HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) áder jános (2) Áder János (1) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) bajnai (12) Bajnai (7) Bajnai Gordon (4) bajnai gordon (3) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) Bayer Zsolt (1) bayer zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) dk (18) DK (2) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) együtt-pm (1) Együtt-PM (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) európai unió (2) Európai Unió (1) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) Fidesz (8) fidesz (22) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) g. fodor gábor (1) G. Fodor Gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) Gyurcsány (1) gyurcsány (18) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) Jobbik (2) jobbik (11) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) kötcse (1) Kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) Lehet Más (1) lehet más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) LMP (6) lmp (9) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) Mesterházy (1) mesterházy (6) mesterházy attila (15) Mesterházy Attila (1) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) MSZP (6) mszp (28) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) nemzeti színház (1) Nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) ner (1) NER (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) Orbán (1) orbán (9) Orbán-kormány (1) Orbán Viktor (1) orbán viktor (17) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) paks (1) Paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) Schiffer (2) schiffer (3) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (2) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) szegedi csanád (2) Szegedi Csanád (1) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

Egyre többször és több helyről hallani azt, hogy az egykulcsos adó eltörlésével többletbevételhez juthatna a kormány, ami a gazdasági szabadságharc közepette, és egy „harcos ősz” előtt nem jönne rosszul a költségvetésnek.

Az MSZP és Szanyi Tibor régóta hangoztatja a két kulcs (a gazdagabbak számára 25%-os) bevezetését, míg Vágó Gábor, az LMP szóvivője a szeptember eleji Orbán beszédre reagálva mondta azt, hogy a miniszterelnök „legyen olyan bátor és határozott, hogy belátja, a kormány gazdaságpolitikájának zászlóshajója, az egykulcsos adó zátonyra futott” – így azt vissza kellene vonni.

Matolcsy professzornak és csapatának egyik első intézkedése volt az egykulcsos adórendszer bevezetése, mert azzal több pénz marad az embereknél, nő a fogyasztás, beindul a gazdaság motorja. Ebből a három feltételezésből egyik sem jött be. Az emberek (de sok a zemberek közül is) kevesebb pénzből gazdálkodnak, a második negyedéves gazdasági növekedés az elsőhöz képest 0%-os volt, és nincs az a Szíjjártó Péter, aki ebből az adatból kormánya számára pozitív hírt generálna. Igaz, nincs az a Szíjjártó Péter sem, aki ebből az adatból ne azt hozná ki, hogy Medgyessy, Gyurcsány és Bajnai a hibás.

Vagyis: megbukni látszik megbukott a kormány gazdaságpolitikája. Naponta olvasni ezt a mondatot, de amíg Orbán csak hozzá hű közgazdászokkal egyeztet, addig esély sincs a változásra. Mert ki merné megmondani Orbánéknak, hogy bukta az egykulcsos adó? Járai Zsigmond, Bod Péter Ákos, vagy valaki az OTP-től? Örülnek, hogy közel lehetnek a fazékhoz, eszük ágában sincs ellentmondani. Az egyik ilyen találkozó után Matolcsy elmondta, hogy: „ritka egyetértés volt a jelenlévők között” és „Magyarországnak meg kell védeni az elmúlt egy év gazdaságpolitikai eredményeit”. Ezek között említette a professzor az államadósság-csökkentést és az egykulcsos adót. Egyfelől már nincs magánvagyon, amit einstandolni lehetne, másrészt jelentkezzen az, aki érzi a 16%-os szja pozitív hatásait. Csányi Sándor és Demján Sándor kérjük, ne jelentkezzen, nekik el hisszük. De: „a közgazdászok mind egyetértettek abban, hogy nem szabad megszorító csomagokkal sokkolni a lakosságot.” Biztos eredményes volt akkor a megbeszélés.

Viszont ha már Csányi és Demján urak szóba kerültek, nem lehet szó nélkül elmenni az egyik legújabb gazdasági ötlet, a szolidaritási adó mellett. Tiszta sor, hogy amíg Fidesz-kormány van, addig marad az egy kulcs, mert a változtatás szerintük meghátrálás és óriási öngól lenne, de pénz az meg nincs. Így attól kellene elvenni, akinek még van – gondolhatják a Fidesznél. Soros György egyből jelezte, jó ötletnek tartja a kezdeményezést, mert „most az alacsony keresetűek terheit kell csökkenteni, és a jómódúakat kell erőteljesebben adóztatni.” S Amerikában is jó ötletnek találta, amikor Warren Buffet előállt ezzel. Mert ami Amerikában működik, az biztos itthon is. Az ötlet egyébként Pálffy Istvántól származik (aki kijelentette, hogy semmilyen egyeztetést nem tart szükségesnek az ügyben...), de szolidaritási adó volt már Magyarországon, 2007 és 2009 között a leggazdagabbak 4%-os különadót fizettek, évente összesen 20-25 milliárdot az államkasszába. Most 100 milliárdos a lyuk.

Viszont a szolidaritási adó is egyfajta progresszív adózás, amit hónapok óta szorgalmaz(na) az ellenzék, csak az sokkal jobban hangzik és a harcos őszhöz sokkal jobban illik, hogy fizessenek a gazdagok.

Bankadó, chipsadó, szolidaritási adó – de: nem lesznek megszorítások!

Címkék: gazdaság megszorítások költségvetés soros györgy szolidaritási adó matolcsy

71 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr223203406

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Emeljük az adókat? Hova? 2011.09.05. 19:58:09

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a túlzott optimizmussal tervezett költségvetés és a romló gazdasági környezet kölcsönhatásából adódó masszív hiányt a kormány elsősorban az adók emelésével tervezi betömni. Bár az egykulcsos adórendszer elvben az (egyéb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.09.05. 18:52:45

"jelentkezzen az, aki érzi a 16%-os szja pozitív hatásait"

Jelen! Kb. 50 ezerrel több marad hó végén a számlámon az adóváltozásoknak köszönhetően - CHF-törlesztésre és itthoni fogyasztásra költöm. Kollégáim hasonlóképpen cselekdnek, szerintem jó helyre került a pénz.

Hogy miért? Mi voltunk azok, akiknek a bruttó (látható) bérét megfelezte az állam az előző években, mert a cégünk bejelentett minket az utolsó fillérig, és mindent befizetett utánunk.

Szégyelljük magunkat ezért?

Ti hogy kezelnétek a válságot? Hívjuk vissza Bajnait meg az IMF-et?

soproni1 2011.09.05. 19:10:20

Már nem lehet az emberekre hárítani a többlet terheket ! Hálisten a multik fizetik.

