HTML

Policity

A Policity szerzői itt osztják meg véleményeiket, a csapatra jellemző sokszínűség jegyében.

Friss topikok

  • lucasso: infotenger.blogspot.hu/ Közélet, politika, kulturális piac, szórakoztatóipar, stb. (2015.06.13. 13:45) Fogyasztható szocialistákat!
  • Shlomo a halott zsidó terrorista: @Kakimaki0123456789: "Libiaban elsosorban az EU avatkozott be, nem az USA." Szándékosan terjesz... (2015.05.04. 18:44) Líbia, a szétszakadt ország.
  • maxval bircaman felelős szerkesztő: "Az Együtt részben liberális, részben modern szociáldemokrata párt" Magyarul: semmilyen. Csak egy... (2015.04.21. 16:14) Interjú Szigetvári Viktorral - 1. rész
  • Zka: @zá37úögóq: ha ez normális akkor én hülye vagyok és az is akarok maradni :D De egyébként értem, a... (2015.03.22. 09:19) Adtunk egy esélyt a Chemtrailnek
  • nnnnnnnn: alacsony színvonalú újságok divatmajom, önálló gondolkodásra képtelen buta pesti liberális fiatalo... (2015.03.06. 12:41) Nihilista progresszívek?

Címkék

1968 (1) 2006 (1) 2006 os választás (1) 2012 (1) 2013 (3) 2014 (22) 2014-es választás (10) 2014 es választás (1) 56 os forradalom (1) ab (1) áder jános (2) Áder János (1) ágak (1) akadémia (1) akcióterv (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (4) alaptörvény asztala (1) Alföldi (1) alföldi róbert (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (1) alkotmányos alapjog (1) államadósság (3) államfő (1) állami nyugdíj (1) állampapír (1) állampárt (1) állampolgárok (1) állampolgárság (3) államszocializmus (1) alternatíva (1) alvás (1) angol (1) ángyán józsef (1) antiszemita (1) antiszemitizmus (1) assange (1) átok (1) atom (1) atomerőmű (2) attila (1) ATV (1) az év hülyéi (1) a tanú (1) baja (1) bajai videó (1) Bajnai (7) bajnai (12) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (4) balogh józsef (1) balog zoltán (1) baloldal (19) baloldali összefogás (2) bankszámla (1) barosso (1) Barroso (1) bayer (1) bayer zsolt (1) Bayer Zsolt (1) békekölcsön (1) békemenet (2) békemenet magyarországért (1) belügyminisztérium (1) bencsik andrás (1) benes dekrétumok (1) beruházás (1) betegség (1) bibó szakkollégium (1) bilderberg-csoport (1) bíróságok (1) bírság (1) biztonságpolitika (1) bkv (1) blog (2) blogger (1) blogger; (1) Böjte Csaba (1) bokros lajos (1) borókai gábor (1) börtön (1) bruck gábor (1) brüsszel (3) btk (1) budai gyula (1) budai liberális klub (1) budapest (1) budapest pride (1) bundestag (1) cdu (1) centrum (1) chapman (1) chemtrail (1) cia (1) cigányság (2) civilizáció (1) csányi (1) csu (1) csúcsminiszter (1) dajcstomi (1) dániel péter (2) dedikált alaptörvény (1) delphoi (1) demokrácia (5) demokrácia deficit (1) demokrata (3) demokratikus deficit (1) demokratikus koalíció (2) demokratikus koalíció platform (2) demokratikus legitimáció (1) demonstráció (2) depolitizált (1) deutsch tamás (2) diagnózis (1) die linke (1) diktatúra (1) dk (18) DK (2) dkp (3) dr. Schmitt Pál (1) dresszkód (1) Dúró Dóra (1) e14 (1) Egyenes beszéd (1) egyéni (1) egyetemfoglalás (2) egyetem tér (1) egyeztetés (2) egypártrendszer (1) egység (1) Együtt (1) Együtt-PM (1) együtt-pm (1) Együtt 2014 (8) együtt 2014 (10) élelmiszer (1) elhatárolódás (1) ellenzék (26) ellenzéki (2) ellenzéki összefogás (2) elmúlt nyolc év (2) elszámoltatás (1) elte (2) elte ájk (1) elvándorlás (1) emigráció (1) emi klub (1) emmi (2) energiapolitika (1) ep-választás (1) érdek (1) erdély (1) érték (1) értelmiség (1) értelmiségi (1) esterházy jános (1) eu (2) európa (1) európai bizottság (1) Európai Egyesült Államok (1) Európai Unió (1) európai unió (2) európa tanács (1) évértékelő (1) facebook (3) fbi (1) felcsút (1) felsőoktatás (6) felsőoktatási (1) felvidék (1) ferenc (3) fiatalok (4) Fidesz (8) fidesz (22) fidesz kdnp (1) fidesz tisztújítás (1) film (1) fitch (1) fitch ratings (1) fodor gábor (1) főpolgármester (1) forradalom (1) fót (1) g. fodor gábor (1) G. Fodor Gábor (1) galaktikus birodalom (1) galamus (1) gál j. zoltán (1) gaudi-nagy tamás (1) gazdaság (5) gazdasági miniszter (1) gazdasági válság (1) gergely (1) guardian (1) gubík lászló (1) gurcsány ferenc (1) gyarmatosítás (1) Gyöngyösi Márton (2) gyöngyöspata (1) Gyurcsány (1) gyurcsány (18) gyurcsány ferenc (14) haha (1) hajléktalan (1) hallgatói hálózat (1) harangozó (1) harrach péter (1) hatalmi (1) hatalom (1) határontúli (2) határon túli (1) házelnök (1) hegemónia (1) helsinki bizottság (1) heti válasz (1) híradó (1) hitelesség (2) hitelminősítők (2) hoffmann rózsa (5) hóhelyzet (1) hollywood (1) höok (2) horn gábor (1) horoszkóp (2) horváth andrás (1) horváth csaba (1) humán csúcsminiszter (1) ideológia (2) ifjúsági kereszténydemokrata szövetség (1) igazságszolgáltatás (1) iksz (1) imázs (1) imf (3) integráció (1) interjú (2) internetadó (1) intézményrendszer (1) jankovics marcell (1) janukovics (1) járai zsigmond (1) jávor (1) jegybank (1) jobbik (11) Jobbik (2) jobbik ifjúsági tagozat (1) jobbik szavazók (2) jobboldal (3) jogászképzés (1) jólét (1) jóri andrás (1) kádár 100 (1) kádár jános (1) Kálmán Olga (1) kampány (15) kampányfilm (1) kampánypénzek (1) kapcsolat.hu (1) kaposvári egyetem (1) karácsony (2) karácsony gergely (2) karantén (1) katasztrófa (1) kdnp (2) kémkedés (1) kérdőív; (1) kerekasztal (1) kerényi (1) kerényi imre (1) keretszámok (2) kétharmad (1) kiábrándultság (1) kínai átok (1) kispártok (1) kivándorlás (3) knézy jenő (1) koalíció (3) kocsis máté (1) köcsöglista (1) költségtérítés (1) költségvetés (3) költségvetés 2012 (1) kommentek (1) kommunikáció (2) kommunizmus (2) koncepciós per (1) konferencia (1) konfliktus (1) kongresszus (2) konszolidáció (1) konzervatív (2) konzervativizmus (2) konzultáció; (1) körkép (1) kormány (2) kormányválság (1) kormányváltás (1) kormányzás (3) korszakváltás (1) kósa (1) kósa lajos (1) Kötcse (1) kötcse (1) kövér (1) kövér lászló (1) középosztály (1) közmédia (1) köznevelés (1) közoktatás (1) közösség (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztársasági elnök (6) köztisztviselő (1) közvélemény-kutatás (2) kritikai értelmiség (1) kubatov lista (2) külfold (1) külhoni (1) kultúra (2) kultúrkampf (1) kultúrpolitika (1) kuncze gábor (2) kuruc.info (1) l. simon lászló (1) lászló (1) lázár jános (4) legyen béke szabadság egyetértés (1) lehallgatási botrány (1) Lehet Más (1) lehet más (1) lehet más a politika (1) leminősítés (1) lemondás (5) lendvai (1) lendvai ildikó (2) lenhardt balázs (1) levél (1) liberális (1) liberálisok (1) liberalizmus (2) lista (1) LMP (6) lmp (9) m1 (1) magánnyugdíj pénztár (1) magántulajdon (1) magyar (1) magyarország (2) magyarország ma (1) magyar csapat (1) magyar foci (1) magyar hajnal (1) Magyar Hírlap (1) magyar rádió (1) magyar televízió (2) magyar válogatott (1) mandátum (1) mandiner (1) mandiner blog (1) manyup (1) martonyi jános (2) matelcsy (1) matolcsy (3) matolcsy györgy (3) medgyessy (1) média (3) médiatörvény (3) megemlékezés (1) meghallgatás (1) megszorítások (1) megújulás (1) merkel (1) mese (1) messiás (1) mesterházy (6) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (1) mesterházy attila (15) mezőgazdaság (1) mi6 (1) migráció (2) Milla (1) miniszterelnök (1) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnökség (1) mnb (1) moddys (1) modernizmus (1) molinó (1) Molnár Tamás (1) molnár zsolt (1) moodys (1) mozgalom (1) mozi (1) mszmp (2) mszp (28) MSZP (6) mszp kongresszus (1) mtva (1) Műegyetem (1) multik (1) munka (1) munkahely (1) munkanélküliség (1) napirend (1) napirend előtti felszólalás (1) nefmi (1) németh szilárd (1) németország (1) német kormány (1) nemzet (2) nemzetgazdaság (1) nemzeti (1) nemzeti hitvallás (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti kulturális alap (1) nemzeti radikális (2) nemzeti színház (1) Nemzeti színház (1) nemzeti ügy (1) nemzeti ünnep (1) Népszava (1) népszavazás (1) NER (1) ner (1) nka (1) nmhh (1) novák előd (3) nsa (2) nyelv (1) nyelvtanulás (1) nyerges (1) nyugdíj (2) nyugdíjasok (1) nyugdíjrendszer (1) oktatás (1) oktatáspolitika (1) október 23 (1) október 23. (2) olajfa (1) önvédelem (1) orbán (9) Orbán (1) Orbán-kormány (1) orbán viktor (17) Orbán Viktor (1) oroszország (1) országos lista (1) országvédelmi terv (1) országvédemi költségvetés (1) összeesküvés (1) összefogás (3) őszöd (3) őszödi beszéd (1) paks (1) Paks (1) Paks-vita (1) Paks 2 (1) pál (1) pálgium (1) palpatine (1) paradigma (1) paradigmaváltás (1) párbeszéd magyarországért (1) parlament (7) párt (2) pártalapítás (1) pártfinanszírozás (1) pártok (1) pártpolitika (1) pártpreferencia (1) pártrendszer (1) pártszakadás (2) pártszavazás (1) perverz koalíció (1) piaci modell (1) piknik (1) plágiumbizottság (1) PM (1) pokorni (1) polgármester választás (1) polgár dóra (1) policity (1) politika (2) politikai elemző (1) politikai gondolkodás (1) politikus (2) politológus (2) program (1) putyin (1) radikális (1) reagálás (1) rektor (1) remény (1) rendelet (1) rendőrség (1) rendszerváltás (5) rendvédelmisek (1) republikon intézet (1) révész máriusz (1) rezsicsökkentés (2) román-magyar (1) roszatom (1) sajtótájékoztató (2) sarkalatos (1) scheiring gábor (1) schiffer (3) Schiffer (2) Schiffer András (1) schiffer andrás (4) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (2) second hand (1) seres lászló (1) simicska (1) sirály (1) snowden (1) sólyom lászló (1) soros györgy (1) SP (1) spanyolország (1) spd (1) stadion (1) standard and poors (1) star wars (1) szabadelvű polgári egyesület (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szájer józsef (1) szájkosár; (1) szakály sándor (1) szakértelem (2) szakértői (1) szakpolitika (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szarvas koppány bendegúz (1) szavazójog (1) szdsz (3) Szegedi Csanád (1) szegedi csanád (2) szegénység (2) szélbal (1) szélsőjobb (1) személyes adatok (1) személyi kultusz (1) Szentpéteri Nagy Richard (1) szerelem (1) szervilizmus (1) szerzett jog (1) szíjjártó (2) szíjjártó péter (1) szimbolizmus (1) szimpátiatüntetés (2) színház (1) szivola (1) szlovák (1) szlovákia (1) szobordöntés (1) szoci (1) szociális (1) szocialista (2) szocializmus (1) szolidaritás (2) szolidaritási adó (1) tamás (1) táncsics (1) tandíj (3) tárki (1) tarlós istván (1) távközlési adó (1) távozás (2) technokrata (1) telefonadó (1) telefonálás (1) tematizálás (1) terépcsecső (1) the (1) the guardian (1) this is sparta (1) tiltakozás (1) tisztogatás (1) tízszerannyian (1) torgyán józsef (1) törvény (1) törvények (1) trafik (1) tudati forradalom (1) túlzottdeficit-eljárás (1) tüntetés (7) turizmus (1) tusványos (1) twitter (1) ügyészség (1) újévi beszéd (1) ukrajna (1) unortodox (1) usa (1) útelágazódás (1) vadai (1) vadai ágnes (2) vágó gábor (1) válasz (1) választás (3) választási eljárásról törvény (1) választási rendszer (1) választások (7) válság (2) vdsz (1) véderő (1) végtörlesztés (1) vélemény (1) via nova (1) videó (1) videóüzenet (1) Vidnyánszky (1) vidnyánszky attila (1) vikileaks (1) visszaható (1) visszatérés (1) vita (2) vitányi iván (1) vitézy dávid (1) vízió (1) volner jános (1) vonalkód; (1) vona gábor (4) wikileaks (3) win-win (1) wittner mária (1) zászlóbontás (1) zsidó (1) zsolt; (1) Címkefelhő

