HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) Áder János (1) áder jános (2) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) bajnai (12) Bajnai (7) Bajnai Gordon (4) bajnai gordon (3) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) Bayer Zsolt (1) bayer zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) DK (2) dk (18) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) együtt-pm (1) Együtt-PM (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) európai unió (2) Európai Unió (1) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) fidesz (22) Fidesz (8) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) g. fodor gábor (1) G. Fodor Gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) gyurcsány (18) Gyurcsány (1) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) jobbik (11) Jobbik (2) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) Kötcse (1) kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) Lehet Más (1) lehet más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) LMP (6) lmp (9) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) Mesterházy (1) mesterházy (6) Mesterházy Attila (1) mesterházy attila (15) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) MSZP (6) mszp (28) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) Nemzeti színház (1) nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) ner (1) NER (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) orbán (9) Orbán (1) Orbán-kormány (1) Orbán Viktor (1) orbán viktor (17) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) Paks (1) paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) Schiffer (2) schiffer (3) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) schmitt pál (2) Schmitt Pál (1) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) Szegedi Csanád (1) szegedi csanád (2) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

Általában azt szokták mondani, hogy a lead-be (ebbe a fekete részbe, amit most olvas), valami meghökkentőt/valami vicceset/valami megfogót kell írni, amivel fel lehet kelteni az olvasó érdeklődését. Nos, azt gondolom, hogy jelen esetben maga, egy Hegedűs Zsuzsa idézet is megteszi: „sikerült megállítani és visszafordítani a szegénység újratermelődését”. Igen, ezt, ma, Magyarországon van, aki így gondolja…

       De a dolog persze nem ilyen egyszerű. Hegedűs Zsuzsa ezt saját alapítványa, a 2010. január 21-én nyilvántartásba vett, Minden Gyermek Lakjon Jól Alapítvány (MGYLJ) működése kapcsán fogalmazta meg. A Magyar Narancs egy hosszú elemzésben foglalkozik azzal, hogy milyen működési, elszámolás és egyéb aggályok merültek fel a szervezetet illetően. Így én ezekkel nem is kívánok foglalkozni, tökéletesen össze vannak szedve a fent idézett elemzésben, annál is inkább, mert nem értek ahhoz honnan és mennyiért érdemes csibéket/sertéseket rendelni.

            Azt is szeretném leszögezni, hogy minden forint, amit a szegénység elleni küzdelemre fordít, bárki ebben az országban, üdvözítendő és dicséretes. Ha valakinek van 300 forintja, aminek a sorsáról szabadon rendelkezhet, és ő abból 100 forintot ellop, de a fennmaradó 200-at a szegényekre költi, akkor az is több mint a semmi. Hiszen–ahogy a régi vicc tartja –Lenin elvtárs akár a gyerekek közé is lövethetett volna. De amit az előző mondatommal jeleztem, azt nem gondolom viccnek, ha ma valaki a magyar valóságban ellopható x összegből csak egy bizonyos hányadot lop el, és a fennmaradód a szegényeknek adja, akkor már többet tett, mint sokan mások. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy Hegedűs Zsuzsa, vagy az ő alapítványa lopna, csak hát biztos van olyan, hogy valaki lop. Az ilyenek kiszűrésére lenne jó, ha egy olyan kényes területen működő alapítvány, mint a MGYLJ, különösen odafigyelne az átlátható működésre, hiszen a komplett társadalom bizalmával játszik, nem utolsó sorban több százmillió forint sorsáról dönt.

            Ha 2014 decemberének Magyarországán valaki mégis úgy gondolja, hogy a szegénység újratermelődése nem hogy megállt, egyenesen visszafordult, na az vérlázító és felháborító. Nézzük meg, a napokban többször emlegetett EUROSTAT adatokat! E szerint ugyanis Magyarország az EU azon 5 országa közé tartozik –Bulgáriával, Romániával, Görögországgal, és Lettországgal –ahol a lakosság több mint egyharmada veszélyben van a szegénység vagy társadalmi kirekesztődés vonatkozásában. Ez nem jelent mást, mint hogy 3,3 millió szegény országa lettünk, vagyis ennyi ember él kevesebb, mint havi 65 000 forintból. Különösen a gyerekek ijesztően nagy része számít súlyosan nélkülözőnek, vagy fenyegeti az elszegényedés. Tudom, a miniszterelnök is elmondta –KSH adatokra hivatkozva –s „a szegények száma Magyarországon nem nő, hanem csökken”. A portfoli.hu elemzése azonban, nem egészen ugyanezt olvassa ki, a 2014.november 26-án megjelent KSH jelentésből sem, nem beszélve a korábban idézett EUROSTAT adatokról, amelyek szintén mást mutatnak. Hiszen „azok száma, akiket mind a három szegénységi dimenzió együttesen sújtott 461 ezer főt tett ki, ami 18 ezer fővel több, mint a megelőző évben”. Igaz szerintük „a teljes lakosság 31,1%-át, azaz 3 millió 44 ezer embert érintett a relatív jövedelmi szegénység vagy társadalmi kirekesztődés kockázatának legalább egy dimenziója, ami 2,4 százalékponttal, azaz 241 ezer fővel alacsonyabb a 2012. évinél”.

Kedves Hegedűs Zsuzsa, nyilván nem nekem kell felhívnom a figyelmét arra a tényre, miszerint az, hogy „egyre kevesebb család jelentkezik vetőmagokért és háztáji állatokért”, nem egyenlő azzal, hogy sikerült megállítani, sőt egyenesen visszafordítani a szegénységet hazánkban…