Hihihi

☉ ☾ 2011.09.05. 19:16:09

soproni1
- te tényleg, elhiszed ezt a sültbolond ökörséget amit leírtál?
Mondjuk én elhiszem, hogy te ezt így gondolod, mert fidSS szavazónak még jó leszel.

kigyurt álat 2011.09.05. 19:17:02

@OrangeOrder: csatlakozom, csak hitelem nincs szerencsére.

poszt: hányszor kell még elmondani, hogy a gazdagoknak kurvára mindegy, hogy mennyi az szja, mert azt nem fizetnek! A legálisan dolgozó középosztály(-nak mondott réteg) járt jól az egykulcsos adóval, és ők marhára nem gazdagok, mert gazdag ekkora szja, járulékok és áfa mellett csak az lehet, aki ezeket nem fizeti. Ez a gazdagság szükséges feltétele az elmúlt 20 évben.

orient 2011.09.05. 19:36:28

@OrangeOrder: @kigyurt álat: én is csatlakozom. Én is jobban jártam.
Nem vagyok gazdag csak valamivel kevesebb adót kell így fizessek és több marad nálam. Hitelem nincs, valamivel többet költünk, de így félre tudtunk tenni valamennyit már idén, és így spórolhatunk egy kisebb lakásra, kisebb hitellel már menni fog jövőre. Ez is fogyasztás mert illeték köteles keményen...végre. Pedig nem vagyok fidesz fan, de végre 10 év munka után nem nyúlja le senki fizetésem felét....

soproni1 2011.09.05. 19:43:36

@☉ ☾:

Forradalmár vagyok ! Példaképem azt mondta pár éve, hogy "Végre az állam fizeti a vizitdíjat, nem az emberek !" Szeretek klasszikusoktól idézni !

soproni1 2011.09.05. 19:45:52

@orient:

Nem tanultál a hitelesek csapdájából ?

Ahogy a vicc mondja:

Háromszor megerőszakoltak a tengerparton.Tegnapelőtt, tegnap meg ma is odamegyek.

kvadrillio 2011.09.05. 19:46:59

HÁT MER AMI AMERIKÁBAN MŰKÖDIK, AZ BIZTOS ITTHON IS !

..MERAZ ÚGY VAN, HOGY ÁLMAINKBAN MI IS MAJDNEM OLLAN GAZDAGOK ÉS ERŐSEK VAGYUNK, MINT AMERIKA...

...csak még egy kicsit kéne hozzáerősödni......:)

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 19:54:45

"jelentkezzen az, aki érzi a 16%-os szja pozitív hatásait" Jelen. Az egykulcsos adórendszerhez képest 90 nettóval marad több, és nem szégyenlem, mert 2 diplomát szereztem ezért, minden nap megdolgozok azért a pénzért, és több millió forintot adózok egy évben. Családot tartok el ebből, és hitelem is van, amit könnyedén kifizetek, mert úgy TERVEZTEM. Amióta dolgozom, mindig be voltam jelentve a teljes bruttóra, szóval nem hiszem, hogy pont MI ( a középosztály aki adózik, és eltart sokakat) ne érdemelnénk meg ezt a plusz pénzt. Senki ne értse félre, nem söpröm a szőnyeg alé az ország többi komoly problémáját, de itt most nem is erről van szó.

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 19:56:31

akarom mondani a KÉTkulcsoshoz képest...

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 19:59:17

@OrangeOrder: @kigyurt álat: @orient:
Persze, de a kérdésfelvetés volt hibás. Mert az nem téma, hogy igenis vannak (sokan), akik jól jártak az egykulcsossal (és valóban nem a gazdagok), de ne felejtsük el, hogy mások, akiknek eleve alacsonyabb volt a jövedelmük, most viszont még az eddigiekhez képest is jobban szívnak.

Igen, mondhatjuk, hogy ez az ő bajuk, de mivel tipikusan az a reakciójuk, hogy akkor most egyrészt kevesebbet fogyasztanak (szégyelljék magukat, hogy így szembemennek a forradalmi gazdaságpolitikával! :) ), másrészt meg esetleg bedől a hitelük, ezért hosszú (közép?) távon valójában mindenki szív.

Nem is szólva arról az apróságról, hogy kb. 500milliárdos lyukat ütött az idei a költségvetésen az egykulcsos adó. A jövő évi költségvetés meg már most egy vicc. De nem épp egy kedélyes vicc, hanem inkább olyan kínos fajta, mint amikor azon röhögünk, hogy Galla egy szál faszban táncikál a színpadon.

Aki meg azt hiszi, hogy az egykulcsos adóval kezeljük a válságot, az sürgősen kezeltesse magát. Az egykulcsos valójában eszkalálja a válságot, de ezt nem hiszem, hogy nagyon magyaráznom kellene... Minden napra van egy erről szóló statisztika / hír / elemzés.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.09.05. 20:06:35

@Cartman (ex Cartman): ha valaki azt mondja (leegyszerűsítve), hogy vegyük el attól, aki többet keres - én erre azt mondom, hogy ez most az igazságos adórendszer, és eddig volt aránytalan. Örüljenek annak, amit eddig kaptak adóvisszatérítés és alacsonyabb kulcsok formájában. Nekem olyan 400 fölött 0 Ft adóvisszatérítés járt például.

Az átállás az első 1-2 évben nem lesz egyszerű, de hosszú távon ez a társadalmilag és gazdaságilag ez a fenntartható.

Nem kezeljük a válságot? Akkor hogy kéne? Visszaállítani úgy, ahogy volt? Ez az egyetlen remény, a belső fogyasztás felpörgetése. Ami amúgy sikerül is, de csak fokozatosan, ahogy nőnek a háztartások megtakarításai.

Saját példámon is látom - ld. még a két kollégát feljebb.

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 20:07:43

@JeeDay:
Másnak is van diplomája* és családja, de csak vergődik. Inkább dögöljön is meg, ugye? Pedig dolgozik ő is, csak épp nem - teszem azt - pénzügyi területen, hanem mondjuk az egészségügyben, vagy az oktatásban.

Nincs semmi szégyellni való abban, hogy Te jól jártál az egykulcsossal, de érdemes nyitott szemmel járni, és észrevenni, hogy ez (a jelen helyzetben!) akkor is egy iszonyú nagy elkúrás volt.

*Nagyon sokan dolgoznak diploma nélkül is, becsületesen. Jól működő társadalomban ők is a középosztályhoz tartoznának...

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.09.05. 20:08:37

@Cartman (ex Cartman): De az sem működik, hogy sem a gazdagok, sem a szegények nem adóznak, csak azok, akik iskolát végeztek, magas szintű tudásuk van, jelentős GDP-t hajtanak az országnak, és pechükre becsületesek is.

Felőlem lehetne progresszív adózás - mondjuk 16% (szuperbruttó nélkül!) húszmillió/év-ig, fölötte max. 20%. De a régi, jól bevált, 36%+szolidaritási adó+magasabb járulékok adózás, ami simán a tíz év gyakorlattal bíró mérnököknek már befigyelt, az hihetetlenül igazságtalan volt.

