ez az ember az ELTE ÁJK-n huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Nézzük meg az Europass sablonba feltöltött életrajzát! Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztősé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zeddez 2011.12.29. 11:21:53

Egyébként Fletó-ék nem szarták le, sőt, már Meggyesi szigorította a felvételt, de utóbb kiderült, nem eléggé. Amúgy meg, ha eredeti formában maradt volna a lakáshitel rendszer, ahogy azt Orbán megálmodta annó, rég becsődölt volna bele az ország.

hafu 2011.12.29. 11:25:57

@J.László:
Erről van szó, bár ezt sosem ismernék be a bankok sem.
Apró trükkök megannyi sora áll rendelkezésre a bankok számára..
Pl.: a hitelfelvételnél papír alapon folyósítanak (a mai modern világban...), csak azért mert annak a folyósítási jutaléka egy helyiértékkel magasabb, mint az elektronikus formátumú utalásnak. 1-2 ezer forint helyett tízezreket nyernek ezáltal egy hitelszerződésen.

Ettől függetlenül továbbra sem szimpatizálok a kormány politikájával, és itt nem a válság kezelésre gondolok, hanem jópár egyéb dologra is.

zeddez 2011.12.29. 11:26:35

@hafu: erre minimálbérezésre csak az ad lehetőséget, hogy van kézpénzforgalom, ami láthatatlan, meg a könyvelő nincs eléggé megfingatva, ha bukik a cég.

theEngineer2 2011.12.29. 11:33:11

@J.W. Booth:

Hogy mondhatsz ilyet. Viktornak szakertoi kormanya van, mindenki ert valamihez, Viktor meg mindenhez

hafu 2011.12.29. 11:38:31

@zeddez:
Ez így van. Ismerősi körömben van olyan sajnos, hogy az illető egy vállalkozónak dolgozik minimálbérért vidéken, a többit zsebbe kellene kapnia. 7 napból 7-et dolgozik, napi 10 órában. Persze zsebbe semmit nem kap, mert a vállalkozó nem fizeti ki (az már mellékes, hogy mi miatt). A ráadás, hogy nem volt szabadságon és azt is kiíratta vele a vállalkozó.
Két opció van, otthagyja a munkát és próbál állást keresni, amikor a munkanélküliség hatalmas, és csak reménykedik, hogy még abban a hónapban kap is munkát, hogy ne ússzon el a rezsivel és a számlákkal.
A másik opció az, hogy nyel egy nagyot tűr és addig amíg nincs másik, ezt bevállalja, hogy kizsigerelik.

J.László 2011.12.29. 11:45:23

@zeddez:
Az árnyalás kedvéért: 2005-ben (szintén Járai MNB elnöksége alatt) ismét 6% volt a jegybanki alapkamat. 2003-ban rendesen elszállt a költségvetés (hallom előre: a Fidesz miatt). A - véleményem szerint hibás - pénzügyi rendszerünkben a kormány kamat fejében kap pénzt a jegybanktól. Így az MNB a kamatlábon keresztül hatást gyakorolhat a kormány hitelfelvételeire, így a költségvetés helyzetére. A 2003-as kamatemelés így nem feltétlenül "a kormány fingatása" volt. De persze lehet így is értelmezni.

M_R 2011.12.29. 11:48:27

@hafu: Ez a módi a tipikus turbómagyar vállalkozásoknál

Én melóztam sok évet "népnyúzó multinál" - valós fizetésre bejelentve (az akkori minimálbér kb. ötszöröse), havi 20-25 ezer cafeteria, önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás, évi kb. 2 havi fizetés prémium..

A hanyatló nyugaton is hagyom magam "kizsákmányolni" a magyarisztáni átlagbér többszöröséért.

Ettől persze engem nem zavar ha otthon fideszdroidok visszasírják a Kádár-korszak egypártrendszerét és a központi állami vezetést. Mondjuk szar ügy lesz ha 4-5 múlva az EU országokba már csak vízummal utazhattok... Jó tudom rohadjon meg az EU, a NATO, az IMF meg minden rohadék tőkés:)

Netuddki. 2011.12.29. 11:48:31

@Kalmár: A probléma az, hogy ezt a sok baromságot a fidesz döntéshozók is elhiszik...

Netuddki. 2011.12.29. 11:50:56

@hafu: Hát jó hülye az ismerősöd. Ilyen ismeretek birtokában megnézném azt a főnököt aki ki merne rúgni...

mement 2011.12.29. 11:51:06

@Kalmár: vajon az allamcsodot is ilyen hurraoptimista modon fogod magyarazni, mint azt hogy a bovli kategoriaba jutas mekkora siker, es az odavezeto torvenyek mennyire primak:)?

Netuddki. 2011.12.29. 11:53:31

@M_R: Korán kárörvendesz. Ha Magyarország kikerül az EU-ból akkor van rá esélyed, hogy téged is elküldenek. Hacsak nincs meg az állampolgárságod...

Stock 2011.12.29. 11:54:42

@Kalmár: sztem meg csak a tények láttán elfogytak az érvek!
"Látom elfogyott a mondandó elvtársak"
nem lepsz meg, a szart nem lehet magyarázni! mellébeszélni lehet, de konkrétan megindokolni nem!!!!

dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 12:03:13

@J.László: Ha a Fidesz felelőssége 50% volt, amikor ellenzékben volt, akkor most is 50%. Hiszen így 50% a mostani ellenzék felelőssége. Nem igaz?

Nem bezony ! A politika nem matek...akkoriban el tudták érni hogy a kormány visszavonjon (jó ) intézkedéseket ellenzékként,....a mai ellenzék (sajnos) erre nem képes...köszönhetően a megvezetett nép által adott 2/3 - nak !

J.László 2011.12.29. 12:04:47

@kíváncsivagyok:
"el tudták érni hogy a kormány visszavonjon (jó ) intézkedéseket ellenzékként," - például?

dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 12:05:15

@Kalmár: Nem az a baj,...hogy Te egy demagóg fasz vagy,...hanem az , hogy az egész kormány...

ursus artos 2011.12.29. 12:05:37

@Doubledecker: "azaz a kisemberek megint le vannak szarva"
Miből gondolod, hogy a közalkalmazott az nem kisember?
Vagy hogy kéne? Minden kisembernek adjunk százezör forintot, mert szegények és vegük el a gazdagoktól (br.300k+?
És igen a kisember legyen leszarva. 20 évig nem volt leszarva, csak róla szólt a politika, több évig nem kellett adót fizetni, rézsi támogatás meg minden. És jutott valamire a kisember? Nem. Akkor meg mit akar?

dr kíváncsivagyok 2011.12.29. 12:07:21

@J.László: "el tudták érni hogy a kormány visszavonjon (jó ) intézkedéseket ellenzékként," - például?
Kapásból egyet : a vizitdíjjal sokkal jobb állapotban lenne az egészségügy...5 év alatt sok száz milliárd ment volna úgy az egészségügybe,...hogy a nép alig érezte volna meg !

ursus artos 2011.12.29. 12:09:54

@J.László: " például? "
300 forintos vizitdíj, mert egycsapásra megoldotta volna az egészségügy minden problémáját.
Nem privatizálta az eü. biztosítást, mert akkor igazi verseny lett volna és a biztosítók szét szakadtak volna a nagymamáért folyó versenyben.
És most bezzeg, csak napok vannak hátra a köztássaságból, mert bizony jovőre már Magyarország leszünk. Ez már a vég!