      Nagyon könnyű lenne beleállni abba az érvelésbe, hogy na de a stadionok…, na de a korrupció…, na de a drága magánutak, közpénzből…, na de a több szempontból is aggályos drogtesztek finanszírozása…, mind-mind milliárdokért persze, de ezt most nem szeretném megtenni, mert túl kézenfekvő. Mint ahogy azt sem szeretném idecitálni, hogy Önök hogy tudnak aludni, Önöknek, nincs lelkiismeretük, nem szégyellik magukat stb., mert ezzel kezdtem, ez az én értelmezési keretemen kívül esik, de talán elgondolkodtató, hogy ma Magyarországon hány emberben merülnek fel hasonló kérdések. Mert hiszem azt –és ennyi pátosz engedtessék meg nekem –hogy az igazi hősök nem Önök között vannak. Nem a tanácsadók és nem a megélhetési politikusok között. Hanem azok között az emberek között, akik ilyen körülmények ellenére is még mindig gyermeket szülnek és nevelnek ebben az országban, ahol olyan emberek vannak vezető pozícióban, és döntenek a „köznapi” hősök sorsáról, amilyenek. Akik annak láttán, hogy a saját –jól, vagy rosszul, jelentős részben állami cégek adományaiból, abszolút nem transzparens módon működő –alapítványukhoz kevesebben fordulnak segítségért, arra következtetésre jutnak, hogy ’ja, akkor csökken szegénység’. Ez azon felül, hogy szembe megy minden ténnyel, és egészen egyszerűen nem igaz, még egyszer mondanám: vérlázító és felháborító!

Mivel tegnap óta a NER egy másik jeles és fényesen ragyogó, a nemzet kikötőjében oly világosan utat mutató világítótoronyként magasodó vátesztől tudjuk: „a "totális félreértés" nem hiba, hanem nézőpont, a politikai hadviselés nézőpontja”, így én nyilván egy félreértésen alapulva, de akkor most kifejtettem a nézőpontom.

Címlapkép:

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr716976185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsbagoly 2014.12.12. 10:25:14

Jár a pofátok a szegénységről, miközben fingotok sincs róla! Szegénység Mo-on a háború utáni években volt. Most csak igénytelenség/mának élés/vegetálás van, no meg a takaró hosszának nem ismerete. Aki félanalfabéta, nincs jó szakmája, nem szeret dolgozni, miből lenne tisztességes úton jómódú?
Ma az szegény igazából, aki valamilyen szerencsétlenség miatt elvesztette mindenét és túl öreg már ahhoz, hogy újat szerezzen.
A havi 85.000/főre eső jövedelem nem jelent szegénységet, legfeljebb nyugati szemszögből.

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.12.12. 10:41:54

@bölcsbagoly:

A szegénység minden korban mást jelent. Ha azt vesszük figyelembe, hogy ma Magyarországon hogyan élnek az emberek nettó jelenértéken, időtávban mondjuk 2002-höz, 2010-hez viszonyítva, az osztályokat egymáshoz viszonyítva, akkor azt láthatjuk, hogy nagyon kinyílt az olló, kevesek gazdagodnak és sokan szegényednek. A középosztály pedig leszakadóban van.

A fidesznek sikerült rátromfolnia az oly sokat emlegetett elmúltnyolcévre - Ma már sokkal inkább az elmúltnégyév a baj.
Mindez úgy, hogy rezsicsökkentésről, egykulcsos SZJA ról szólnak a rigmusok, amik elvileg a nagy tömegeknek kedveznek.
Azt hirdették, hogy a 8 év ellenzéki év alatt felkészültek a kormányzásra - sajnos pont nem ez látszik.

Hegedűs Zsuzsa pedig vagy képmutató, vagy nem ért a szakmájához.

hidroponi 2014.12.12. 10:42:09

@bölcsbagoly: fidiota! csaladok tizezreinek csak a kozmunka 47e ftja jut. tovabbi szazezreknek csak 22eFt, a kibaszott atlagodat dugd fel magadnak!

bölcsbagoly 2014.12.12. 10:53:02

@hidroponi: akinek az jut, eddig mit tett az asztalra tanulásban, szakmaszerzésben, munkakeresésben (mobilitásban)? Vagy csak várja a sűltgalambot? Persze, csak segélyen élve gyerekeket csinálni futószalagon ugyanarra a sorsra az mennyivel jobb szerintetek!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.12.12. 10:54:18

@De hová tűnt Columbo felesége?: "Hegedűs Zsuzsa pedig vagy
képmutató, vagy nem ért a
szakmájához." Vagy mindkettő. De sokkal valószínűbb, hogy (a fideszes vezetők többségéhez hasonlóan) valamiféle virtuális valóságban él.
Vesd össze: "Nincs kenyerük? Hát miért nem esznek kalácsot?"

csababácsi 2014.12.12. 10:54:38

@bölcsbagoly: Könnyű neked a meleg irodai szobából, jól fizetett fidesz szócsőként a világba fröcsögni a hazugságokat.
Véleményem szerint nem te vagy az, akinek bármilyen fingja lehet a szegénységről. Úgy hogy jobban tennéd, ha nem oktatgatnál másokat.

bölcsbagoly 2014.12.12. 10:58:13

@De hová tűnt Columbo felesége?: A szegénység minden korban ugyanaz! Veszélyezteti a túlélési lehetőségeidet, nem ad komfort érzetet, csak azt tudhatod, hogy mi volt tegnap és ma, de azt nem , hogy mit hoz a holnap.
A fidesz családpárti, de nem a lumpen családok pártján van. Ez a ti bajotok az egykulcsos adóval is. A kenyéririgység beszél belőletek.
HZS tevékenysége nekem sem tetszik, de tudomásul kell venni, hogy attól tömegpárt a fidesz, hogy ilyenek is tartozzanak hozzá. Ők egy szűk réteget képviselnek, mint a ballib ellenzéknél a túlnyomó részt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.12. 10:59:14

és ez a hegedűs főtanácsadója a min elnöknek. szuper...

bölcsbagoly 2014.12.12. 11:00:13

@csababácsi: te marha, én átéltem a VH közbeni és utáni évek szegénységét, nyomorát. A sorbaállásokat, a közmunkát, a komfort hiányt mindenben. No meg a proli fajtád arroganciáját.

Texaszi Láncfűrészes 2014.12.12. 11:00:51

@bölcsbagoly:

Igazad van, nincs is itt semmi féle szegénység. Ingyenkonyhára is azért járnak tömegek, mert lusták otthon főzni.
Ezt észlelte a kormány is ezért egy csomó ételosztási engedélyt visszatart. Így jártunk mi is.
Két hónapja várunk az engedélyre.... Még mindig elbírálás alatt... A hölgy azt mondta, hogy nem szeretik odafent, hogy ennyi ember összejön egy helyen mert abból bármi kialakulhat...