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 20:18:57

@Cartman (ex Cartman): Erre mondtam, hogy nem söpröm szőnyeg alá a többi gondot. De ez a változtatás igenis jó volt, és nem csak azért mert személy szerint én jól jártam, hanem mert sokan. Igen, nem mindenki, de ezt máshogyan kell orvosolni, nem úgy, hogy megszüntetjük azoknak is akiknek jó. Legalább 100 felháborító igazságtalanságot fel lehet sorolni hirtelen ebben az országban (orvosok, ápolók, mentősök, tanárok, tűzoltók, rendőrök keresete, stb.), de azzal már tele van a padlás, hogy mindig ezeket citáljuk elő, amikor valamiről szó van. Abból meg már tényleg elegem van, hogy lassan nekem kell szarul éreznem magam, mert normálisan választottam szakmát és beletettem 15 év energiát, hogy jobban éljek, majd jön valaki, és azt mondja, hogy mekkora köcsög vagyok, mert neki is van diplomája büfészakon és azzal nem keres szart se. Persze, én is lottón nyertem a lehetőségeimet...

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 20:22:47

@OrangeOrder:
Miért? A piac biztos, hogy jól szabályozza a munka értékét? Tudod, melyik szektorban vannak a legmagasabb bérek Magyarországon? Biztos, hogy ott van a legmagasabb teljesítmény is? (Pénzügy...) Az se véletlen, hogy Nyugat-Európában szinte mindenhol progresszív bérrendszer van, és az egykulcsos bezzegországában, Szlovákiában is időről-időre téma a visszatérés a többkulcsos rendszerre. Azt tudtad, hogy még Szlovákiában is van egy alsó adómentes sáv?

A fogyasztásunk messze nem nő:
hvg.hu/gazdasag/20110609_simor_lakossagi_fogyasztas
De minden adat katasztrofális, legyen szó GDP-ről, beruházásról, ipari termelésről:
nol.hu/gazdasag/katasztrofalis_adatok_a_beruhazasokrol
www.mfor.hu/cikkek/Az_elemzok_szerint_az_ipari_termeles_lassul_az_ev_masodik_feleben.html
index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/16/gdp/

Ne magadból indulj ki, a Te fogyasztásod (meg a kollégáidé :) ) biztos nem lendítik ki az országot a recesszióból. Hozzáteeném, hogy a fenti adatok mind max. 2. negyedévesek, tehát a júliusi frank-árfolyam megindulás hatásai nincsenek benne.

orient 2011.09.05. 20:24:52

@soproni1: más 6-8-10 milliót felvenni CHF-ben mint a sok okos tette (én nem), és más mondjuk 2-4 Milliót HUF-ban. Annak azért nincs akkor törlesztője, sőt jóval kevesebb mintha bérelnél. Viszont ahhoz kell alaptőke...

Tedat 2011.09.05. 20:28:31

"jelentkezzen az, aki érzi a 16%-os szja pozitív hatásait"

Jelen!
Két gyerekre kb. havi +20 ezer adókedvezmény.
Most ideje lesz kicsit felújíttatni a lakást, kicseréltetni ezt-azt, amihez munkaerő kell.

Tedat 2011.09.05. 20:29:29

@Cartman (ex Cartman):
"Az se véletlen, hogy Nyugat-Európában szinte mindenhol progresszív bérrendszer van, és az egykulcsos bezzegországában, Szlovákiában is időről-időre téma a visszatérés a többkulcsos rendszerre. "

Ami kimaradt:
Románia: egykulcsos 19%
Csehország: 2012-től egykulcsost terveznek, talán 18%??

orient 2011.09.05. 20:30:22

@Cartman (ex Cartman): A baj nem az egykulcsos adóval van. Végre nem minden pénzét önti az ember egy feneketlen zsákba hanem valamennyi pénz nálunk marad. A gond azzal van, hogy:
1. nagyon sokan adót csalnak. Nem nem a minimálbéresekre és alacsony jövedelműekre gondolok, hanem a valóban gazdagokra, vállalkozók, kis-középvállalkozók és akik nem jelentik be alkalmazottaikat. Ha mindenki rendesen fizetne adót és nem a számljukun gyűlne a házra és szép autókra már nem lenne ennyi hiány.

2. Még ebből a bevételből is lehetne egy sokkal olcsóbb államot működtetni, csak akkor megint a politikához közel álló gazdagok nem nyúlhatnának le. Értsd: önkormányzatok, kb. 2000 milliárd évente. Na persze ehhez senki sem nyúl hozzá.

Az egykulcsos adó nem vett ki 500 milliárdot a kasszából, és nem ez a pár 10,000 forint többlet miatt van csődben az ország...

tlvajferi 2011.09.05. 20:31:26

erre szeretnék reagálni:

"de szolidaritási adó volt már Magyarországon, 2007 és 2009 között a leggazdagabbak 4%-os különadót fizettek"

hát tisztelt blogíró!
a leggazdagabbak semmilyen (vagy eleneyésző) szolidaritási adót fizettek
ugyanis ők kilopták vagyonukat és jövedelmüket, tetszik még emlékezni az off shore fogalaomra és ciprustóla virgin szigetekig létrehozott adóelkerülő és profitmaximalizáló vállakozásokra?

a gazdagok soha nem fizetnek, csak az átlagpolgárok :-)))

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 20:33:54

@JeeDay:
Máshogyan? Hogyan?

Az orvosok, tanárok, stb. anno sem magas keresete már évek óta vagy stagnál, vagy nominálisan(!!!) csökken, és még legalább két évig ez így is marad, részben az egykulcsos adó miatt. Szerinted egy orvos, vagy tanár nem "normálisan választott szakmát"?

Mindenkinek saját igazsága van. Téged eddig az háborított fel, hogy a bérlapodon aránytalanul nagy volt a különbség a bruttó / nettó sorok között. De az nem fog vajon legalább ennyire fájni, ha majd a gyermeked egy alulfizetett, frusztrált "tanítónénihez" kerül, aki ott "rúg bele" (természetesen nem fizikai értelemben), ahol éri, mert egy segédmunkás bérét kapja? Nem írok kórházas példát, de - gondolom, nem kétled - legalább ilyen velős lenne.

rókafogta 2011.09.05. 20:35:21

@OrangeOrder: Azért azt nem hiszem ,hogy bruttó két millát vagy ahhoz közelit keresel,és nem is nálad van baj az egykulcsos adóval. Röviden erről ennyit tehát ne szégyeld magad ! A probléma nem ez ,hanem az ,hogy az egykulcsos adó hiába vett el az alacsonyabb jövedelműektől az nem pótolja a hiányt amit okozott És nem a br.300 E felett mondjuk a br. 600 E ig keresőknél esett ki a nagy adóbevétel, hanem feljebb.Tehát felteszem a kérdést a most hiányzó(újabb számítások) 570 -80 milliárd és jövőre a közel duplája,honnan lesz? Az alacsonyabb jövedelműektől elvett kedvezmény(alk. kedv.) nem fedezi! Egyébként sem lehet őket terhelni már(mert nem kevés ember) robbanáshoz vezet. A visszaesett (jövőre még inkább)fogyasztás, ÁFA hiány szolgáltatások visszaesése(vállalkozások) szintén ÁFA Ip. adó kiesés járulék kiesés(növekvő munkanélküliség)lehetne sorolni. Szóval honnan lesz pénz?

rókafogta 2011.09.05. 20:39:49

@tlvajferi:" hát tisztelt blogíró!
a leggazdagabbak semmilyen (vagy eleneyésző) szolidaritási adót fizettek
ugyanis ők kilopták vagyonukat és jövedelmüket, tetszik még emlékezni az off shore fogalaomra és ciprustóla virgin szigetekig létrehozott adóelkerülő és profitmaximalizáló vállakozásokra?

a gazdagok soha nem fizetnek, csak az átlagpolgárok :-)))" Ez így igaz! Eddig a 32% csalták kb 16-20% ra ,most a 16% csalják kb 5% ra Itt tartunk, aztán csodálkozunk!