J.László 2011.12.29. 12:10:12

@kíváncsivagyok:
Ennyi? A vizitdíjat nem a Fidesz pártkatonák, hanem Magyarország népe szavazta le 2008. március 9-én (ami után tizedike jön). 80% arányban. További példák?

J.László 2011.12.29. 12:12:22

@ursus artos:
Megint a vizitdíj. A 300 forint vizitdíj "egycsapásra" megoldotta volna. Ettől berosálok, esküszöm.

J.László 2011.12.29. 12:14:22

@ursus artos:
Aki egészségügyi biztosítást privatizál, azt az első fára kell felakasztani. Ez a véleményem.

hafu 2011.12.29. 12:16:04

@kovi1970: Nem hülye, csak ki van szolgáltatva.
Sajnos nagyon sok ember van kiszolgáltatott helyzetben Mo-n. Megmondom őszintén, ha nekem is a mindennapi megélhetésem függne rajta, akkor meggondolnám melyik jobb számomra. Otthon ülni és várni a végrehajtókat, vagy pedig megbecsülni, hogy egyáltalán van munkám és ki tudom fizetni a rezsit.
De ahogy látom a magyar inkább tűr :-) Gondolok itt a Manyup államosításra is...

Adalberto Gellenzeeri 2011.12.29. 12:17:52

Aranyos Kalmár úr !
Komoly ember nem védelmezi Orbány urat, mert azt nem lehet. Orbán egy mentálisan zavart, nagyon beteg ember. Nincs mit védeni rajta. A kormány haszonlesők serege. Kigyelmed valószínűleg kiegyensúlyozatlan , anyagilag a tönk szélén lévő családtalan mókus lehet, aki trollkodik itten,s ez jelenti kigyelmednek az egyelen "elismerést".
A tények: gazdasági, erkölcsi züllés az országban. Ok: Antal, Gyurcsány és most Orbán. S az ő vazallusaik. Másik ok: Tudatlan, öntudatlan birka magyar emberek.
De ők legalább tanulnak valamit most talán végre. De Ön sajnos nem. Kettyintsen egyet talán valami fizetett nővel, s utána ha még mindig haragszik a normális emberekre jöhet vissza trollkodni.

Dr Gregory House 2011.12.29. 12:22:08

Éljen a párt! Éljen népünk bölcs vezére! Éljenek a szegény hitelesek! DE NE AZ ÁLTALAM BEFIZETETT ADÓKBÓL!!!

belekotty 2011.12.29. 12:22:16

@J.László: Igazad van! Dögöljön meg a szar magyar egészségügyben az is, aki képes lenne magának egy rendes biztosítást fizetni!

hafu 2011.12.29. 12:24:06

@J.László:
A vizitdíjjal egyetértettem anno. Sajnos ellenzéki kezdeményezésre lett eltörölve, ez is tény.
300 ft, nem sok pénz. Az átlagmagyar hányszor megy háziorvoshoz, nem hiszem, hogy nagyon megterhelte volna a családi kasszát? A rendszeres orvoshoz járóknak meg talán még mentességük is volt ez alól a 300 ft alól.
Nem minden kezdeményezés ördögtől való, ami a másik politikai féltől ered. Mindenhol meg lehet találni a jót és a rosszat is. A baj az, hogy sokan uralkodni akarnak, nem kormányozni. Egyéni érdekek versus közösségi érdekek...

belekotty 2011.12.29. 12:25:41

@J.László: "Bizony. A devizahitelek 99%-a mögött forint van. Nem is lát devizát senki. A bank forintban folyósít, az adós forintban törleszt. Az egész egy csiki-csuki játék. A bankok az árfolyamkockázatból nem vállalnak semmit, minden az adós kockázata. Ez az őrület 2003-2004-től kezdve terjedt el és az akkori kormány nemhogy nem tett ellene semmit, hanem ösztönözte. A csőd pedig szakad bele a mostani kormány nyakába. Így kell ezt csinálni, mondaná még Kohn bácsi is."

- Csak ezzel az a gond, hogy egy Járai nevű ember volt a jegybankelnök aki egy szót sem szólt a devizahitelezés ellen és a legnagyobb devizaadós önkormányzatok pont mind fideszesek.

J.László 2011.12.29. 12:26:47

@belekotty:
A kötelező biztosításon felül mindenki olyan biztosítást köt magának, amilyet akar. Nincs megtiltva. Ami biztosítást kötelezően fizetek, azt oda ne adják egy magán részvénytársaságnak, mert nem tudom, hol lesz az a cég 30 év múlva. Magyarország 30 év múlva is ott lesz.
Az egészségügy nemzetstratégiai kérdés. Ilyet nem privatizálunk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.29. 12:28:24

Kíváncsi vagyok, hogy mennyien kérnek olyan hitelt, aminek a feltételeit majd januárban tudhatják meg. Bár az elmúlt másfél év alapján lehet, hogy csak február 29-én lesz kész a kondíciós lista...

hafu 2011.12.29. 12:28:58

@J.László: A versenyhelyzet jobb és minőségibb szolgáltatásokat vonz maga után. Az árakról nem is beszélve :)

belekotty 2011.12.29. 12:29:10

@hafu: A 300 forintos vizitdíjban nem a 300 forint volt a lényeg, hanem hogy a 300 forintos ügylet pénzügyi adminisztrációja miatt az egészségügy csak marha nagy kockázattal állíthatott be olyan beteget a finanszírozási igényébe, aki ott sem járt.
Az egészségügy elszámolása a TB kassza felé a vizitdíj rövid pályafutása alatt kb 15 százalékot csökkent.

J.László 2011.12.29. 12:29:25

@belekotty:
Az akkori kormány pedig ösztönözte. Az önkormányzatok nem pénzügyi szakértők. Meg lehet vezetni őket is. Ha az önkormányzatok 90%-a fideszes, akkor a devizában eladósodott önkormányzatoknak is a 90%-a fideszes.