És a 85.000 / fő jól hangzik de vajon, nem lehet mögötte olyan, hogy egy marék ember kibaszott jól keres a többség meg kibaszottszarul?

bölcsbagoly 2014.12.12. 11:08:09

@Texaszi Láncfűrészes: ingyenkonyhára, kajaosztásra a hajléktalanok és a fukarok járna! No meg tényleg azok, akik lusták főzni. Menj végig egy sor mellett és megláthatod. Tele van kövérekkel, jól öltözetekkel, akár felékszerzettekkel is.
Nem mondott nektek senki semmit, hazudtok reggel, este meg közben.
A 85.000-es létminimumot ti hangoztatjátok folyvást, pedig jó beosztással sokkal kevesebből meg lehet élni. Tapasztalatból tudom.

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.12.12. 11:09:39

@bölcsbagoly:

Mit jelent hozzászólásodban a "ti"? Azt, aki a tiedtől, vagy ha szabad így fogalmaznom a fideszétől más véleményen van?

Ezt a "ti"-t kikérem magamnak.

Fogalmad sincs, ki vagyok, milyen világnézettel rendelkezem, milyen a vallásom, mi a szakmám, de simán bepakolsz agy "ti" halmazba. Ha ugyanilyen attitűddel ítélsz meg dolgokat, akkor már értem, miért nem érted, hogy a szegénység történelmi távlatokban nem ugyanazt jelenti. Koronként más és más.

Ráadásul a szegénységen ne csak anyagi javak birtoklását értsd, hanem a hozzáférést bizonyos erőforrásokhoz.

Ha csak minimálisan követed az eseményeket, akkor magad is láthatod, hogy hazánk egy csomó dologban leszakadóban van, míg a korrupció, a szervilizmus és hasonló nem túl szerencsés jelenségek szinte átitatják a mindennapokat. Elfogadom, hogy összességét tekintve az mszp 8 év nem volt jó, de amit most látok, az még rosszabb (a trend rossz, ugyanis).
Magyarország nem teljesít jobban.

Lumpennek pedig azt nevezném, aki törvényes keresetén felül gazdagodik.
Vannak páran.

Texaszi Láncfűrészes 2014.12.12. 11:12:45

@bölcsbagoly:

Ez akkor lenne igaz ha több munkahely lenne mint munkavállaló.

Csak hát a helyzet az, hogy hiába akarna hirtelen mindenki dolgozni, akkor is lenne olyan akinek nem jutna szék, és helyette a földre kerül.

Akiket meg ilyen elven direkt mélyszegénységben tartanak azok szinte 0-eséllyel termelnek ki maguk közül társadalomra hasznos személyeket.

Viszont jól megértetted a FIDESZ 1 bites logikáját:

Azé' nem 'dógoznak a szegények mert lusták és csak a szociális csecsen akarnak lógni.

Gratulálok, te egy kiváló fidesz-alapanyag vagy!

Sir Galahad 2014.12.12. 11:13:09

Szegénység természetesen van. Sok a szegény, a Fidesz-kormány előtt is sok volt, nagyjából ugyanannyi. Közben zajlik egy gazdasági világválság, ami nem kedvez a szegények felemelkedésének, s nyilván az is igaz, hogy a Fidesz-kormány sem feltétlenül kezelte minden tekintetben jól a problémát. Ugyanakkor azzal egyetértek, hogy a szegénység kezelésében több együttműködést kell elvárni az érintettektől, mint eddig, hogy az együtt nem működőknek nem szabad számolatlanul önteni a pénzt, feltételekhez kell kötni a kifizetést.

Mondok két példát. 1: közmunka. Igaz, ebből nem lehet jól megélni, de ennek szerintem nem is ez a célja. Inkább az, hogy ne nőjenek úgy fel gyerekek, hogy nap mint nap azt látják, a szülők nem dolgoznak, otthon várják a postást. Így abban nőnek fel, hogy a pénzért bizony meg kell dolgozni. Ez miért baj?

2. 3 éves kortól kötelező óvoda. Nem értem, miért baj, ha a szegény szülőket a támogatás megvonásának lehetőségével arra ösztönzik, hogy vigye a gyereket oviba? Ott legalább nevelik, több lesz az esélye az iskolában, ráadásul enni kap, nem lesz éhes. Ezzel mi a baj?

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.12. 11:15:32

Pillanatokon belül kitiltanak, de addig leírom:
Tudom, tudom, diktatúra van, mindenki menekül, minden szar. De nem lehet, hogy a szegénység, főleg a gyermekszegénység növekedése és az etnikum szaporodása és munkamorálja között van némi összefüggés?

Texaszi Láncfűrészes 2014.12.12. 11:19:27

@bölcsbagoly:

Kimentem. Végignéztem és nem láttam olyanokat akiket te említettél
"Tele van kövérekkel, jól öltözetekkel, akár felékszerzettekkel is"

Szerintem zárd be a fidesz.hu-t, kelj fel a fotelből és nézzél szét mi van odakint.

Ehelyett egy csomó olyan embert láttam aki valóban szegény és nem cigány, nem piszkos, nem büdös.
És sajnos a java olyan ember aki egy értelmes, jól működő országban nem lenne ott.

saci02 2014.12.12. 11:23:40

@bölcsbagoly: a drogteszt ota a mocskos bertroll cimke egett rad. Akarsz meg valamit?

szamaritánus 2014.12.12. 11:27:41

@bölcsbagoly: a kurva anyád, így röviden.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.12. 11:34:02

Az EU-s szegénységkrtitériumok abszurdak, ezek alapján a világ 95 %-a szegény.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.12.12. 11:42:54

@Texaszi Láncfűrészes: Még mindig nem érted. Ételosztásra trendi járni, azért vannak annyian. Sőt, csórónak öltözni is királyság! ...úgy éljen bölcsbagoly!