Prostatikus Vogon Jeltz 2011.09.05. 20:41:26

400 fölött, meg 90-el több nettó marad...
valahogy nem csodálkozom, ha nektek ez jól jött. 140 bruttóból ugyanezek a számok majdnem kijönnek, csak... hány gyerek is kell ahhoz?

középosztály, faszom. kemény probléma lehet, hogy hova kerüljön a 2m-es tévé...

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.09.05. 20:42:09

@Cartman (ex Cartman): itt se egyszerű egykulcsos, mert van benne a családi adókedvezmény is.

Nekem mindegy amúgy, de az ÁFA-bevételek már nőttek, odaát a Ténytáron látható. De a többi törlesztésre és megtakarításra ment, és megy is még egy ideig.

De zseniális, hogy az ellenzék hirtelen rájött, hogy a válságkezelés kulcsa az a progresszív adózás. Hát kapják be. Eddig lehúzták a bruttóm 50%-át, és mégis válság volt.

Mert a szuper szolidáris és progresszív Nyugaton a pénzügy nem a legjobban fizetett ágazatok között van vajon?

@rókafogta: számításod szerint is egy progresszív adórendszer azonnal "betömné a ktg-vetésen ütött lyukat"? Csak hogy valami soha nem hallott kifejezést használjak.

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 20:44:31

@Benbe:
Az a gond, hogy míg egy Nyugat-Európai társadalomban a felső-középréteg kb. 2/3 arányú (a maradék 1/3 a szegény), addig nálunk ez pont fordítva van. Ezért volt nálunk olyan a progresszív adó, amilyen...

@Tedat:
Romániában is folyamatos téma a visszatérés, a cseh példa pedig azért rossz, mert az ő gazdaságuk folyamatosan, erőteljesen nő. Ha miénk lenne olyan prosperáló, akkor nálunk se lenne feltétlenül elvetélt ötlet. (Akkor is tudnék vele vitatkozni, de kevésbé gyakorlati alapon.)

Egyébként ha +20ezerrel vagy beljebb, akkor az nem biztos, hogy az egykulcsosnak köszönhető, csak simán a családi adókedvezménynek. És várjunk még, mielőtt itt egymás faszát kezdenénk szopni (ld. Ponyvaregény :) ), mert jövőre kivezethetik (legalább részben) az adójóváírást, illetve bent hagyhatják a szuperbruttót (szintén részben). Ez a kettő betehet sokaknak. Pl. ha a 20ezer Nálad a családi adókedvezményből jön össze, akkor Neked is.

okostojgli (törölt) 2011.09.05. 20:47:43

@OrangeOrder:
Vagytok öten.
És a másik 5 millió?

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 20:48:20

@Cartman (ex Cartman): Azt nem tudom, hogy hogyan, de nem is az én dolgom megmondani, mert nem ez a szakmám. És ebből a sempontból, igen egy tanár nem jól választott szakmát, sosem volt egy agyonfizetett hivatás, és ezt tudta akkor is amikor elkezdte. Tudom, most jön az, hogy nem lehet mindenki mérnök, meg informatikus, vagy éppen pénzügyi területen dolgozó szakember. Csak egy dolgot ne tessék elfelejteni: ezekben a szakmákban a verseny is sokkal nagyobb, nem lehet csak úgy évekig elüldögélni a tanáriban, vagy az orvosi rendelőben, mert kivágnak, ha nem teljesítesz. Még egyszer mondom, egyetértek azzal, hogy ezeknek a hivatásoknak is rendezni kell a bérproblémáját, de a jelenlegi helyzetről nem (csak) az egykulcsos adórendszer tehet, hanem sokkal korábbról eredő gondok vannak.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.09.05. 20:49:59

@okostojgli: nem igazán érdekelnek. Így is mi fizetjük be az összes SZJA 80%-át.

Lehet továbbtanulni, külföldre menni, gyereket vállalni, más céghez átmenni, más városba költözni. Mindenki az államtól várja a szerencséjét, ez nem egy sikeres karrierterv.

Elnézést, de 2010 előtt se volt könnyebb azoknak, akik most vesztesnek érzik magukat.

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 20:51:36

@orient:
www.penzcentrum.hu/adozas/innen_lehetne_penz_a_beremelesekre.1029192.html
500milliárd. Lehet, hogy nem épp fillérre annyi :), de a nagyságrend stimmel.

És nem ártana, ha tovább látnál a saját kasszádnál. Nem csak azért, mert a másik is ember (tudom, hogy ez ma Magyarországon nem érv), hanem mert a gazdaságnak is rossz, hogy sokan nyomorognak. Ld.: @Cartman (ex Cartman):

1 db Magyarország 2011.09.05. 20:53:05

Ha nem marad "több pénz az embereknél", viszont állítólag a 16%-os SZJA 400-500 milliárdos lyukat ütött a büdzsén, akkor hova tűnt ez az összeg? :) Matolcsy összegereblyézte és felgyújtotta a József Nádor téren? :)

rókafogta 2011.09.05. 20:55:08

@OrangeOrder:Azt nem mondtam , mert olyan progresszív adót amilyen volt azt nem helyeselnék én se: Az ÁFA nem nőtt ,hanem 230-260 milliárdal csökkent,és még fog is és szept 15-én fog kiderülni az Ip. adó. Mint mondottam nem 300-600 E körül van elsősorban a probléma (második hozzászólásom az adófizetésről, az igazi gazdagok ,hogyan fizettek és fizetnek). A költségvetésbe sajnos már több lyuk(hiány akárhogy nevezzük)van ütve, szinte reménytelen. Azt nem tudom milyen kifejezést nem hallottál még soha (számomra az ilyen olyan lyuk ("luk",rés stb.) nem ismeretlen) Egy adatot viszont tudok még ha nem is pontosan 1380 milliárd az éves hiány 120% (2011.09.)úgy, hogy 3180+bankadó+multiadó+500milliárd IMF hitel

2011.09.05. 20:55:43

En jobban jartam.
30-as vagyok, gyerekem nincs, lakasom, hitelem nincs.
Eddig evi 3 millat adoztam. most kcisit kevesebbet. Koszonom, iden mar nyaralni is voltam. 2010-ben semmi. Nincs 2m-s tvm, de Xboxom, se semmi extral. 30-s vagyok, alberletben elek, macskam van. Kemeny vagyok?