J.László 2011.12.29. 12:30:49

@hafu:
A kötelező biztosításon felül mindenki olyan biztosítást köt magának, amilyet akar. Nincs megtiltva. Ami biztosítást kötelezően fizetek, azt oda ne adják egy magán részvénytársaságnak, mert nem tudom, hol lesz az a cég 30 év múlva. Magyarország 30 év múlva is ott lesz.
Az egészségügy nemzetstratégiai kérdés. Ilyet nem privatizálunk.

belekotty 2011.12.29. 12:31:53

@J.László: Ebben nem értünk egyet. A privát biztosítóknak pont az a lényeg hogy kőkeményen elszámoltatják az orvosokat a költségekkel, amit a jelenlegi TB nem tesz meg.
A privát biztosító gyorsan elintéz egy MR-t a rákgyanús betegnek, különben gatyája rámegy a kemoterápiára.
Vagy úgy gondolod hogy aki rákgyanús és 3 hónapot kellene várnia MR-re, az fizessen zsebből hogy soron kívüli legyen?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.29. 12:32:33

@Doubledecker: A köztisztviselők mellett a közalkalmazottak is kaptak ilyen levelet.

J.László 2011.12.29. 12:35:07

@belekotty:
Ilyenkor a TB-t kell gatyába rázni, nem eladni mindent. Különben jó a példa, mert épp a TB az egyik olyan intézmény, ahonnan 1990 óta nem lehet kirobbantani a kommunista pártkatonákat. A közegészségügy nemzetstratégiai kérdés. Aki ezt eladja, az Buda főterén kell lenyakazni. Az MSZP-SZDSZ képes lett volna eladni.

belekotty 2011.12.29. 12:35:42

@J.László: Ez nem így van, mert a legnagyobb adósságú önkormányzatok fideszesek, a legkisebb pedig pont szoci.
Szidod a devizahitel miatt az előző kormányt, amikor a jelenlegi kormány ellenzékben szintén nem ismerte fel ezt a problémát.
Abban viszony tényleg Gyurcsányék a hibásak, hogy nem hoztak olyan törvényt, hogy a hiteles csak a jelzálog tárgyáig áll jót a hitelért.
Akkor a bankok sokkal óvatosabban adtak volna lakáshitelt, autó hitelt pedig szerintem egyáltalán nem. Csak autóhitelből 600 ezer van!

J.László 2011.12.29. 12:41:22

@belekotty:
Nem tudom, mely önkormányzatokra gondolsz. A legnagyobb városok fideszesek, a legisebbek meg MSZP-sek. Így logikusnak tűnik, hogy az adósságállomány is ebben a sorrendben van. Az akkori ellenzék valóban nem ismerte fel a problémát, de talán nem neki lett volna dolga. Most felismeri és próbál tenni valamit egy olyan helyzetben, ahol keze-lába meg van kötve.

hafu 2011.12.29. 12:42:10

@belekotty:
Teljesen egyetértek. Amíg nincs igazán versenyhelyzet, addig vagy megvárja az ember a hónapos várólistákat vagy elmegy magánklinikákra súlyos összegeket otthagyva.
Arról készülnek vajon statisztikák, hogy a várólisták mennyivel járulnak hozzá a halálozási statisztikához, vagy ez esetleg mennyivel befolyásolja a GDP-t? Sok betegségnél döntő lehet, hogy időben felfedezik-e, de ha egy-egy vizsgálatra hónapokat vár az ember, az rontja a kilátásokat.

belekotty 2011.12.29. 12:43:05

@J.László: "TB az egyik olyan intézmény, ahonnan 1990 óta nem lehet kirobbantani a kommunista pártkatonákat. " - Nem kérlek, a TB-hez semmi köze a kommunista pártkatonáknak. A vezető orvosoknak nem érdeke hogy ez megváltozzon, mert ők ebből élnek jól és nem akarnak versenyhelyzetet.
Vagy olyan plasztikai sebész, aki nőgyógyász főorvos mellette, vagyis minden mellimplantátum beültetés előtt elküldi mindenféle vizsgálatokra a kuncsaftját azzal hogy érzett valami csomót a mellében. Persze a TB terhére. Így havi szinten több milliós költséget generál a közös kasszának, a magán rendelőjében pedig felnyalja a betegtől a pénzt a műtétért. És nem tudsz ez ellen tenni semmit.
Magán biztosító esetében a biztosítók simán nem kötnének vele szerződést így nem tudná mások pénzén a vizsgálatokat megfinanszíroztatni. De még ezer ilyen példát tudok neked hozni.
Ja és magán biztosító esetében tudnád ha minimálbér után fizetsz TB-t, akkor a törött lábadat ugyan begipszelik, de a fizikoterápiára utána inged gatyád kifizeted.
Vagy maradsz a szar államinál, ahol a fizikoterápiára időpontot majd csak nyugdíjas korodban kapsz.
Az egészségügyre az isten pénzét is el lehet költeni. Tehát vagy kiegyezel az államiegyenszarral, vagy részben privatizálod. Ja igen, ez utóbbi esetben a jelen helyzet haszonélvezői, a főorvos réteg versenyhelyzetbe kerülne.

belekotty 2011.12.29. 12:44:11

@J.László: Egy főre vetített adósságról beszélek, ami az V. kerületben (Rogán) 500 ezer, míg a 13. kerületben néhány ezer csupán.

belekotty 2011.12.29. 12:47:03

@hafu: Nekem most halt meg egy ismerősöm, akit a késői MR miatt már nem lehetett operálni, kemora viszont elköltött a TB 70 milliót. Így is meghalt. De ha több lenne az MR akkor nem lennének várólisták és a főorvos urak által privatizált MR laborok nem keresnék gennyesre magukat.
Mert ugyan az egészségügy állítólag állami, csak éppen az azokat kiszolgáló műszaki háttér már régen privatizált.

J.László 2011.12.29. 12:50:04

@belekotty:
De kérlek, a TB tele van pártnénikkel és pártbácsikkal. Ez az egyik kommunista kádertemető (a másik pl. a külügy). Továbbra is ezt mondom: nemzetstratégiai ügyeket nem privatizálunk. Érdekes különben, hogy pont az MSZP lett a sakál-kapitalizmus legnagyobb szószólója. Tehát a TB-t kell rendbe tenni, ha kell úgy, hogy mindenki mehet haza és kezdjük az egészet elölről, ha máshogy nem megy.

hafu 2011.12.29. 12:56:43

Anno már a vérvétel utáni laborvizsgálatokat is egy partnerhez szervezte ki a kórház, ahol feküdtem. A kórház fizetett azért ennek a magánlabornak, hogy kiértékelje a mintákat.
Máig nem értem mi ennek a célja... Talán költségoptimalizálás, mert esetleg ők olcsóbbak? Vagy esetleg azért, mert így több markon is keresztülfolyik a pénz és mindenki jól jár??

A híradóban volt pár hete egy nő, akinek vérömleny keletkezett az agyában, de a pesti kórház nem akarta elvégezni az életmentő beavatkozást, mert betelt az adott havi keret, végül a nyíregyházi kórház megműtötte. Magyarán, haljon meg a beteg! Neki csak egy adat, amit a statisztikában fel kell tüntetnie...