Hazánkban a fiatalokra bizonytalan, nem stabil szavazóként tekintenek a pártok, ezért lehetséges, hogy olykor nagyobb hangsúlyt fektetnek a jóval stabilabbnak tartott nyugdíjas szavazóbázis érdekeinek becsatornázására.

Szavazás kép.jpg

Egy idei Eurobarométer-felmérés adatai szerint a magyar fiatalok kilencvenhat százaléka tartja fontosnak a demokráciát, és a megkérdezettek hetvenkilenc százaléka vélekedett úgy, hogy a választásokon való részvétel megfelelő módja a politikai döntések befolyásolásának. Sőt hatvanöt százalékuk egyenesen morális kötelességnek gondolja a választási részvételt. Tavaly ősszel a Kutatópont Kft. felmérése a tizenöt-huszonkilenc éves korosztályban megállapította, hogy a fiatalok, amikor a „jó állampolgárról” gondolkodnak, fontosnak tartják azt is, hogy az illető leadja a voksát a választásokon (a százas skálán hetvenegy pontra értékelték ezt). A statisztikák alapján meglepő, hogy – az Eurobarométer szerint – csak harminckilenc százalékuk vett részt a választásokon az elmúlt három évben.

Röviden összefoglalva mindezt, láthatjuk, hogy habár a fiatalok lényegesnek tartják a közösségi életben való részvétel említett formáját, a szavazóhelységekig már nem jutnak el. Mindez főként annak fényében tűnik furcsának, hogy még azt is látják, ez kiváló alkalom lenne arra, hogy hatást gyakoroljanak a politikusok által hozott döntésekre. Csupán összehasonlításképpen: a 2010-es országgyűlési választások első fordulójában a választásra jogosultak több mint hatvannégy százaléka járult az urnákhoz, és ennek fényében az Eurobarométer által a fia­talok között kimutatott harminckilenc százalékos részvételi arány meglehetősen gyászos.

Mindeközben a fiataloknak nem lenne szabad megfeledkezniük arról sem, hogy az ilyen adatokat a politikusok is ismerik, hiszen a pártok folyamatosan fürkészik, hogy melyik társadalmi csoport milyen súllyal jelenik meg a választásokon. Ne legyenek kétségeink, a pártok számára a szavazatmaximalizálás a modern képviseleti demokráciákban egyenesen létkérdés, így lépéseiket az is jelentősen befolyásolja, hogy kik azok a szavazók, akik stabil résztvevők, és kik azok, akik kevésbé megbízhatók.

Tipikusan megbízható szavazók a nyugdíjasok, ugyanakkor Magyarországon a rendszerváltás óta szinte közhellyé vált az is, hogy fiatal csoportokból nem lehet stabil szavazóbázist építeni. Ennek értelmében azok a pártok, amelyek szilárd támogatói alapokon kívánnak építkezni, mindenképpen igyekeznek közel kerülni a nyugdíjasokhoz. Fontos tehát felhívnunk minden fiatal figyelmét, hogy amikor elmegyünk választani, akkor nem valamilyen elvont dologról van szó, nem csupán jó állampolgárságról, nem csupán erkölcsi kötelességről, hanem kőkemény érdekekről is. Lehet legyinteni, lehet úgy gondolkodni, hogy a szavazatunk nem ér semmit, de ez messze áll a valóságtól.

