A BKV privatizációját úgy hajtják végre haveri zsebekbe, hogy közben erről a BKK hatalmas fejlődésként ír, s rég nem látott csodákról számol be. Tehát amikor a sajtóban az egymással viccelődő Orbán Viktor miniszterelnököt és Tarlós István főpolgármestert látjuk az új buszokon, nem látjuk ott a Békemenet szervezőjét, Széles Gábort, csak a Vitézy Dávidot BKK vezért és a VT Transman ügyvezetőit.
Előző, Esterházy János gyalázásról írt cikkemben ígértem, hogy az ellenzék (egy része) után, most a kormányoldal következik. Tartom a szavamat. Hogy a kép tiszta legyen, először be kell, hogy mutassam a főszereplőket.
A BKK. A Budapesti Közlekedési Központ a BKV-t is irányító állami szerv, de ők oldják meg az útkarbantartást, ők intézik a budapesti tömegközlekedés fejlesztését, így például a metrófelújítással, a 4-es metró befejezésével is ők foglalkoznak. Egy csúcsszerv, amely nem csak felügyeli a BKV-t, de irányítja is azt; s így a BKV tulajdonképpen már nem a Főváros tömegközlekedési vállalata, hanem csak a BKK „leányvállalata”, azokat a vonalakat üzemelteti, azokat a feladatokat látja el, amit a BKK kijelöl neki.
(Kép forrása: bkk.hu)
Így tulajdonképpen a BKV-t fel lehet darabolni úgy, hogy látszatra minden marad állami irányításban. Ezzel persze nem azt mondom, hogy Kádár idejében minden jobb volt, mert az Államé volt minden, hanem azt, hogy a privatizációt illenék átgondolni, „egy-két” dolog már el lett baltázva az utóbbi húsz évben. Arról nem is beszélve, hogy az átláthatatlanság sok „érdekes” anomáliát képes szülni. Egy ilyenről írok jelenleg is. Tehát míg formailag a BKK viszi az üzletet, a buszok színe marad a kék, a számozás marad a régi BKV-s, és a buszokra hatalmas betűkkel ki van írva, hogy BUDAPEST, addig egy viszonylatvállalási díjért magánvállalkozók sok pénzt kasszíroznak be egyes zsíros, folyamatosan kihasznált vonalak üzemeltetéséért.
A VT Transman. A budapesti tömegközlekedésben egyre több helyen felbukkanó VT Transman pont egy ilyen szereplő, amelyik átveszi a koszos, régi BKV-tól az üzemeltetést. Itt a BKV járműparkjának az elöregedésre hivatkoznak, illetve az az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank kívánalmaira. Például a 956-os buszok színvonalán én még nem tapasztaltam, hogy ne a „retro” buszok jelentek volna meg. Ami a Fejlesztési Bankot illeti, jogos a felvetés, hogy legyen többszereplős a tömegközlekedés, írjanak ki pályázatokat, de merőben elgondolkodtató, hogy miért pont a VT Transman nyerte el a pályázatokat.
(Kép forrása: http://gazdasag.szekesfehervar.hu)
A Korlátolt Felelősségű Társaság – a VT Transman kft. tulajdonosa a Videoton Holding Zrt. illetve az Eurobus Invest Zrt. Mint az a HVG 2009-es cikkéből kiderül, az utóbbi cég vezérigazgatójává Regőczi Miklóst, az MSZP-SZDSZ egykori székesfehérvári képviselőjét nevezték ki, aki 35 milliós végkielégítéssel távozott. A hetilap a Magyar Nemzetre hivatkozik és megjegyzi azt is, amit én sem hagyhatok ki, hogy a jobboldali kötődési Nemzet, elhallgatja azt, hogy a VT Transman másik tulajdonosának, a Videotonnak 47%-os részvényese a 20 leggazdagabb magyar egyike, a jobboldali Széles Gábor.
Széles Gábor. A vállalkozó nem csak vagyonával tűnik az átlag magyarok közül, hanem acélos elkötelezettségével is, amellyel aggódik a Magyar Haza iránt. Félreértés ne essék, én sem azért ironizálok, mert valami nemzetvesztő ideológiában hinnék, hanem egész egyszerűen nem csak a VT Transmant tartom korlátoltnak. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem csak az a baj Széles Gáborral, hogy nem tudja, mikor volt a Tanácsköztársaság és, hogy összekeveri a demokratákat a jobboldallal – én például a Kéthly Anna féle Szociáldemokrata Pártot illetve a Kisgazdapártot csak a Kommunista Párthoz képest tartom jobboldalinak. A legnagyobb baj, hogy tökéletesen megérdemelné ő is az aranytalicska díjat.
(Kép forrása: kisalfold.hu)
Utaltam rá, hogy felettébb gyanús a VT Transman ekkora, mindent elsöprő térnyerése, bár ez nem is véletlen, ugyanis Széles Gábor ugyanaz a Széles Gábor, aki a Fidesz alapító és 4. számú párttagkönyvvel rendelkező Bayer Zsolt főnöke a Magyar Hírlapnál, és akivel együtt szervezték a kormánypárti Békemenetet. Azóta már az is kiderült, hogy nem teljesen úgy, ahogy ők állították, a Párt is besegített. Ezek után persze a nemrégiben Áder János által egyelőre elkaszált információs szabadságról szóló törvénytervezet borzolta az idegeket. Nehogy kiderüljenek az ilyesmik.
A Párt. A Fidesz Magyar Polgári Szövetség, hogy megoldja a Főváros egyre súlyosabb anyag problémáit, és hogy megelőzze a szocialista-szabaddemokrata kormányzás alattihoz hasonló korrupciós botrányokat illetve magát a közpénz kitalicskázását létrehozta a BKK-t. Ami pedig rendre a Párthoz közel álló befektetői köröknek ítéli meg az üzemeltetési jogot.
De legalább megcsodálhattuk „látványos felvonulás keretében Budapest új kedvenceit” s nem leszünk gyarmat…