Nem a betegélet számít, hanem csak a pénz. Ilyen alapon az uzsoki kórházban kirobbant botránynak is lehet valóságalapja, mert ugyebár egy rákos embert még hónapokig tisztességesen ellátni az sokkal többe kerül, mint esetleg "segíteni" neki abban, hogy ne szenvedjen tovább.

gedus 2011.12.29. 12:58:49

Tisztelt állami segítségben reménykedő Közszolgák!
Az eü. kormányzat a veszélyes munkakörben dolgozók részére, akik ilyen pótlékot kaptak,+ 3 havi pótlékot ígért. Erről részletesen beszámolt a sajtó. Az eü. intézmények,a média szerint, megkapták a pénzt. Az én kórházam, viszont elfelejtette kifizetni a dolgozóknak.
Na kb. ilyen segítségben reménykedjetek.

ursus artos 2011.12.29. 13:52:46

@Adalberto Gellenzeeri: Azért azt jó tudni, hogy bezzeg te nem vagy tudatlan birka magyar. Te már húsz éve láttad, hogy ez lesz. Már akkor megmondtad. És bizony most is megmondod, hogy az az Orbánb bizony már olyan súlyos beteg, hogy csak na.

vanRob 2011.12.29. 14:04:41

@J.László:
A körzeti dokim a következőt mondta a vizitdíjról miután leszavaztatta a FIDESZ: (nem emlékszem már rá szó szerint pontosan, de a lényeg a lényeg):"Nem volt a sok papírmunka, de legalább az a pénz itt maradt nálam.".
Ugye érted?
Namost ezek után a szar helyzetben lévő egészségügy megsegítésére ugyan hogyan is fizettethetnének külön mondjuk orvoslátogatási díjat a zemberekkel?

vanRob 2011.12.29. 14:05:14

Pontosabban: Nem volt JÓ az a ...

vanRob 2011.12.29. 14:09:49

@J.László:
Ez a "keze-lába meg van kötve" érvelés eléggé gyenge a visszamenőleges törvénykezés országában.
Ha feltételezzük, hogy az állam bevételei nem csökkentek drasztikusan 2010-ben a 2009-es évhez képest (márpedig ugye nem), akkor ugyan hogyan lehet, hogy nem sikerült NORMÁLISAN finanszírozni az országot?
Jó most mondhatod, hogy állampapírok, meg nyugati karvalytőke, meg tőke kivitel. De ezek csak okozatok, és nem okok.

J.László 2011.12.29. 14:10:58

@vanRob:
Kimondani se merem: a magyar választópolgárok szavazták le 80% arányban. Nem állt senki mögött egy fideszes pártkatona, hogy tessék így meg úgy szavazni. Harmadszor hangzik el a vizitdíj. Más nem, egyébként, csak ez. Annak a vizitdíjnak szimbolikus jelentősége volt. Ha most 300 Ft, akkor attól kezdve lehet emelni (lásd: nem lesz gázáremelés, majd lett 8 év alatt kb. 10 gázáremelés). Ha egész életemben fizetem a biztosítást, akkor miért fizessek, hogy egyáltalán szóba álljanak velem? A vizitdíj egy teszt volt. Belemegy-e a nép. Ha belemegy, akkor jöhet a többi. Aminek a végállomása az, hogy fizeted a biztosítást, majd fizeted az egészségügyi ellátást, úgy, ahogy van.

vanRob 2011.12.29. 14:12:48

@J.László:
Ezzel egyetértek. Valami ilyesmire gondolt az a majd 2M ember, aki a parlamenti 2/3-hoz juttatta a FIDESZT. Hogy majd ők most aztán. De a szarnak megvan az a jó tulajdonsága, hogy puha is és meleg is. Ja, hogy emellett egy kicsit büdös? Akkor mi van?

J.László 2011.12.29. 14:14:49

@vanRob:
Mi az a "visszamenőleges törvénykezés"?

vanRob 2011.12.29. 14:24:57

@J.László:
Ezt a "nem állt mögötte senki" ezt ugye TE sem gondolod komolyan? Emlékszel még a FIDESZ FIZETETT hirdetéseire a köztévében? Ha csak 10-ből 3 ember emiatt tett a NEM mellé X-et, akkor azok mögött az emberek mögött igenis a FIDESZ állt. Ha csak egy NEM erejéig, akkor is. De ezt akár meg is fordíthatod, úgy is igaz (vagy még igazabb): a FIDESZ-nek ahhoz az egy NEM-hez szüksége volt a saját biztos bázisán felül még pár százezer emberre.
Ez így nem helyes: "Kimondani se merem: a magyar választópolgárok szavazták le 80% arányban.". Valóság az az, hogy a választásra jogosultak mintegy 50%-a ment el szavazni, akik 80%-a válaszolt NEM-el a népszavazás során feltett kérdésekre. Rövid matek után ez a választásra jogosultak 40%-a.

J.László 2011.12.29. 14:30:11

@vanRob:
Nem csak a Fidesz kampányolt. Kampányolt ott más is. Orrba-szájba dőlt az égből is az a szegény vizitdíj, de biztos nem emlékszel rá. Senki nem tiltotta meg senkinek, hogy elmenjen szavazni. Ezen az alapon csináljuk vissza az összes 1990 utáni országgyűlési választást, mert a választásra jogosultaknak csak 50-60%-a ment el szavazni és az ugyebár csak 30% és kész. Aki szavazott, márpedig az számít, aki szavaz, nem az, aki nem szavaz, annak a 80%-a nemet mondott.

vanRob 2011.12.29. 14:35:11

@J.László:
Na nem már.
Nem olvasol internetes (még szabad) médiát? Onnan össze lehet rakni. Olyan törvényalkotás, amely egy jelenleg hatályos törvény vagy rendelkezés körét (vagyis a kihírdetéskori érvényességét) úgy módosítja, hogy az eredeti kihírdetéstől számítva érvényesíteni kívánja az új (adott pillanatnak megfelelő érdekek szerint kialakított) rendelkezés körét.
Olyan ez, mintha azt mondaná a bankod, hogy OK, eddig 6% volt a hiteled kamata, de mivel válság van, meg hát ugye a válságadók is sok pénzt kivettek a zsebünkből, így jövőre legyen a te kamatod mondjuk 8%. De ez legyen úgy, hogy mondjuk 5 évre visszamenőleg, tehát akkor jövőre 8%, plusz egyösszegben az 5 évnyi 2%-os kamatkülönbözet. Te ezt hogyan élnéd meg? befizetnéd, vagy bemennél hőbölögni a bankba?

J.László 2011.12.29. 14:37:01

@vanRob:
Félreértettél. Valamiféle példára lettem volna kíváncsi.

vanRob 2011.12.29. 14:38:43

@J.László:

Asszem mindketten nagyon jól ismerjük a magyar választópolgár mentalitását. 10-ből 6 ember (legalább) valami ELLEN mond véleményt. Ha egy politikai irányvonal erre épít (FIDESZ), akkor gyakorlatilag nyert ügye van.
Én sem szerettem kifizetni a 300 forintot. Viszont arról a 300 forintról TUDTAM, hogy az velem való foglalkozás ellentételezése. Ugyanez sajnos a TB lukas kasszájába dobált pénzről már nem mondható el.