A fiatalok jól látják, hogy a választásokon való részvétel befolyásolja a politikusok viselkedését, ugyanakkor nem vonják le a megfelelő következtetéseket. Ha nem kísérik el a nagyit a szavazófülkékhez, akkor bizony a politikusok jobban figyelnek majd a nagyi érdekeire, mint az övéikre (ez természetesen nem jelenti azt, hogy az előbbi nem lenne ugyanolyan fontos). Ez pedig nemcsak szimbolikus gesztusokban mutatkozik majd meg, hanem a költségvetési források elosztásában is. Ezért minden fiatalt a saját érdekében kell arra buzdítanunk, hogy 2014-ben adja le szavazatát. Természetesen nem a nyugdíjasok ellenében kívánok felszólalni, hanem azért, hogy az ifjabbak is belássák, nekik is érdekük, hogy voksoljanak, mert aztán ezzel összhangban nagyobb figyelem irányulhat rájuk az Országházban is. 

Első közlés: Magyar Hírlap

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://policity.blog.hu/api/trackback/id/tr855443461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magustanonc 2013.08.03. 17:22:59

@Tyreo: Arra szavazz, aki a neked fontos célokat legalább minimális józan ésszel képes képviselni az eddigi munkássága kapcsán.

Ha nem találsz ilyet, akkor nézd meg, hogy a felhozatal milyen célok mellett állt ki eddig és hogyan, mit akar elérni most, és amelyik a legközelebb áll a saját értékrendedhez, arra szavazz!

Mindemellett pedig írj időnként a választókerületedben tevékenykedő politikusoknak, hogy mit tartasz fontosnak, és mi a véleményed a munkájukról. Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 17:24:15

@kovi1970:

Az Orbán-rezsim mit sem különbözik a Bajnai-rezsimtől, Gyurcsány-rezsimtől, Meggyesi-rezsimtől, Orbán-rezsimtől, Horn-rezsimtől, Boros-rezsimtől és Antall-rezsimtől (hogy tovább ne lépegessek).

Írtam volt, egykutya.

Nem győztél meg, illetve, ha a Te minősítéseidet használnám, azt is írhatnám, hogy az álláspontoddal egyértelműen a felsorolt rezsimek szekértolója vagy. :)

De ezek a minősítgetések teljesen értelmetlenek.

Magustanonc 2013.08.03. 17:27:37

@inebhedj - szerintem: Nem igazán tudod te sem, hogy mi a különbség egy krumpli meg egy zsiráf között, ugye? :)

2013.08.03. 17:32:47

Nem szeretem az ilyen kioktató hangvételű írásokat,sajnos ez a gyengém,erre harapok:)...Aki politikát, politikai aktivitásra való felhívást kommunikál annak inkább kerülőutat kell választania valamilyen példát,látványt,érdekességet, nem pedig arcába mondani a fiataloknak,hogy szavazzámáb+ :/ Különösen nem szerencsés szembeállítani két csoportot.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 17:34:39

@Magustanonc:

Nem nagyon, de majd Te segítesz. ;)

De, hogy példával is éljek, az eséllyel bíró pártok egyáltalán létező vagy kihüvelyezhető programjai alapján két olyan van a jelenlegi kínálatban, amelynek vannak szimpatikus, reális és pragmatikus gondolatai, ez az LMP és a Jobbik.

Azontúl, hogy a két párt együttműködése saját marketingszempontjaik miatt is kizárt, egyikük, sőt ketten együtt sem fedik le a saját elvárásaimat, mitöbb, az únszimpatikus vonásaik többségben vannak, ráadásul a prominensek, illetve a támogató tábor múltja, tevékenysége mindkettő esetében elég riasztó.

Szóval ott jártunk, hogy krumpli, meg zsiráf...

Magustanonc 2013.08.03. 17:37:22

@inebhedj - szerintem: És teszel bármit is azért, hogy ez a két párt alakítsa a te ízlésednek megfelelően a programját? Vagy csak várod, hogy hirtelen megvilágosodnak, és maguktól rátaláljanak a helyes útra?

Gera 2013.08.03. 17:42:11

@kovi1970: Nyomatod ezt a süket szöveget, de közben meg mi is az alternatíva a fidesszel szemben? Valami mszp vezetésű izé, amiről igazából még mindig nem lehet tudni semmit, de annyi biztos, hogy egy "több pénzt az embereknek" jellegű szociális demagógiánál többet nem tudnak produkálni, ezt ugye már pontosan tudjuk. Ez lenne a jó az országnak? Baszki, akkor már tényleg inkább a Simicska kormány, ők ugyanolyan tehetségtelenek és ugyanolyan gátlástalanul lopnak, de legalább valamiért a zászlójukra tűzték a hiány alacsonyabb szinten tartását. Amint leküzdötte az így kieső pénz okozta sokkot, be fog indulni kicsit a magyar gazdaság, ha nem basztatják túl sokat. Ellenben ha visszajönnek a Medgyessy szintű hülye komcsik, akkor végleg kinyírják az országot. Lenne 2%-os növekedés, 10% hiányból. Hajj, de fasza lenne.