Masreszt. Lehet jatszani az adoelkerulessel, stb. Valojaban, ha a konyveloknek bejonne az 5-8-10 ev letoltendo fegyhazbuntetes a kozmetikazott konyveles miatt.... Ejjdeszep is lenne. :) Pluszban persze u.e. a cegvezetoknek + teljes vagyonelkobzas.....
Hejehuja. :)

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 21:02:25

@JeeDay:
A jelenlegi helyzetről első-, másod-, és harmadsorban az egykulcsos adó tehet. De erről többet nem szeretnék írni. Aki akarta, megértette. (A linkek kb. mind ezt taglalják.)

Az pedig egy tévedés, hogy a tanári állás olyan kellemes, biztonságos üdülés lenne, és az orvosé is csak azért lehet esetleg biztonságos (nyugis biztos nem), mert már kevés van belőlük.

De OK, ne is fizessük meg őket, csak akkor számítsunk rá, hogy olyan teljesítményt is nyújtanak. És ebből a szempontból mindenképp meggondolandó, hogy komoly versenyképességi faktor a képzett munkaerő...

orient 2011.09.05. 21:06:07

@Cartman (ex Cartman): szánalmas vagy. Fogd már fel nem ezen múlik. Itt maragszik pár magunkfajta ember, ezek meg ott fenn röhögnek és gyűjtögetik a milliókat százas szorzóval. Na miattuk van ez az egész. Én átérzem a szegények helyzetét ne vádaskodjál már itt basszus mert nekem 20,000 ft-tal több jut, vagy másnak 40,000-rel havonta. Nem ettől szegények a szegények. Ennél sokkal nagyobb nagyságrendekkel pénzek folynak el olyan dolgokra ami csak pár ember számláján landol. Szajkózás és hangulatkeltés helyett reagálhatnál pár érvemre (gazdag vállalkozó réteg, önkormányzati rendszer...stb.) ahol 500 milliárd sokszorosa folyik el és jutna belőle a szegényebbeknek és orvosoknak is. Ne azoktól sajnáld akik 10x ezer forinttal jobban jártak havonta hanem azoktól akik százmilliókat tesznek zsebre...sokan vannak elárulom és miattuk élsz szarul nem miattam, tehát be lehet fejezni ezt a dögöljön meg a szomszéd tehene is magyar mentalitást!!!!!

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 21:14:29

"De OK, ne is fizessük meg őket, csak akkor számítsunk rá, hogy olyan teljesítményt is nyújtanak." Olvass vissza légyszíves: "Még egyszer mondom, egyetértek azzal, hogy ezeknek a hivatásoknak is rendezni kell a bérproblémáját". Ne csak a magad igazát szajkózd, olvasd el amit írnak mások is. És ezt még mindig nem tudom elfogadni így ebben a formában: elmegyek egy olyan szakmába dolgozni ami szarul fizet (leszek például tűzoltó, vagy orvos), majd nem végzem a munkámat rendesen, mert szarul fizetnek. Tehát eleve szarul akartam dolgozni? Vagy mindig is orvos akartam lenni, de ha szarul fizetnek, akkor már mégsem?

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 21:15:36

@orient:
"szánalmas vagy"
Na, a részemről itt fejeztem be. Eddig minden érvedre reagáltam, ahogy csak az ujjaimtól tellett, de erre nincs szükségem.

Amúgy nem jártam rosszul az egykulcsossal, és pláne nem élek szarul (ha már megszólíttattam: a 30-as éveim közepén járok és a 100%-ig kifizetett családi házamban, az iMac-emről gépelem épp ezeket a sorokat), de mindegy...

rókafogta 2011.09.05. 21:15:45

@1 db Magyarország: Keresd meg a számítógépén a c/dokumentumok/ elbasztuk,mappában. És nem állítólag hanem tényleg és nem 400-500 hanem kicsit közelebb a 600 hoz. Azt ma mondták a tv, ben (nem szocik) 500 milliárd a MANYUP ból is elúszott folyó kiadásokra, csak amire emlékszem TEK 2x 3x foci szgk. beszerzések stb.

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 21:16:09

@orient:
"szánalmas vagy"
Na, a részemről itt fejeztem be. Eddig minden érvedre reagáltam, ahogy csak az ujjaimtól tellett, de erre nincs szükségem.

Amúgy nem jártam rosszul az egykulcsossal, és pláne nem élek szarul (ha már megszólíttattam: a 30-as éveim közepén járok és a 100%-ig kifizetett családi házamban, az iMac-emről gépelem épp ezeket a sorokat), de mindegy...

1 db Magyarország 2011.09.05. 21:17:11

@rókafogta: szövegértés nem az erősséged mi? Kérdeztem valamit, arra válaszolj, a sallangokkal tele a padlás is meg a tököm is. Köszi. :)

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 21:23:04

@JeeDay:
A fizetés a motiváció része, ráadásul nem kissé befolyásolja az életkörülményeket is :). Normális társadalomban az orvos és a tanár (nővér, tűzoltó, stb) a megbecsült hivatások közé tartozik. És bizony vannak sokan, akik még mindig elég elhivatottak, és a rossz körülmények ellenére jól végzik a munkájukat. De erre alapozni becstelen, szemét dolog. Mielőtt félreérted: nem Tőled, hanem a politikusoktól.

Mindegy, nekem mára ennyi elég volt. Sejtettem, hogy személyes síkra terelődik a vita, és sajnálom, mert egész kultúráltan indult.

orient 2011.09.05. 21:23:33

@Cartman (ex Cartman): Érveket vártam. iMac-ednél tovább látnál akkor rájönnél a szegény emberek, orvosok és sok más problémák az országban nem a bérből és fizetésből élőkön mint te meg én fog múlni. Mi annyira kicsik vagyunk hozzá hogy el sem hiszed.

Miért nem nyúltak soha hozzá az önk. rednszerhez? Miért? 2000 millárd megy ki az ablakon évente ott? Talán valakinek aki fenn ül sérti az érdekeit? Talán??? Vagy biztos?

Miért nem kezdik el üldözni a gazdag vállalkozókat és cégtulajokat akik se nem jelentik be a melósaikat, se nem fizetnek ÁFÁ-t se semmit. Talán, ESETLEG, ez is sérti néhány sógor, koma érdekeit fenn? Több ezer milliárd forint veszteség ez is évente. Ezek nagyon sokszorosa annak az 500 milliárdnak amiről beszélsz és tudod mit? Nekik valóban nincs rá szükségük!