J.László 2011.12.29. 14:43:54

@vanRob:
Ez így van. A legtöbben ellenszavaznak. Erre azonban nem a Fidesz épít, hanem az MSZP. Lásd: 2002. Olyan aljas kampányt még nem láttunk. Hogy 2010-ben a szavazók egy jelentéktelennek nem nevezhető része nem a Fidesz mellett, hanem valójában az egykori kormány ellen szavazott, azt az egykori kormány köszönje meg saját magának. Eddig egyedül ők kaptak lehetőséget ismétlésre.

vanRob 2011.12.29. 14:48:40

@J.László:
Ja példa. Korengedményes nyugdíj.
Aki 30 évvel ezelőtt belépett mondjuk a rendőrség / tűzoltóság kötelékébe, azok már a (ki többé, ki kevésbé) jól megérdemelt nyugdíjas éveiket töltik.
OFF: a korengedményes nyugdíjazás intézményével NEM tudok egyetérteni, mert olyan NINCS, hogy egy irodában gubbasztó kvázi titkárnő, 20 év munkaviszony után 43 évesen nyugdíjba mehessen. Ha valaki a fronton szolgál, vagy esetkocsin vonul 24/48-ban annak minden szolgálati éve 3-szoros szorzóval számolódjon. De aki irodában tölti az idejét, annak meg 1-szeres szorzóval. Na ez mondjuk igazságosabb lenne.
ON: Namost ezek az emberek egy 30 évvel ezelőtti munkaszerződés (figyelem: az állammal kötött munkaszerződés, aminek minden esetben törvényi rendelkezés az alapja) alapján már nyugdíjasok, de most azt mondják nekik, hogy mégse, gyertek csak vissza 3-4-X évre dolgozni. Mivel a munkaszerződés visszamenőlegesen (egyenlőre, bár ki tudja mit hoz a jövő) és egyoldalúan nem módosítható, így az alapjául szolgáló törvényi rendelkezést kell úgy alakítani, hogy az jó legyen.
A törvények egyik ismérve, hogy azok a kihírdetésükkor válnak törvénnyé és a benne foglaltak onnantól érvényesek.
Ja, hogy nincs hová? Azon a hídon majd akkor megyünk át.

vanRob 2011.12.29. 14:53:03

@J.László:
Ja és még valami. Nyugatabbra nem nagyon divat a közös kasszába doblás, majd onnan elosztás. Vajon miért nem?
Én szeretnék csak azért fizetni, amit igénybe veszek. Bedobálni a pénzt a feneketlen TB vagy akármelyik kasszába, majd reménykedni, hogy szükség esetén onnan fizetik a te ellátásodat az nagyon nem jó. Ezért van (nemcsak volt, hanem még most is létezik) a TB juttatások jogosulatlan igénybevétele. Tehát valaki olyan finanszíroztatja az akármilyen ellátását, aki a TB felé nem annyit vagy egyáltalán semennyit sem fizet.
Hiába no, a 2millió adókerülő országa vagyunk.

J.László 2011.12.29. 14:55:58

@vanRob:
Hát, a rendőrség éppenséggel nem jó példa. Egész Európában, nem csak Magyarországon, azt látjuk, hogy a mostani demográfiai helyzet miatt a nyugdíjrendszerrel csinálni kell valamit. Erre itt vannak a 40 éves nyugdíjas rendőrök, pl. 200 ezer nyugdíjjal. Közben mire mondjuk én nyugdíjas lennék, talán azt már meg se érem, mert addigra 75 lesz a nyugdíjkorhatár. Ez vajon méltányos? Nem vagyok jogász persze, de szerintem olyan van, hogy közerkölcsbe ütköző szerződés. Ez az.

J.László 2011.12.29. 15:00:34

@vanRob:
Nem szeretem a nyugati példákat. Magunkkal példálózzunk, ne másokkal. Az adóelkerülésre nem az a helyes válasz, hogy eladjuk a nemzet fennmaradása szempontjából kulcsfontosságú közszolgáltatásokat, hanem az, hogy seggbe rúgjuk az adóelkerülőket.

vanRob 2011.12.29. 15:09:08

@J.László:
Nem merném kijelenteni, hogy csak az egyik vagy csak a másik párt épít az "ellenszavazókra". A hullámot MINDEN szörfös szereti meglovagolni.
A 2002-es szavazás minden körülményére nem emlékszem, csak arra, hogy bő 3 évig a "konstruktív ellenzéki politizálás" helyett (nem én mondtam, akkoriban a FIDESZ szerette magát ezzel jellemezni), egy destruktív pitiáner csorda ült a parlamentben. Az a tipikus ha van rajta sapka azért szenvedtek, ha meg nincs akkor meg azért szenvedtek.
Meg arra emlékszem, hogy 2006-ban, orbán újabb választási veresége után, jó csomó embert kivittek az utcára. Nem úgy tűnt, hogy úriember módjára képes lenne elfogadni egy demokratikus választás neki nem tetsző eredményét. Azóta sokat okosodott, finomodtak a módszerei, de csakis azért, hogy a céljait elérje. De attól, hogy cukormázzal van leöntve, a szar attól még szar marad.
Emlékszel még a FIDESZ 2010-es választási ígéreteire? Volt közte olyan, hogy "Új alkotmányt" csinálunk? Vagy olyan, hogy MINDENKIT visszaterelünk az állami nyugdíj rendszerbe? Vagy olyan, hogy MINDEN eszközzel az államadósság ellen fognak harcolni? Vagy olyan, hogy egykulcsos (pontosabban 2012-ben a jelenlegi adótörvények szerint 1 / 1,5-ös félszuperbruttós...) adót kell bevezetni? Segítek. Nem volt. Volt helyette olyan, hogy megmentjük a nyugdíjakat. Erről ugye tudjuk, hogy az öngondoskodásból félre tett 3000 Milliárd forintot a kormány felélte.
Meg volt olyan, hogy az ország helyzetéért felelős bűnözők felkutatása és felelősségre vonása. Ez ugye nagy bukta, mer' az emútmásfélévben sok felderítés nem volt.
A választópolgár szavazata csak a fülkében számít, nem hiszem, hogy ez nagy újdonság lenne. Orbán 2/3-ot akart és megkapta. Hogy mi célból akarta, az nem nagyon világos. A kormányzati kommunikáció összevisszaságaiból, következetlenségeiből, nyegleségéből, nagyképűségéből nem igazán derül ki a VILÁGOS szándék.

vanRob 2011.12.29. 15:12:26

@J.László:
Mint mondtam, a korengedményes nyugdíjazás JELENLEGI rendszerével nem tudok egyetérteni, sőt hánynom kell, amikor a 45 éves, ereje teljében lévő nyugdíjas rendőr másodállásban dolgozik. Vagy dolgozzon 65 éves koráig, ahogy mindenki más, vagy maradjon nyugdíjas és NE vállalhasson munkát. Vagy vállalhasson de akkor ne kapjon nyugdíjat. Szerintem ebben tökéletesen egy a véleményünk.