Menyus Péter 2014.12.12. 12:22:13

@bölcsbagoly: Döglöttél volna éhen, amikor sorba álltál. Narancsavatar! Te is szegény vagy. Lelki szegény. De a mentális képességeid is hagynak hiányosságokat. Érettségizz le aztán tanulj tovább!

fizetekmegegysort 2014.12.12. 12:33:58

@Sir Galahad: Ezzel az a baj, hogy azok a gyereket, akik 3 éves korban be kéne hogy kerüljenek az oviba, sokszor el sem jutnak oda. A mélyszegényésgben élőnek nincs arra pénze, hogy két-három faluval arrébb elvigye a gyereket az intézménybe. Nincs a gyereknek cipője amit felvegyen. Ruhája sem. Mármint váltó, az ovi meg azt mondja: hozz váltóruhát, váltócipőt, tiszatsági csomagot, csoportpénzt...stb. Szerinted? Miből? A közmunkából? Amit akkor adnak, ha... oda ikszelsz ahova kell?
Ha pedig valami csoda folytán eljut oda a gyerek, alapvető problémákkal találkozik az óvoda személyzete. Fogalma sincs hogy kell asztalnál ülni és enni, mert nem tudja mi az. Nem látott még ilyesmit otthon, az egy szobás viskóban, ahol csak fekhelyek vannak. Nem látott még evőeszközt. Játékot. Mosdót. WCt. Elviszi haza a ceruzát mert soha életében nem látott még ilyesmit, és végre van valamije. Nem érti, hogy nem kell elvinni, másnap és harmadnap is ott lesz. Három éves. Nem érti. Nos, ezeket a problémákat nem lehet 2 óvónővel elintézni a másik 25 gyerek mellett. Ez ezzel a probléma. Felzárkóztatni 5-6 fős csoportokban lehet, sok-sok jól fizetett szakemberrel. Az, hogy belökjük az oviba, édeskevés.
Alapvetően az jó gondolat, hogy hát akkor majd 3 éves korától legalább már kap kaját... csakhogy ezek a gyerekek, akiknek IGAZÁN szükségük lenne a felzárkóztatásra, három éves korukra teljesen lemaradnak egyáltalán nem szocializálódtak. Ezt pedig az óvoda nem tudja kezelni.
Mi történik? Kiesnek ebből a körből, nem jár a családi, még szegényebbek lesznek, és még lejjebb süllyednek. Ennyi. A kör bezárult.
A rendszer azért hibás, mert a 0-3 éves gyerekekkel és az ANYÁKKAL egyáltalán nem foglalkozik. Mire oviba kerülne a gyerek, már bőven késő.

BiG74 Bodri 2014.12.12. 12:41:02

He-he, tiszta gyűrűk ura, bár szerintem egy barlangi troll is kismiska egy magyar bagolyhoz képest.

bölcsbagoly 2014.12.12. 12:56:27

@Texaszi Láncfűrészes:

1. munkahelyek vannak, csak azokhoz nincs megfelelő tudású/tapasztalatú szabad szakember. Ma már nincs akkora szükség vályogvetőkre, kubikusokra, szakképzetlenekre.
2. Senki senkit nem tart mélyszegénységben, csak nem a sűltgalambot /segélykét kellene várni s gyártani mellé a gyerekeket ugyanarra a sorsra).
3. Néztél csak nem láttál (a fától az erdőt). Nem mindenki ad a külsejére és főleg nem mindenki szégyenlős. Érdekes, a valóban szegények igen szemérmesek s nem igen látod őket ilyen helyeken.

Sir Galahad 2014.12.12. 12:59:37

@fizetekmegegysort: Felsoroltál egy csomó problémát, ami miatt a 3 éves gyerek számára nem jó az óvoda. Biztosan van ilyen, de kérdezem, ez kinek a felelőssége? Ki a felelős azért, hogy a gyerek nem tudja, hogy kell asztalnál ülni, enni? Hogy nem látott még mosdót, vécét? Játékot, ceruzát? Hogy nem tudja, miért nem szabad hazavinni, ami nem az övé?

Esetleg nem a szülőé, aki anélkül vállalt gyereket, hogy elgondolkozott volna azon, tudja-e biztosítani mindazt, ami egy gyerek felneveléséhez - és itt nem csak az anyagiakra gondolok - kell? Aki nem fordított időt, energiát a gyerek nevelésére?

"A rendszer azért hibás, mert a 0-3 éves gyerekekkel és az ANYÁKKAL egyáltalán nem foglalkozik" - írod. Na, ebből van elegem nekem, meg az ország nagyon nagy többségének: hogy mindenki felelős, csak az nem, aki ész nélkül szüli a világra az akárhány gyereket, aztán toporzékol, hogy még, még, még több pénzt kér, mert ő aztán nem hibás semmiben, a dolgozó, adót fizető polgár pedig vállaljon magára minden költséget őhelyette. Hát nem. Ennek vége, és ez nagyon helyes.

Szelid sunmalac 2014.12.12. 13:01:02

@bölcsbagoly: Mi az, hogy atelted! Te mgad raktad fel a zsidokat a vonatokra, ezt mar tudjuk toled. Ha ennyire jol emlekszel ra, akkor minimum tizevesnek kellett lenned, tehat nagyjabol 30 kornyeken szulethettel, azaz mot vagy kb 84 eves. Jol sejtem?

Egyebkent a sultgalamb rovid u. Gondoltam szolok...

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:03:12

@De hová tűnt Columbo felesége?:
1. a mindent ellenzők, fitymálók a "ti", ahova te is tartozol láthatóan.
2. ne tágitsd a fogalmat: a szegénység amiről szövegeltek kizárólag anyagi jellegű. Műveltségben, szellemiekben nem is vitatom hogy nagymértékű, de nem sok köze van az anyagiakhoz.
3. Mivel követem az eseményeket, látom, hogy nem hogy leszakadóban lennénk, hanem éppen felzárkózunk. De ezt TI valamiért nem akarjátok észrevenni. 2002-ben átvettétek a kormányzást úgy, hogy közel volt az EU-belépés, az euró bevezetés, a volt szoc. országok közt legelso sorban voltunk. 2010-ben meg az utolsóban.
4. Nézz utána a lumpen fogalomnak, mert téves elképzeléseid vannak róla.

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:04:17

@Szelid sunmalac: jól van hülye gyerek, te persze láttad, hogy raktam-e valakit és kiket. No comment...