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2011.09.05. 21:28:43

@Cartman (ex Cartman): Szerintem ez egy teljesen korrekt vita, én semmilyen személyeskedést nem vittem bele, és nem is fogok. Ebben egyetértek veled, hogy ezeknek megbescsült szakmáknak kellene lenniük, a feleségem tanár, pontosan tudom mennyit keres mennyi munkával. De az egykulcsos adórendszerből indultunk ki, és még mindig azt mondom, hogy ezeknek a szalmáknak a megítélésén édeskeveset rontott az egykulcsos adó.

rókafogta 2011.09.05. 21:30:58

@Mi a Mano: Azért nem minden cégvezető csaló -én hozzám nyugodtan jöhetnek vagyonosodási vizsgálatra.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.09.05. 21:40:45

Nos az egykulcsos adó igazságos. Szörnyű látni, hogy a jobban keresők sok év alatt mennyi pénzt fizettek be arra, hogy a rosszabbul keresők életszinvonalát finanszírozzák. Magam is ezek közé tartozom (no, nem vagyok gazdag, csak éppen jobban jártam) , és egyelőre inkább a családom jobb életét szeretném finanszírozni, mint idegenekét. Szóval nem kell az egykulcsost piszkálni, legyen mindenki a saját életének a kovácsa.
Amúgy sem kéne adót emelni, csak megfelelő aparátussal behajtani azt, ami jár.

soproni1 2011.09.05. 21:46:05

@orient:

pont az alaptőke megy a téglába. Ez a csapda

1 db Magyarország 2011.09.05. 21:46:31

@rókafogta: nincs ebben semmi irónia, valahol eltűnt 500 milliárd Ft. Az "emberekhez" kevesebb jut, mivel az új SZJÁ-val állítólag úgy en bloc rosszul jártunk, a költségvetésből hiányzik, hol van? :) Még a végén kiderül hogy Matolcsy mégiscsak varázsló, eltüntette úgy hogy senki sem akad a nyomára.

rókafogta 2011.09.05. 21:46:54

@sagia77: Csínján a kijelentésekkel! Még kereshetsz te is rosszabbul! Láttam ám már ilyen csodát (akár milyen tudás, végzettség van mögötted)És nem a rosszabbul keresők életszínvonalát finanszíroztad ,valami egészen mást! Igazságos adó rendszer nincs! Az utolsó mondattal egyetértek, csak nem ott keresik az adót ahol kell, mert ott nehéz is keresni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.09.05. 21:55:11

@rókafogta:

Igen, kereshetek rosszabbul. És el is kezdhetek nyafogni, hogy adjon tartson el valaki más. Vagy nem.

venszivar 2011.09.05. 21:56:23

@kvadrillio: ámerikában pl. Kolumbiára,Chilére,netán Mexikóra v. Kanadára gondolsz..........?!nagyon,kened vágod,csak rossz olvasni....!ámerika!

rókafogta 2011.09.05. 21:57:13

@1 db Magyarország: Én is csak próbálkozok! Nem mindenki járt rosszabbul, de nem is ez a lényeg én mondjuk azt sem tudom,hogy ha a magasabb jövedelműek úgymond többet tesznek a gazdaságba,most ,hogy jobban megbecsülik őket (kicsit) akkor hol a többlet?
Azt még mindig nem értem (tényleg lehet ,hogy hülye vagyok)500 milliárd meg van , csak nem a költségvetésben.

szgy 2011.09.05. 21:59:43

@soproni1: "Már nem lehet az emberekre hárítani a többlet terheket ! Hálisten a multik fizetik."

akkor nem láttad a mai cikket a chf hitelek kamatainak indokolatlan, bankadóval megegyező méretű emeléséről.

igazi hős 2011.09.05. 22:03:37

Ennyi marhát! Nem arról van szó, hogy az egykulcsos adóval jól jár-e egy réteg, hanem, hogy mi a következménye. A triviális következmény látszik: hiányzik a pénz a kasszából. De hol van? Szóljon aki befektette, munkahelyet teremtett belőle, itthon felélte, hogy legalább az ÁFA visszacsorogjon az államhoz. Vagy pont az csinálta, ami mi is: félreteszi, mert az idén épp jól járunk, de ha Orbán azt érzi, hogy az hoz több szavazatot, akkor jövőre mi kerülünk szopóágra. Nem cserélünk hamarabb autót, nem nyaralunk többet (leginkább mert nincs időnk), a gyerekek sem kapnak több fagyit, mint eddig. Gyorsabban gyarapodik a bankszámlánk, ennyi. Ebből nem lesz 6%-os GDP növekedés ("pesszimista" 3% sem) és egymillió munkahely. Legfeljebb sokkal könnyebb szívvel fogom megvenni az ikerszomszéd lakását, ha ő már nem bírja fizetni a törlesztést.

rókafogta 2011.09.05. 22:04:16

@sagia77: Nyafogás? Én nem ezt mondtam! Engem sem tartott el eddig senki,csak felhívtam a figyelmed ,hogy a helyzet sokszor megváltozhat,lehetnek válságok háborúk stb.Mint vállalkozó egy válságot már túl éltem de az ember sajnos nem biztos hogy mindet túl éli, meg aztán tudod öregszik is, fárad is Sajnos!

Cartman (ex Cartman) 2011.09.05. 22:13:09

@JeeDay:
Természetesen nem Rád vonatkozott, viszont így - hogy megkaptam a jelzőket / címkéket - nincs kedvem folytatni a vitát. Ha nem szórakoztat, mi értelme?

Arról ugyanis nincs túl sok illúzióm, hogy a szórakozáson kívül bármi értelme lenne... Meggyőzni úgyse fogjuk egymást.

rókafogta 2011.09.05. 22:13:31

@igazi hős: Köszönjük! Én is így gondolom!Nem az a lényeg ki járt jól,rosszul(a következmények)erős a gyanúm ,hogy a "jobban jártaktól" is hamarosan vissza lesz véve valamilyen módon.83% államadósság, 1380 milliárd költségvetési hiány mellett nem lehet 500 milliárdot kint hagyni, hogy a többi 500 ról ne is beszéljek. Akik úgy gondolják ,hogy ez így jó azok csak gondoljanak bele miért vakaróznak oly nagyon a kormányban? Ez nem egy szúnyog csípés, nagyobb a baj mint 2008 ban pedig az se volt piskóta.

eMJe 2011.09.05. 22:21:00

@rókafogta: itt írta valaki, hogy a többletét törlesztésre meg megtakarításra tett el, az meg nem lendít jelenleg a fogyasztáson (viszont szerinte fogyasztásra ment el az összeg:D).

rókafogta 2011.09.05. 22:38:50

@eMJe: Vettem észre! A feleségem kereskedő (üzlet tulajdonos)én szolgáltatásban dolgozom (szintén tulaj is vagyok)szóval vettem észre a hatalmas növekedést talicskával ,hordjuk a bevételt.De én is élek (tehát vásárolok) vidéken én úgy látom az emberek már másra szinte nem költenek,hitel,rezsi na autózni azt autóznak sokszor nem is értem hová(ja kifelejtettem a legújabb mobil az kell, még ha zsíros kenyér van akkor is) Persze van egy BMV Audi stb. napbarnított réteg is.