J.László 2011.12.29. 15:16:08

@vanRob:
Mikor vitt ki az utcára 2006-ban a Fidesz jó csomó embert? Épp az volt a baj, hogy nem vitt ki senkit.
A Fidesz világosan megmondta, hogy ha megvan a 2/3, alkotmányt fog módosítani. Ezt is várta tőlük mindenki (legalábbis a mi oldalunkon). A Fidesz világosan megmondta, hogy meg fogja szüntetni a kötelező magánnyugdíj rendszert. A Fidesz világosan megmondta, hogy egykulcsos személyi jövedelemadó-rendszert fog bevezetni. Legalábbis így emlékszem. Te úgy tűnik, máshogy.

J.László 2011.12.29. 15:25:44

@vanRob:
Még egy kiegészítést ehhez. Annyira megmondta, hogy megszűnteti a kötelező magnyugdíj rendszert, hogy figyelmeztette a biztosytókat, hogy ne menjenek ebbe bele, mert a következő kormány törli az egészet.
Az egykulcsos adórendszert kétség kívül elkúrták. Elfogadhatatlan, hogy elvesszük a rosszul keresőtől és odaadjuk a jól keresőnek. De: akinek három gyereke van, gyakorlatilag nem fizet adót. Mert a kormány a gyereknevelést végre a köz érdekében végzett, ezért adómentes tevékenységnek ismeri el. Emberemlékezet óta az első kormány, amelyik ezt teszi, miközben 1980 óta csökken Magyarország népessége.

balambher 2011.12.29. 15:26:09

nem olvastam végig a kommenteket, ezért bocs, ha valaki írta már: nem(csak) a köztisztviselők kaptak ilyen levelet, hanem az összes közalkalmazott, és van, aki hamarabb.
Mi pl. már 23-án megkaptuk. Nagyon jó érzés volt, hogy OV a munkatársának nevezett, már csak azt hiányolom, hogy a jövedelmemben mikor jelentkezik, hiszen az összes munkatársának kiemelt bére van...

vanRob 2011.12.29. 15:26:22

@J.László:
Én a működő rendszereket szeretem és szeretek azokkal példálózni, legyen az nyugati, magyar, vagy afrikai. A jót megtanulni nem szégyen. Alkalmazni erény. Vegyük példának a kínaikat. Lemásoltak mindent, megtanulták hogyan működik, és most már csak nagyon kevesen vannak, akik az elkövetkező 50 évre nem úgy tekintenek, mint a korlátlan kínai világuralom időszakára. Persze kipukkadhat ott is sokféle lufi, ez benne van a pakliban (2-ik dotcom válság, ingatlanlufi, stb)
A nyugati példákat meg azért szeretem, mert 1) kicsinyes magyarként remegek mindazért ami NYUGATI, 2) a legtöbbjük működik. 20-30 éve működik. Azt szoktam mondani, hogy attól, hogy valami 20 éve ugyanúgy működik, az még nem jelenti feltétlenül azt, hogy az úgy jó. De attól, hogy valami 20 éve ugyanúgy működik, az nem jelenti feltétlenül azt, hogy az megérett a változtatásra.
Nagyanyám arra tanított, amikor a cseresznyét szedtük, hogy csakis a szárával együtt szabad leszedni, mert anélkül hamar megrohad.
De ha akarsz mondok neked egy MŰKÖDŐ nyugati (jelen esetben angliai) példát. Haver kint él, és kocsit akart venni. Kinézett magának egyet, el is ment megnézni. Megegyeztek, ekkor az eladó kihozott egy 3 példányos adásvételi szerződést, azt kitöltöttél aláírták. egy példány maradt az eladónál, egy példányt kapott a haver, egy pedig ment az illetékes önkormányzathoz (vagy akárhogy is hívják odakint). És itt jön a csoda. A vevő a nála lévő példány alapján befizethette a rá eső járulékokat. A hivatal tudta, hogy kitől kihez vándorolt az autó és a jövőben kit mivel basztathat, és KÉPES volt a szükséges iratokat kiállítani. Ja a haver pedig kapott egy üres 3 példányos adásvételi szerződést. Ha ez működik (márpedig működik), akkor itthon mi a retkes f@sznak kell 3-4 szervezet is egy egyszerű adás-vételhez? Hát, hogy jó le tudjanak húzni. Különben az ülő több tízezer embernek ugyan milyen munkája lenne? Semmilyen.

J.László 2011.12.29. 15:28:40

@vanRob:
A brit autó adásvételi szokásokhoz nem tudok hozzászólni. De biztos ettől lennénk boldogok.

vanRob 2011.12.29. 15:36:55

@J.László:
Ööööö.... Emlékszel arra, hogy a Kossuth téren "már majdnem 1 millióan vagyunk!". Asszem Pörzse Sanyika üvöltötte ez ország-világgá. Történt ez azután, hogy orbán viki NEM volt hajlandó elfogadni a 2006-os választási eredményt.
Amiket TE mondasz azok a választások után hangoztak el. Én tényleg nem emlékszem a választási ígéretek között olyanra, hogy "Új alkotmányt".

J.László 2011.12.29. 15:39:35

@vanRob:
Öööö... amire gondolsz, az a 2006-os választási kampány alatt volt. A kampányok olyanok, hogy a pártok kiviszik az utcára a híveiket. Nem sejtettem volna, hogy ez is baj.

J.László 2011.12.29. 15:42:40

@vanRob:
2006-ra kiderült, hogy hibás az 1989-90-ben létrehozott közjogi rendszer. Attól kezdve a mi oldalunkon, elnézésedet érem, hogy így mondom, erről beszélt mindenki, a Fideszt is beleértve. Egyértelmű volt, ha megvan a 2/3, alkotmányozás lesz. Hála Istennek.

balambher 2011.12.29. 15:42:53

@J.László:
Világosan megmondta? Talán az ellenkezőjét mondta meg világosan...

J.László 2011.12.29. 15:44:29

@J.László:
Különben olyan jó lenne hallani az alkotmányos ellenérveket.

vanRob 2011.12.29. 15:45:21

@J.László:

Ez működik. Nem kell kitalálni az űberf@sza unortodox módszert. Át kell venni ami működik és használni kell. Viharos tengeren csak a jól bevált megoldások visznek be a biztonságos kikötőbe. Aki ilyenkor olyasmivel szarakodik, hogy "hmmm, talán ha minden vitorlát felhúznánk?", vagy "hmmm, talán horgonyozzunk itt le?", az elpusztul. Hát ennyit tudok mondani az unortodox megoldásokról. Meg annyit, hogy nem működik. A jelenlegi helyzetben biztosan nem működik.
Boldog meg attól lennék, ha minden csak annyiba kerülne, amennyit ér, vagy csak annyira foglalkoznánk vele, amennyire feltétlenül kell. A szarakodás az értelmes dolgoktól veszi el az időt. De hogy egy példát is mondjak: a teljes EU gőzerővel azon dolgozott, hogy a szőnyeg alól kikandikáló válsággal kezdjen valamit (jó, ott is sokfelé húznak, ezért nem értek el sokmindent, de mondjuk Berlusconit, meg Papandreut elmozdították), mi meg itt azon örvendtük, hogy Szijjártó a szolgálati iPadjén írta meg Magyarország Alaptörvényét. Tényleg baromi fontos volt. És éppen most.