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:09:43

@Menyus Péter: kedves emberformájú lény lehetsz.

sanyix 2014.12.12. 13:11:14

@bölcsbagoly: nem igaz! A második világháború után gazdagság volt, csak igénytelenség a napnak élés. 1246-ban, na akkor volt szegénység!

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:13:33

@agresszív kismalac: persze, másképpen nem lennének ott. Mennyi agresszív széplélek nem lát itt az orra hegyén túl....hiába na, kitermelte őket Soros bácsi Demszkáj által Bp-re költöztett agymosodája.

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:14:22

@sanyix: nem a megfelelő orvosságodat vetted be. Gyorsan keresd meg a jót.

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:15:58

@fizetekmegegysort: aha, s mégis mit kellene tenni a tizenéves "anyákkal" meg a gyerekeikkel? Nap mint nap pénzt osztani nekik?

fizetekmegegysort 2014.12.12. 13:24:05

@Sir Galahad: Természetesen abban igazad van, hogy mindezekért jórészt a szülő a felelős. De akkor én most tovább kérdezek, jó?
Ki a felelős azért, hogy a rendeszerváltáskor perifériára sodrodó tömegek mára mélyszegénységbe süllyedtek? Ki a felelős azért, hogy bár a probléma létezik immáron 25 éve, a fáradtságot nem veszi arra, hogy valódi megoldást dolgozzon ki? Ki a felelős azért, hogy a hozzád hasonló és a többi tisztességes és adófizető állampolgár a mai napig azt godnolja, hogy ezeknek a kilátástalan helyzetben lévő embereknek van lehetőségük és választásuk arra vonatkozóan, hogy hogyan szeretnének élni? Komolyan azt gondold, hogy a szerencsétlen 23 éves roma nőnek nincs elege a már ott ugráló 3-4 purdéból, és "megélhetésből" szüli meg az ötödiket? Komolyan azt hiszed, hogy van lehetősége azt mondani az urának, hogy most nem akarok szexelni, vagy hogy húzzál gumit? Komolyan azt gondolod, hogy ezek a kanok felhúznák a gumit? Azt hiszed, ezekben a társadalmi rétegekben létezik olyan, hogy családtervezés? Komolyan hiszed, hogy puszta felelőtlenségből nem mennek el fogamzásgátlóért, nem azért mert a városra bemenni, feliratni a tabit, plusz kiváltani, hopp tízezer? Hiszed, hogy abban a családban, ahol a gyerek ilyen közegbe születik, csak RAJTA múlik hogy lesz-e belőle valaki? Hiszed, hogy ezekben a családokban, ahol naponta hallgatja meg a gyerek, hogy mekkora hülye hogy a suliba megy, ahelyett, hogy a többiekkel lógna, ott olyan könnyű bárkinek mintát adni? Komolyan gondolod, hogy ezek az emberek PÉNZRE várnak, és nem VALÓDI segítségre? Tudod mi lenne ezeknek a nőknek a segítség? Ha végre nem tulajdonként kezelné őket a család. Ha végre lenne szabad választásuk. Ha nem az lenne az egyetlen hasznuk, hogy szülnek és dughatók.
És végül: komolyan hiszed, hogy egy olyan országban, ahol parlamenti szinten is az az álláspont, hogy tessenek inkább szülni és ne karriert csinálni a hölgyeknek, ott VALÓBAN csak ez a réteg tehet a sorsáról?
Írom mindezt úgy, hogy látom az ő felelősségüket is, és nem kérdőjelezem meg, hogy ez hatalmas. Csak nekem meg ebből az érelmiségi városi nyikogásból van elegem, amikor az "adófiezető polgár" szerepében kijelentjük, hogy mi itt mindent megtettünk változzanak csak ők. Holott ez egy rendszer. Kölcsönhatásokkal. És nem utolsó sorban: ha a szegénység tovább nő. akkor a mi gyerekeinket fogják kirabolni az éhező hordák. Szóval lehet itt terelni, meg azt mondani, hogy ne adjunk nekik semmit az én adómból, de ezzel pont úgy nem megyünk semmire, mintha csak pénzzel próbálnánk megoldani a dolgot.

fizetekmegegysort 2014.12.12. 13:29:11

@bölcsbagoly: esetleg elérni, hogy tizenévesen ne váljon anyává? Szociális programokkal... mondjuk fogamzásgátlás ingyenessé tételével?

sanyix 2014.12.12. 13:29:12

@bölcsbagoly: szerencsére teljesen egészséges vagyok, kicsit bár kicsit megfáztam pár napja.

Te kis gazdag, igénytelen mának élő, aki jó dolgában nem tudta mit csináljon a háború után, pedig nagyon jól élt. Bezzeg a középkorban ha nem kapartak ki mindent a földből, éhenhaltak. Na az a szegénység!

Sir Galahad 2014.12.12. 13:36:07

@fizetekmegegysort: Bocsánat, én nem azt mondom, hogy ne adjanak nekik semmit az én adómból. Adjanak. De cserébe hadd várjunk már el tőlük némi felelősséget! És ha önszántukból ezt nem vállalják, igenis legyen jogunk a pénzünkért cserébe ezt kikényszeríteni belőlük, ha nem is egyik napról a másikra, legalább hosszú távon. Ez az amiben a mostani kormány - minden bűnével és hibájával együtt - jobb, mint az előzőek, és ez nekem igenis szimpatikus.

Szelid sunmalac 2014.12.12. 13:40:09

@bölcsbagoly: Te irtad draga baratom! Elokeressem? Elmentettem jobb idokre :)

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:40:21

@fizetekmegegysort: az ország gazdasági helyzete és a lakosság életszinvonala, komfort érzete szoros összefüggésben van. Jelenleg Európában Luxemburgban a legmagasabb és a volt szocialista országokban a legalacsonyabb. Nem csak mi qurtuk el a rendszerváltást,m hanem jórészt mindenhol. DE nem mindenhol sikerült egy bűnbandának kiárusítani az ország javait s ezáltal megszüntetni sok százezernyi munkahelyet.
Szerinted az egyetemista nők gyerekszülési támogatása nem a karrierépitést segiti?
Gondolod, hogy nyugaton nincsenek lumpenek? Washingtonban a belvárosban (konkrétan az FBI központja környékén) is csellengnek díjbirkozó termetű fiatal semmirekellők, akik ott alusznak télen is sátorban, hálózsákban a szellőztető rácsokon, vagy akár a Fehér Ház előtti parkban "kempingeznek. Menj el párizsi metróba, vagy a londoni hidak alá, s láthatsz bőven belőlük. Gondolod, hogy ott ajánlatos egyedül s pláne sötétben kóricálni?
Ott c sincs munkalehetőség? Ott is rendszerváltás volt?
Nálunk sem ritka jócsaládok gyerekei közt a krónikus munkaundor. Nem akarjátok elfogadni, hogy a társadalom selejtje számára ez életvitelszerű. S ezt nem széplelküsködéssel, hanem szigorú törvényekkel lehet csak kordában tartani.