$pi$ 2011.09.06. 07:20:50

@orient: "Ha mindenki rendesen fizetne adót és nem a számljukun gyűlne a házra és szép autókra már nem lenne ennyi hiány."

Ez egy közismert hiedelem, mondhatni azt is, hogy urbánus legenda. Nem tudom, hogy neked van-e erre bizonyítékod, vagy te is csak úgy gondolod.

Szerintem a sokkal valószínűbb forgatókönyv az lenne, hogy a vállalkozások tetemes része egyszerűen bedőlne, ha kikényszerítenék a korrekt adózást. Aztán ezek a bedőlések szépen magukkal rántanák azokat a vállalkozásokat is, amelyek amúgy működnének...

Amit állítok, az az, hogy nálunk az adócsalók nagyobb része nem azért csal adót, hogy extra profithoz jusson, hanem azért, hogy ne menjen tönkre. Vagyis sokan rá vannak kényszerítve az adócsalásra.

Ez a nem mindegy! :-(

$pi$ 2011.09.06. 07:28:18

@igazi hős: Ez egy másik urbánus legenda, hogy ti. az egykulcsu adó nem hozott növekedést.

Gondolj bele: egy gazdasági válság kellős közepén vagyunk és csak nagyon csekély mértékben bővült a gazdaság. Akkor hogyan tudhatjuk meg milyen hatása volt az egykülcsos adónak? Kizárólag úgy, ha megismételjük az elmúlt hónapokat egykulcsos adó nélkül.

Másképpen fogalmazva: az egykulcsos adó és a gazdasági válság hatásait senki a világon nem képes szétválasztani, szóval nem tudhatjuk biztosan, hogy mennyire serkentette a gazdaságot az adócsökkentés (ami nekem pl. adónövelés volt, de az már egy másik kérdés).

igazi hős 2011.09.06. 09:07:26

@$pi$: Látom voltál eligazításon és most felmondod a leckét. Nem kéne, itt lehet hogy számolni tudók is vannak. Tudod, ha a GDP növekedés kisebb mint az exportbővülés, akkor kurva nagy gáz van. Bárki bármi mást mond, az szarmaszatolás. Persze lehet elkenni a tényeket, de:
- reálkereset a többségnél csökkent,
- a belső fogyasztás az inflációnál kisebb mértékben nőtt (de év végére még elérhetjük, hogy értékében is csökkenjen),
- a munkahelyek száma nagyon kis mértékben nőtt, de ez is messze a megálmodott mérték alatt van.
Pedig az első kettő volt Matolcsy szent grálja, ami kihúz minket a bajból.

Cserébe hiányzik 500 mrd, amit "nem konzervatív módokon" begyűjtenek.
Ezek után lehet elmúltnyolcévezni meg válságvanozni.

orient 2011.09.06. 10:53:18

@$pi$: na ez az urban Legend.

Kb. 2000 millárd évente a be nem fizetett adó. Nyilván lehet olyan aki valóban csődbe menne ha befizetné az adót, de amikor jól ment a cégeknek válság előtt akkor sem akartak adót fizetni.

13 éve vagyok a pályámon. Eleinte kis és középvállalkozásoknak dolgoztam, ahol mindig vagy minimálbérre vagy valamivel többre jelentettek be mert, hogy az mindenkinek jobb és olyan magas az adó egyébként csődbe menne.

Aztán azt láttam, hogy a tulajdonosok évről évre cserélgették a BMW-t, Mercedes-t, valahol még drágább kategóriás autókat. Nem sajnáltam tőlük távol álljon tőlem, de közel sem csőd közelében levő cégek voltak. Igen, lehet ha mindenkit rendesen bejelent, minden adót rendesen teljesít akkor lehet csak VW-re jutna de abba sem halna bele. Látszott megy a cégnek de meg sem próbáltak rendesen adót fizetni. Ha minden cég rendesen befizetné 2000 milliárd évente bőven elég lenne egy nagyon durva adócsökkentésre is, de amíg az ország 90% nem fizet addig marad is a magas járulék.

Aztán pár év után elmentem multihoz és most már 10 éve multiknál dolgozom, aminek egy oka van, legalább ők befizetik utánam az adókat.

Egykulcsos adónak meg idő kell. Igen én jobban jártam valamivel és valóban nem költök többet talán, azonban nem tőzsdére teszem a pénzem hanem spórolok, hogy vehessek egy lakást, vannak akik arra spórolnak a hitelüket kitörlesszék majd egyben, vagy egy jelentős részét. Bármelyik forgatókönyv jót fog tenni a gazdaságnak, ha nem lesz annyi CHF hitel tőke, és az is ha mondjuk sokan elkezdenek lakást és nagyobb értékű dolgokat venni, ezzel bizony növekedni fog az adóbevétel...stb. Tehát egy kulcsos adóhoz valóban idő kell, fél év nem elég, meglátjuk 3 év után lesz-e már kimutatható hatása, szerintem igen, bár azt a véleményemet tartom hogy fenn(politikai réteg)az eszement lopást abba kéne hagyni és minden megoldódna, a Fidesz-szel sajnos nem másztunk ki a korrupt, lezsírozott melók világából. Majd ha a rendszer mélyéhez nyúlnak, akkor elhiszem. Vannak ott még sok ezer milliárdok amiket meg lehetne fogni, csak sógor koma ugye(tanácsadók)munka nélkül maradna.

$pi$ 2011.09.06. 12:55:02

@igazi hős: ne, már megint valaki, aki nem érti, hogy mit írtam és azt hiszi, hogy politizálni akarok vele.

Figyelj: én annyit modtam, hogy a kormány döntéseinek hatását a gazdasági válság hatásaitól nem lehet elválasztani. Nem többet, nem kevesebbet.

Nem védem a kormányt, nem védem a fideszt, csak annyit mondok, hogy akárki akármit hadovál az így-meg-úgy elcseszett döntésekről, azokat a gazdasági válság alatt, amikor az egész világgazdaság instabil nem lehet bizonyítani.

Ezek után a "voltál eligazításon" sértésed visszaüt rád, te politizálsz, én nem.

@orient: "Nyilván lehet olyan aki valóban csődbe menne ha befizetné az adót, de amikor jól ment a cégeknek válság előtt akkor sem akartak adót fizetni. "

Nos, idáig olvastam a kommentedet. Kijelentéseket teszel a teljes nemzetgazdaságra, kijelentéseket, amelyek igen sok szakértő véleményével ellenkeznek, majd "elfelejted" őket bizonyítani.