J.László 2011.12.29. 15:46:33

@vanRob:
Ezt jól megmondtad. Különben mi az az ortodox módszer?

vanRob 2011.12.29. 15:50:14

@J.László:
Na megtaláltam. Szó szerint így volt a választási szórólapon: "Megvédjük a magán-nyugdíjpénztári megtakarításokat.". Nos, szerintem nem sikerült nekik. De lehet, hogy a nyugdíjügyi izéke, (aki vajon milyen poszton is brillírozik mostanában? öltözködésügyi államtitkár helyettes?) a gabriella drága, már pontosan tudja, hogy kinek a személyi folyószámláján pontosan mennyi összeg is van. Mondjuk ebben tudok segíteni, mert fél évig fizettem az államiba, aztán 13 évig az öngondoskodás pillérjébe, és ugye fél éve megint az államiba, szóval kell, hogy legyen cirka 3,4M forint a számlámon. Plusz a kamatok, ugye.

J.László 2011.12.29. 15:51:38

@vanRob:
Az EU teljes erővel szarakodik a nagy semmin. Ezért van euró, mert Franciaország 1990-ben csak ezzel a feltétellel egyezett bele Németország egyesítésébe. Az euró egy színtiszta politikai (ortodox? unortodox?) döntés eredménye. Ilyen példák kellenek nekünk?

J.László 2011.12.29. 15:55:11

@vanRob:
Szeretném látni azt a szórólapot. Egyébként mit csinálsz, ha az a magánbiztosító 20 év múlva becsődöl(i magát)? Bár nem nyugdíj, hanem betegellátás, de ha gondolod, elmondom, mi történt Egerben a Markhot Ferenc kórház privatizációja körül. Hmmm?

vanRob 2011.12.29. 15:59:25

Ortodox (vagy orthodox): a rituális szabályokhoz mereven ragaszkodó;

unortodox (vagy unorthodox): a szabályoktól eltérő, a normáktól elszakadó.

Az unortodox gazdaságpolitikai abszolút kudarcra van ítélve egy olyan környezetben, ahol a szereplők mindegyike a hagyományos gazdaságpolitika elvei szerint működik, illetve a kialakult helyzetben (gazdasági világválság) a szabályok még szigorúbb betartását látják megoldásnak.
Az unortodox út nem rossz, csak a jelenlegi helyzetben és körülmények között (tulajdonképpen ezekben az években és ezen a bolygón) erősen kerülendő.

vanRob 2011.12.29. 16:13:18

@J.László:

Hmmmm. Jó kérdés. Akkor bukta a pénzem. De mitől csődölne be? Rossz részvényekbe fekteti a pénzem? Vagy elcsalja és Kajmán-szigeteki offshore cégen keresztül eltünteti? Rájuk is igaz, hogy csak a pénz csinál pénzt. Sok pénzt meg csak sok pénz.
De mi van, ha az állam csődöl be? Akkor aztán senkinek sincs nyugdíja, illetve csak azoknak akik valamilyen formában "öngondoskodtak".
Az egri kórház (és asszem volt még két másik) csődhelyzetének kialakulásában jelentős szerepe volt az állami támogatás 100%-os megvonásának. Egy kórház nem tud önfinanszírozó lenni. A jelenlegi helyzetben Mo-n biztosan nem. Pont azért amit már leírtam. Dobáljuk bele a pénzt a feneketlen TB-be amiből nem tudjuk, hogy mikor mire megy, de ha egy 3 millás kezelést finaszírozni kell, akkor az állampolgár jogosan reklamál, hogy hát milyen alapon, hiszen fizeti a TB-t. Ja, hogy az ilyen és olyan kezelésre vagy vizsgálatra nem terjed ki? Az állampolgárnak ezt honnan kellene tudnia? Példa: jobb láb térdizület műtét államilag finanszírozott, mértéke 80%. Bal láb térdizület műtét államilag NEM finanszírozott. Persze ez biztosan nem így van, de akár így is lehetne.

vanRob 2011.12.29. 16:18:41

@J.László:

És akkor most jobb? Van új alkotmányunk, amiről (mivel SEMMILYEN ismétlem SEMMILYEN politikai egyeztetés sem volt, a társadalom képviseletében csak a 2/3-d véleményezett) honnan tudhatjuk, hogy 5-10 év múlva nem lesz tökéletesen alkalmatlan? És ki mondja, hogy alkalmas vagy alkalmatlan? Jelen esetben a FIDESZ legtöbb szándékával szembeni gátló tényező a "régi" alkotmány. Ezért kellett egy új, a szándékoknak jobban megfelelő. Én így látom.
Apropó. Hogyan van az, hogy alkotmányban rögzített az egykulcsos SZJA, ámde az Alkotmánybíróságnak nincs véleményezési jogköre a költségvetési tételeket érintő törvények felett? Márpedig az SZJA az egy költségvetési tétel. Vagy én siklottam el valami felett?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.29. 16:19:50

@J.László:
www.vg.hu/kozelet/politika/ezt-igerte-a-fidesz-nyugdij-ugyben-foto-megvedik-a-penztarakat-334260

Itt a szórólap, te büdös gyökér fidesznyik.
Birom, amikor a 2 évvel ezelőtti narancsos széllel szemben pisáltok, és próbálod meggyőzni a többieket, hogy az csak víz.

Hazudtak? IGEN.

J.László 2011.12.29. 16:20:30

@vanRob:
Jogutód nélkül állam még nem csődölt be. Ezt egy ilyen-olyan Rt. bármikor megteheti. Az Egyesült Államokban nincs kötelező állami nyugdíj vagy egészségügyi biztosítás. Amikor 2008-ban összeomlott jó néhány befektetési alap, nyugdíjak százezrei szálltak el. Fizette az illető 10-20-30 évig a biztosítást és most kezdheti az egészet elölről, mert pl. a Lehman Brothers eltapsolt 50 milliárd dollárt. Közben a nagy tekintélyű hitelminősítők egy hete még a legmagasabb osztályba sorolták a az illető céget.

milyen szép a Vértes, ó 2011.12.29. 16:25:21

@J.László:

Alkotmányról nem esett szó, a magánnyugdíj-rendszerről pont az ellenkezőjét mondták, az egykulcsos adóval kapcsolatos véleményük nem rémlik, az akár igaz is lehet (az mondjuk rémlik, hogy amikor a szadesz pedzegette, akkor még nemzetvesztésnek számított, de ettől tekintsünk el). Azt viszont készségesen elhiszi itt bárki szerintem, hogy te arra "emlékszel", amit most mondanak. :)

vanRob 2011.12.29. 16:25:30

@J.László:

Bocs, tévedtem. A 2006-os őszi eseményekre gondoltam, a hírhedt őszödi-beszéd kiszivárgása után.