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:44:08

@Szelid sunmalac: keressed hülye gyerek. Azt írtam, hogy több millió honfitársammal együtt láttuk, hogy mi történt s nem azt, hogy mi csináltuk, ahogy ti szeretitek beállítani, bűnrészegséggel vádolva a magyarokat. Gondolom te is ott lehettél az idióta megélhetésiek közt a Szabadség téri emlékmű ellen tiltakozva, mikor még arra is lusták voltatok, hogy elolvassátok az emlékmű címét, nem hogy megértsétek!

bölcsbagoly 2014.12.12. 13:46:15

@sanyix: azért a delirium tremensedről nem kellene megfeledkezned...sorry

Szelid sunmalac 2014.12.12. 13:52:23

@bölcsbagoly: Jajj te! Mindjart megsajnallak. Szoval most mar csak lattad kepletesen. Ez bizony erdekes. Akkor meg sajat szemeddel lattad e sbizony ott nem volt semmifele taborba kuldes, mikor a vagonokba pakoltak oket, hanem rendeszeti kerdes volt. Te nagy nemzeti magyar! A korod egyebkent stimmel?

sanyix 2014.12.12. 13:56:37

@bölcsbagoly: valami jobbat nem tudsz? Ez a betegnek beállítós dolog nagyon gyenge, és elcsépelt.
Látom nem tudsz mit mondani, a segghülye szegénység példás marhaságod folytatása csak súlyosbítaná a helyzeted.

Bár félő hogy annyi eszed nincs hogy átlássad ezt, ezért leírom:

Tehát szerinted azért nincs szegénység ma magyarországon mert te a világháború után szarabbul éltél. Erre én folytattam ezt a hülyeséget azzal, hogy leírtam hogy a középkorban a tatárjárás után még szarabbul éltek az emberek, tehát ha ma nincs szegénység, akkor a középkorhoz viszonyítva te sem voltál szegény a vh után :D

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:00:11

@Szelid sunmalac: nem képletesen, hanem a valóságban láttam, igaz fiatalon , de nyitott szemekkel. tanulva belőle.
Amúgy, a szovjetek és az ÁVH részéről mi volt az emberek összeszedése és a gulágokra szállitása? Mert azt is láthattuk egy éven belül! Te nagy nemzeti cionista.

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:01:15

@sanyix: tehetek én róla, hogy ilyen jó viszonyban vagy az etilalkohollal?

Szelid sunmalac 2014.12.12. 14:03:10

@bölcsbagoly: Mennyire fiatalaon? Na, ki vele! Hany eves vagy?

sanyix 2014.12.12. 14:03:34

@bölcsbagoly: Unalmas! Ez így nem szórakoztató kommerkém. Találj ki valami újat :)

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:05:02

@Szelid sunmalac: ne intimpistáskodj! Annyi biztos, hogy én voltam annyi mint te most vagy, de az korántsem biztos, hogy te leszel annyi, mint én most! capisci?

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:05:40

@sanyix: mondjuk foglalkozhatnál a blog témájával is, nemde?

sanyix 2014.12.12. 14:06:33

@bölcsbagoly: "de az korántsem biztos, hogy te leszel annyi, mint én most! capisci?"

Te is munkásőr vagy mint a polyvinyl aztán mindenkit kinyírtok/szibériába küldtök az elvtársaitokhoz?

sanyix 2014.12.12. 14:07:57

@bölcsbagoly: LOL :D ez pont te mondod? Na így már jobb, ezen megint röhögtem :D

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:19:13

@sanyix: neked nem is ártana egy kis túra a tajgában, legalább kijózanodnál.

Menyus Péter 2014.12.12. 14:22:13

@bölcsbagoly: Több diplomás, sikeres emberként mondom neked budha nyugalmával, hogy rohadj meg Te ostoba narancsavatar.

sanyix 2014.12.12. 14:25:54

@bölcsbagoly: Na akkor jól gondoltam, úgy viselkedsz, ahogy mindig is tették az eltársaid.

Szelid sunmalac 2014.12.12. 14:26:07

@bölcsbagoly: Oszinten? Annyi esszel, mint a tied, inkabb megolnem magam anyam hasaban a koldokzsinorral.

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:40:01

@Menyus Péter: mindig utáltan az u.n. "több diplomájukkal kérkedőket"! valaki vagy ért valamihez, egyhez de jól, vagy sokhoz, de sehogy. Látom te az utóbbiba tartozhatsz...

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:40:44

@Szelid sunmalac: most sem késő, van pincétek?

bölcsbagoly 2014.12.12. 14:42:17

@Szelid sunmalac: Kánaánban nincs magyar betűs klaviatúra?

fizetekmegegysort 2014.12.12. 14:45:43

@Sir Galahad: Én pedig azt mondom, hogy kulturális lemaradást nem lehet pénzmegvonással kikényszeríteni. Mert itt egy komplett szociális-kulturális problémáról van szó. Sem CSAK pénzzel, sem csak pátyolgatással, sem csak megvonással nem lehet változást elérni. CSak komplex programokkal. Na azon kevés civil szervezet tevékenységét, aki ilyesmivel foglalkozik, viszont sikerült ellehetetleníteni a norvégozással. Csak ezzel többet ártott ez a kormány a kérdés kezelésének, mint bárki bármikor. A megvonjuk a segélyt, miközben a kérdés többi részét nem kezeljük, hozzáállás már csak hab a tortán.