Hagyjuk.

orient 2011.09.06. 13:53:38

@$pi$: Tehát az hogy az ország 90 nem fizet adót, áfát...stb. ez így normális. Nem balkáni, nem régi keleti blokk örökség normális, így megy 21 éve menjen így még 40 évig. Gratulálok, amíg így gondolkozik a 10 millió magyar mint te (márpedig így tesznek) addig semmi sem fog változni ebben az országban, semmi. Társadalom termeli ki a politikusait is amíg az átlag ember ilyen addig ne várd hogy a politikusaid kedves, becsületes, igazmondó, korrupcióellenes hősök legyenek ez a véleményem, erre nem kell számokat meg érveket felvetni. Adót kell fizetni punktum, és becsületesnek lenni, amíg nincs így ugyan úgy üldözni fogjuk a nyugatot ahogy most tesszük...

$pi$ 2011.09.06. 14:12:25

@orient: "Tehát az hogy az ország 90 nem fizet adót, áfát...stb. ez így normális."

Hol mondtam én azt, hogy ez így normális? Ne agyjál szavakat a számba, hogy aztán bebizonyítsd, hogy nem igazak.

Értsd meg mit mondtam: a magyar vállalatok tetemes része rá van kényszerítve az adócsalásraa, mert magasak az elvonások és tönkremennének, ha nem csalnák el az adó egy részét. Ezt szinte mindenki tudja az egész országban, csak te erőlködsz, hogy bebizonyítsd iagzad van.

"adót kell fizetni punktum": Éppen ez az, kell, de nem tudja kitermelni. Vagy csal és kevesebbet fizet, vagy nem csal és tönkremegy. Itt[1] egy könyv neked, olvasd el, aztán utána beszélünk.

[1] www.polc.hu/konyv/a_magyar_gazdasagi_csoda/703606/

orient 2011.09.06. 14:28:31

@$pi$: a linked le van tiltva nálunk, tehát nem tudom meg nézni.

2. Te sem gondolod komolyan hogy a többség azért nem fizet adót mert csődbe menne, röhögnöm kell.
Ezt nem könyvből meg statisztikákból kell kiolvasni, csak körbe kell nézz. Nem rég csináltattam valamit a lakásomban. Jött a cég tulajdonosa, felmérni a dolgokat, kedves embernek tűnt, a végén kértem számlát nem adott, pedig kértem és fizettem volna többet. Korábban mondta van kb. 5 alkalmazottja. Egyikük végezte el a munkát nálunk. Na a főnök a felmérés után beszállt a BMW-jébe és elment. Munkát elvégezték. Számla nuku, embereket megnézném mennyire vannak bejelentve, lehet be sincsenek egyáltalán, ahogy áfát sem fizet. Engem nem a statisztikáid érdekelnek, hanem az hogy látok egy csomó embert akinek jól megy a cége, ergo tudna adót fizetni mégsem teszi. Bármerre nézek, te nézegesd tovább a táblázataidat és elemzéseidet.

A valóság meg az hogyha azok akiknek jól megy és tudnának adót fizetni megtennék akkora bevételt jelenten az államnak, hogy olyan mértékű járulékcsökkentést adhatnának, hogy akinek valóban nem megy az is be tudná fizetni. De nem tenné meg, mert az emberek egyszerűen nem akarnak adót fizetni amíg van kiskapu, és lehet csalni is, ez a valóság, a többi önámítás.

igazi hős 2011.09.06. 17:33:59

@$pi$: Amennyiben nem "hitből" írtál, akkor naivitásból. (Úgy látszik túl sok pártkatonát olvasok mindkét oldalról, túl hirtelen ítélek.)
Körbenézni akkor is illene: a német gazdaság talpraállt (hogy mennyire stabilan áll azon a talpon, azt csak évek múlva fogjuk tudni), a magyar gazdaság "németfüggő" része remekel. (Ehhez tagadhatatlanul kellett egy nagybefektető barát OV.)
A belső gazdaság, amire O+M építette a légvárakat, 0-t teljesít. Ezt nehéz a válság számlájára írni, a körülmények nem romlottak a kormány első brüsszeli fiaskója óta.
A külső hatásokat igen is lehet számszerűsíteni, forintra megmondható, hogy a görög(+...) csődhelyzet mennyibe kerül nekünk. De ez a kiadási oldal, mi pedig a bevételi oldal hiányáról beszélünk.

Elnök Úr 2011.09.06. 18:20:11

Csak átfutottam a kommenteket, szóval előre is bocsi, ha esetleg vkit megismétlek.

A magam részéről teljes mértékben egyetértek az egykulcsos SZJA elvével, hisz ezt hívják arányos közteherviselésnek, nem pedig azt, hogy X rétegnek kétszer akkora hányadát kell a keresetének befizetnie, mint Y-nak. Mondjuk annyi megkötésem van a dologgal kapcsolatban, hogy mivel a közteherviselés alapjának az arányosságon túl azt is figyelembe kéne vennie, hogy bizonyos összeg alatt egyszerűen nem lehet pénzt elvonni, így kéne egy 0%-os kulcs is, mondjuk egy létminimumösszeggel meghatározva. (az összeg nagysága pillanatnyilag mindegy)

Ugyanakkor azt, hogy az egykulcsos SZJA-t most vezettük be, óriási baklövésnek tartom, mivel ez alapvetően egy jóléti intézkedésnek számít Magyarországon, s jelenleg pont a jóléti rendszert kéne leépíteni az államcsőd elkerülése érdekében. Aki az egykulcsos SZJA-tól gazdasági fellendülést várt az szimplán nem ért a közgazdaságtanhoz, aki közgazdászként szajkózta ezt a hülyeséget, az meg vagy hazudott vagy vissza kéne adnia a diplomáját, mert a sarki fűszeres közgazdasági ismereteinél többet ő sem tud. 10milliós országban szja csökkentéssel, s ezáltali belső keresletnövekedéssel nem lehet GDP-t felpörgetni. Egyrészt mert szűk réteget érint előnyösen a csökkentés, másrészt mert az ő pluszbevételük vagy megtakarításba fog fordulni vagy hitelcsökkentésbe, ha pedig esetleg fogyasztásba, az is import lesz, ami olyan mint halottnak a csók.

Szóval az egykulcs sztem igazságos, mostani bevezetése viszont elhibázott, gyakorlatilag a hirtelen szedett 3000 milliárd óriási része fog elmenni egy olyan intézkedés következményeire, aminek nincs számottevő pozitív hatása, ugyanakkor ha már nyugdíjeinstand volt, legalább abból a pénzből normális reformokat finanszíroztak volna, mely valóban elősegíti a talpraállást (munkáltatói bértehercsökkentés, közszféra átszervezése...stb). Ehelyett kidobunk az ablakon évi 500-600 milliárdot szja csökkentésre, illetve párszázmilliárdot elköltünk folyó kiadásokra, melyek a szükséges reformok halogatásából adódnak. A MNYP-ak államosítása ha nem is elegáns és nem is feltétlen törvényes lépés volt, egy lehetőséget (értsd pénzt) biztosíthatott volna arra, hogy egyenesbe jöjjünk (és egyben megteremtsük a jövőtől elvett 3000milliárd jövőbeni forrását). Sajna ez a hajó viszont elúszni látszik és nagyon úgy fest, hogy lehet ez volt az utolsó...
süti beállítások módosítása