J.László 2011.12.29. 16:25:36

@Kőmíves Kelemen:
A büdös gyökér fideszgyíkozást talán mellőzni kéne. Büdöskommunistázni mi is tudnánk. Tetves libsizni, és így tovább.

J.László 2011.12.29. 16:27:37

@vanRob:
OK, sejtettem, hogy arra gondolsz. Akkor a Fidesz egy árva lelket nem vitt ki sehova. A 2006-os őszi "zavargások" egy provokáció volt.

milyen szép a Vértes, ó 2011.12.29. 16:33:26

@Kalmár:

Azért az, hogy áhítattól párás szemmel dicsőíted a Fideszt olyasmiért, amiért a maszop gonoszsátánnak számít(ott), sokakat megtéveszthet. Félreismernek, ez van. (És majdnem sikerült leírnom röhögés nélkül.)

Amikor a feltétlen rajongó értetlenkedik, hogy 'dehát ő csak azért, mert jól csinálják'. :)))

milyen szép a Vértes, ó 2011.12.29. 16:34:56

@J.László:

Igen, provokáció volt, ezt nem is vonta senki kétségbe.

milyen szép a Vértes, ó 2011.12.29. 16:37:17

@vanRob:

Ez a legjobb érv, "azért jó, hogy lenyúlták és elverték most a megtakarításokat, mert lehet, hogy a pénztár 20 év múlva lelépett volna velük a Kajmán-szigetekre'. :)))

vanRob 2011.12.29. 16:38:36

@J.László:

Az adott hitelminősítők jól felfogott érdeke bizonyos befektetési célterületek magasabb vagy alacsonyabb besorolásban tartása. De ez egy másik történet...
Az előbb ezt kérdezted, hogy miért példálózok "nyugati" példával, most meg te teszed ugyanezt. Na, mindegy.
A jelenlegi megtakarításomról sem vagyok 100%-ban biztos, mert mi van, ha a bank becsődöl? De jelenleg az álamcsőd (ha egy "L", akkor egy "L") kockázata jóval nagyobb, mint bármelyik megtakarítási formát kezelő szervezet csődje. Jogos az aggodalmam tehát, hogy az állam felé történő befizetésekből a jogos igény (nyugdíjba megyek például) felmerülése esetén lóf@szt sem kapok.

J.László 2011.12.29. 16:43:47

@vanRob:
Az adott biztosítók jól felfogott érdeke pedig adott esetben az öncsőd. Egy állam tönkremehet, de soha nem jogutód nélkül. Ki mondja, hogy Magyarországon államcsőd lesz?

vanRob 2011.12.29. 17:30:20

@J.László:
Nem azt mondják, hogy államcsőd LESZ, hanem hogy ha a rövidlejáratú állampapírok értékesítésén tartósan olyan problémák lesznek, mint ahogy az októberben és novemberben is előfordult, vagyis konkrétan nem vett senki sem 6,5% kamatozású magyar állampapírt, aminek következtében elesett az állam 45Mrd forint bevételtől (amit ugyan egy későbbi aukción sikerült teljesíteni). Ez a 45Mrd forint az állam finanszírozásához, működtetéséhez kell. Azt ne gondold, és ne gondolja senki, hogy pl a nyugdíjak azok egy külön bukszából mennek, ahonnan csak a nyugdíjakat veszik ki. És az sem igaz, hogy a mi mostani adónkból fizetik a mostani nyugdíjakat.
A helyzet az az, hogy mivel az utóbbi évek költségvetései egy adott GDP növekedés mellett is deficitesre vannak tervezve (vagyis már induláskor többet költ az állam, mint amekkora bevétellel számol, persze ebben benne vannak a korábban felvett hitelek törlesztései, vagy a lejáró állampapírok kifizetései is kamatokkal együtt), így a hiányt valahonnan be kell foltozni. Erre pl lehet felvenni hitelt ahogyan azt az EU-ban 2-3 országot leszámítva MINDEN ország teszi. Ami nem mindegy, hogy mekkora kamatra adják ezt a hitelt. Mert egy olyan országnak ahol nemhogy a kiugrás éve nem fog eljönni, hanem inkább egy szolid de egyre biztosabban prognosztizált recesszió vár ránk. Ahol egy önérzetében sértett államfő szembesül napról napra a bel és külföldről érkező OBJEKTÍV negatív kritikákkal. Ahol egy átláthatatlan és a kiigazítás pillanatában már további kiigazításokra szoruló "költségvetés" áll mindenek felett. Ahol egyre-másra vetik ki ilyen-olyan indoklással a gazdasági élet szereplőit sújtó különadókat, riasztva el ezzel őket a magyar gazdaság bárminemű finanszírozásától. Nos szerintem egy ilyen országnak nagyon nehéz finanszírozható kamatozású piaci hitelhez jutnia. Ha ez a forrás elapad, akkor pedig (a deficitesre tervezett költségvetés miatt) 2 út marad:
1. További adókkal növelni a belső elvonást,
2. Finanszírozás hiányában leállítani állami szolgáltatásokat, és olyan tevékenységeket, amiben az állam költségviselőként érintett. Vagyis ÁLLAMCSŐD.

vanRob 2011.12.29. 17:53:03

@J.László:

De azért akadt legalább egy olyan politikai erő, aki ha nyíltan nem is, de legalább a saját párt TV-jén keresztül kikacsintott, hogy "Na, ugye?".

ursus artos 2011.12.29. 20:05:59

@vanRob: "Ahol egy önérzetében sértett államfő szembesül"
Kormányfő! Kormányfő!
Ne a mainstream miatt orbánozz!!! Több felkészülést!

vanRob 2011.12.29. 20:32:59

@ursus artos:

Ja-ja kormányfő. Habár ha jobban belegondolok, akkor a marionett schimttpali bácsi, ugye... Azt hittem abba kötsz bele, hogy helytelenül 2 "l"-el írtam az államfőt. Bocs álamfő.

vanRob 2011.12.29. 20:35:17

@vanRob:

Nem a mainstream miatt orbánozok. Sőt nem hiszem, hogy orbánozni trendi lenne. 8 év kemény ellenzékiségben töltött idő kiölt szegény párából minden kreativitást. Mára csak annyira futja neki, hogy zsigerből utasít el mindent. Másnap meg ugyanannak az ellenkezőjét is. Kár, hogy ő irányítja ezt az országot.
süti beállítások módosítása