zobod 2014.12.12. 14:48:21

Semmivel nem nagyobb a szegénység, mint amilyen mindig is volt a rendszerváltás óta. Ami most más, hogy a szegénységet elleplező állami szerepvállalás mérséklődött - bár még mindig jelentős pl. rezsicsökkenés, különadókkal, manyup államosítással finanszírozott kiadási oldal. A másik tétel, hogy szerencsére nincsen már a relatíve jobban keresőktől a kevésbé jól keresőkhöz átcsoportosító progresszív adó + adójóváírás. Az nem megoldás semmire, hogy az állam anyagi erejét meghaladva, jelentős közadósságból biztosít megélhetést egyes rétegeknek, meg az sem megoldás hogy elvesszük a pénzt attól akinek van, és odaadjuk annak akinek nincs. Ez csak magas költségvetési hiányhoz, és a jobban keresők körében a kiskapuk kihasználásához, végső soron adóelkerüléshez, vagy elvándorláshoz vezet. Az sem szerencsés, hogy már félmillióan elmentek az országból, bár a zömük alighanem pont azért, mert itt nem talált munkát. Az viszont katasztrófa lesz, ha abból a 2-400 ezer adózóból, akik még most, az egykulcsos mellett is az SZJA bevételek zömét fizetik, elvándorol vagy százezer a már elvándoroltak után. Megértem a nehéz helyzetben lévők problémáit, és eszem ágában nincsen kioktatni senkit, pláne nem fogok szórakozni rajtuk. Egyszerűen csak azt kell megérteni, hogy a szociális mellett más szempontok is lehetnek, amik fontosabbak, talán pont azért, mert ha ezeket a fontosabb szempontokat (költségvetési egyensúly, teljesítőképes rétegek itthon tartásának elősegítése a kedvező adókulcsokkal) hanyagoljuk akkor mindenkinek rosszabb lesz, és nekik is, még a mostani helyzetnél is rosszabb.

fizetekmegegysort 2014.12.12. 14:51:31

@bölcsbagoly: Te meg vagy huzatva? Az egyetemisták gyerekvállalásának támogatása a legnagyobb baromság amit valaha kitaláltak! Karrierépítés? Apukám, 41 évesen, két diplomával, nyelvtudással, 16 éves értékesítés és marketing tapasztalattal sem vesznek vissza sehova dolgozni, mert van három gyerekem. Szerinted, ha ugyanezt egy - esetleg befejezetlen -diplomával, nulla gyakorlattal és huszonnyolc évesen produkálom, úgy, hogy soha nem volt még munkahelyem, akkor majd felvesznek? Szerinted a kedvemért nyitva lesz a bölcsi/ovi este hétig? Vagy majd a főnököm nézi nyugodtan, hogy négykor eldobom a tollat mert épp rohannom kell a gyerekért, oviba, suliba, edzésre, akárhova? Te komolyan ennyire burokban élsz?
Az egyetemisták gyerekre biztatása épp akkora felelőtlenség, mint a szegények "megélhetésinek" hívott gyerekvállalásra ösztönzése. Manapság két felnőtt, jó egzisztenciájú embernek is kihívás eltartani és iskoláztatni (mert ugye a kormányod arról is tett, hogy a normál suli kurva sok pénz legyen, ha mondjuk nem akarok informatikai analfabétát nevelni), egy-két-három gyereket, nemhogy egy lakástalan, állástalan huszonéves egyetemista párnak.

bölcsbagoly 2014.12.12. 15:01:20

@fizetekmegegysort: ugyan rablómese. Akinek szüksége van jó munkaerőre az felvesz. Kivéve, hogy diplomáid ellenére mégsem lennél jó munkaerő! Ugyanis nem a diplomáid dolgoznak, hanem te! Ha olyan jól keresel , hogy hétig dolgozol érte, akkor talán jut arra is, hogy valakit megkérj/megfizess, hogy a gyerekeiddel törődjön mig szabadulsz. Miért csak a munkaadód gondja kellene hogy legyen ez?
Élvezem az ilyen szadeszes beütésű pofázásokat....Egyik diplomád nem a CEU-ról van véletlenül?

bölcsbagoly 2014.12.12. 15:04:07

@fizetekmegegysort: azok a civil szerveztek (a 60-80.000-ből 12!), amelyek sehogy sem akarják a tevékenységüket nyílttá tenni, amelyeknek a delegáltjai egymással nyerették meg a pályázatokat, inkább húzzák magukra a vizet!

Sir Galahad 2014.12.12. 15:04:41

@fizetekmegegysort: Az ilyen úgynevezett "komplex programokba", a velük foglalkozó szakértőkbe, szervezetekbe a rendszerváltás óta számolatlanul ömlenek a milliárdok. Az eredmény nulla. Köszönjük, elég volt! Lehet, hogy a pénzmegvonás kilátásba helyezése sem hoz több eredményt, akkor majd egy harmadik, negyedik, akárhanyadik megoldást kell keresni, de addig is legalább nem dobunk ki pénzt az ablakon.

sanyix 2014.12.12. 15:09:59

@bölcsbagoly: a fidesz-re és a hozzá kötődő szervezetekre gondolsz? akkor egyetértek.

bölcsbagoly 2014.12.12. 15:19:06

@sanyix: már ha az Ökotárs és klónjai fideszesek....

sanyix 2014.12.12. 15:27:57

@bölcsbagoly: ha így van lehet hogy azok, ősi komcsi (fideszes, maszopos, dk-s) szokás egymással megnyeretni a pályázatokat, eközben azt mondani hogy mindenki kussoljon.

fizetekmegegysort 2014.12.12. 15:43:14

@bölcsbagoly: cuki volt az eszmefuttatás és a személyeskedés.:) Persze az alapkérdésre, miszerint egy full egyetemistának, nulla gyakorlattal, két gyerekkel vajon mennyi esélye lesz a munkaerőpiacon, nem sikerült válaszolni...:) Mert te is tudod a választ: nulla. Ugyanis róla például nem derül ki, hogy jó munkaerő -e. Ezért is baromság ezeket a nőket gyerekszülésre biztatni.
Az a munkáltató, akinek nem gondja, hogy a dolgozó jól érezze magát, és biztonságban (aminek ugye része, hogy a gyerekes nem gyomorgörcsöl, hogy hogyan ér oda a gyerekért), az hülye, és hosszú távon versenyhátrányba kerül. Persze csak a normál piacon, nem ott, ahol a haveroké minden megrendelés.

fizetekmegegysort 2014.12.12. 15:45:53

@Sir Galahad: Lehet. De az is lehet, hogy ez is csak olyan magyar módra ment: akkor azok lopták ki a pénzt ezekből a programokból, most meg ezek költik a pénzt minden másra. Itt huszonöt éve mindenki leszarja ezt a kérdést, és simán tárogat a karjával: nem az én felelősségem felkiáltással. Persze, ez a maiaknak, akiknek minden lehetőségük meglenne jót alkotni a szarkupac helyett, nem mentség. MÉgis azt gyártanak belőle.

bölcsbagoly 2014.12.12. 15:57:34

@fizetekmegegysort: miért nekem kellene válaszolnom? Piacgazdaság van, nemde? A munkaadó feltételeket szab és fizetést ajánl, a munkavállaó meg vagy elfogadja vagy sem. Amúgy, a közszférában meg ma is tombol a kapcsolat (-i tőke) rendszer.

fizetekmegegysort 2014.12.12. 16:09:27

@bölcsbagoly: mert te állítottad koràbban, hogy egyetemről gyereket szülni nem csak remek ötlet, de karrierépítést is segítő tevékenység. ;)

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.12.12. 17:20:32

@bölcsbagoly:

1. Tévedsz. Én ugyanis magánzó vagyok.
2. A szegénység fogalma önmagában egy tág valami, nincs szüksége tágításra.
3. Mi (én) semmilyen kormányzást nem vettem át. Sem mszp, sem pedig szdsz szavazó nem vagyok. Ők átvették a hatalmat, de ehhez nem sok közöm volt. Mint ahogyan a fidesz 2010-es győzelméhez sem.
különben sem a 2002-2010 közötti időszak hibáiról van szó, hanem aról, ami azóta folyik.
Másrészt, mintha kértelek volna, hogy tartózkodj attól, hogy irányomban többes számot használj. Még csak KISZ tag se voltam, nem úgy, mint Orbán és Gyurcsány. Nem tartozom egyik oldalhoz sem. Önálló véleményem van, és nincs is szükségem semelyik párt ideológiájára se ahhoz, hogy ez így legyen.
4. Kiváló fogalmam van róla, mit jelent. Amit írtam, azt továbbra is tartom.

Sajnálom, hogy reagáltam a bejegyzésedre. Számomra úgy tűnik, szövegértési hiányosságaid vannak és vitázni sem tudsz, ellenben kiválóan személyeskedsz és terelsz.
Részemről ennyi, minden jót.

sanyix 2014.12.12. 17:48:25

@De hová tűnt Columbo felesége?: az 1 bitesek csak így tudják elképzelni "vagy velünk vagy ellenünk" tehát esetükben aki nem támogatja a fideszt, az ballib. Azt meg ne is várjük tőlük hogy felérjék ésszel hogy a fidesz=ballib a többi csak színjáték a sötét birkáknak, hogy meg legyen az illúziójuk hogy ők választhatnak...

bölcsbagoly 2014.12.12. 18:04:55

@fizetekmegegysort: igen, az! De nem megy egyedül, kell partneri/szülői/rokoni segitség is hozzá.

bölcsbagoly 2014.12.12. 18:12:22

@De hová tűnt Columbo felesége?: meglehetősen bunkó vagy fiacskám/lányom! Kit érdekel, hogy mi vagy, mi nem voltál s mi a véleményed! pont olyan randa patkány mentalitású vagy mint a többi ellenzéki társaid.

De hová tűnt Columbo felesége? 2014.12.12. 21:55:44

@sanyix:

@bölcsbagoly:

Ide figyelj! Előzőekben fent hivatkozott blogtársunk megírta, mi a szitu ezzel a libsibolsizmussal.

Semmi bántót nem írtam, kettőnk közül te személyeskedsz, a bunkó jelző azt hiszem, téged illet.
Szerencséd, hogy türelmes és engedékeny a bloggazda, ezzel a viselkedéssel örülhetsz, hogy nem dobott ki.
Megélted a világháborút, a nélkülözést? Idős vagy? És?
Viselkedni azonban nem tanultál meg. Ilyen habzó szájjal egy tisztességes kocsmában a pultig nem jutnál el.

A liberalizmust pedig szádra ne vedd, mert ha ez nem lenne, most nem böföghetnéd ki itt magadból torz sületlenségeidet. Még köpönyegforgató gazdád is megmártózott ebben, persze az sem őszinteség volt, hanem játszma.

Szóval, neked csuti.

bölcsbagoly 2014.12.13. 09:53:44

@De hová tűnt Columbo felesége?: hülye libsi vagy. infantilis mint az összes elvbarátod. Ugyanis, a liberális eszméket a normális fiatal kinövi, az abnormális meg infantilis marad haláláig.

Menyus Péter 2014.12.13. 11:09:02

@bölcsbagoly: Te mindenkit utálsz , aki jobb nálad. Több diploma nem egyenlő az eltérő szakterületekkel, de ha így volna sem lenne baj. Ehhez sem értesz. Viszont Te biztosan egy szakterületen mélyedtél el szánalmas kis életed során. Szerintem menj vissza és fojtasd a térdelést a főnök asztalánál, kamatoztasd a piacképes, mélyreható tudásodat.

bölcsbagoly 2014.12.13. 11:35:22

@Menyus Péter: Hát ezt a jobb mivoltságot előbb igazolni illene! Amúgy miért utálnám, elismerem. Amúgy, tévedsz, egy nagy szakterület számos ágában mélyültem el, ugyanis kutatási területem interdiszciplináris.
A több diploma ma divat, de =/= több területen való jártassággal. Ugyanis a diploma csak azt igazolja, hogy valaki elvégzett valamit, de azt már nem,l hogy ténylegesen ért is hozzá.Ezt mindig csak a gyakorlat igazolhatja. S láttam már elég karón varjút....
süti beállítások módosítása