Szóval nem, nem jobb bárki. Pedig elég alacsony a léc. Az az alternatíva, amire az országnak szüksége lenne, hogy legyen jövőnk, egy korrekt jobboldali gazdaságpolitikát felmutató párt lenne és jelenleg nincs sehol.

Azt kellene megérteni, hogy aki itt elvből nem menne szavazni, az azért nem menne, mert nem akar a fideszre szavazni, de a hülye komcsikra attól még a büdös életben még egyszer nem szavazna, úgyhogy jól gondold meg ezt a buzdítást, mert ha mégis elmennek, nemigen oda szavaznak, ahova te szeretnéd.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 17:44:22

@Magustanonc:

:D

Hűha, olyan érzésem támadt, hogy neked van valami hiányosságod a krumpli és a zsiráf világegyetemben való helyének meghatározása kérdésében.

És kitalálom, a következő lépés a saját párt alapítása, ha netán kiderülne, hogy minden tevékenységem ellenére az LMP és a Jobbik nem egyesül a "kilépés az EU-ból, könnyű drogok legalizálása, prostitúció legalizálása, CHF / Euró azonnali bevezetése, csendőrség létrehozása" zászló alatt, igaz? :)

ekat 2013.08.03. 17:57:15

@kovi1970: Én is így látom. :-)

Netuddki. 2013.08.03. 18:00:47

@Gera: "Nyomatod ezt a süket szöveget, de közben meg mi is az alternatíva a fidesszel szemben?"

Orbánfarturkászoknak, mint amilyen te is vagy, nincs alternatíva. Azt meg élő egyenesben tapasztalhattuk, hogy a fideszed idáig a legmocskosabb, legpofátlanabb rablóbanda amelyiket idáig a magyar választók megválasztottak. Még szép, hogy ennél csak jobb választás lehet. Szóval mindenki menjen csak el szavazni és szavazzon arra akire akar. Ennyi.

Köszönöm, csak azt szerettem volna tudni, hogy itt egyesek fidesz trollként buzdítanak-e némi hátsó szándékkal a választásoktól való távolmaradásra...

Gera 2013.08.03. 18:02:29

@kovi1970: Röhejes vagy b+. Én mint fidesz-troll, ez az év vicce.

Netuddki. 2013.08.03. 18:07:40

@inebhedj - szerintem: "Az Orbán-rezsim mit sem különbözik a Bajnai-rezsimtől, Gyurcsány-rezsimtől, Meggyesi-rezsimtől, Orbán-rezsimtől, Horn-rezsimtől, Boros-rezsimtől és Antall-rezsimtől (hogy tovább ne lépegessek)."

Ha így látod akkor valóban ostoba vagy.
Most nem kezdem el magyarázni miért is rezsim az orbán rezsim, úgysem értenéd meg.

Mellesleg orbánfarturkász fidesz trollokra jellemző, hogy ha valaki "bírálja" az orbán ormányt akkor rögtön elkezdenek bajnaizni, gyurcsányozni. Rohadtul nem érdekel se a gyurcsány se a bajnai, így rájuk SEM fogok szavazni. Ahogy az orbánra SE. Biztos lesz más is rajtuk kívül...

Netuddki. 2013.08.03. 18:08:25

@Gera: "Nyomatod ezt a süket szöveget, de közben meg mi is az alternatíva a fidesszel szemben?"

Te írtad bammeg!

Gera 2013.08.03. 18:08:51

@kovi1970: Inkább fogalmazd már meg, mit is várnál el egy új mszp-kormánytól, kíváncsi vagyok, mennyi esély lenne a teljesülésére. Elmondom, mi az, amire tényleg van esély az eddigi produkciójuk alapján: nem túl magas gazdasági növekedés masszív eladósodásból, állandósult totális bénázás és arcpirító korrupciós botrányok. Ez kell, ezért agitálsz?

Magustanonc 2013.08.03. 18:11:39

@ekat: Nem éppen. Csak, ha szerinted minden kormány ugyanolyan, mint az előző, akkor nem érzed a különbséget a kis stiklik, és a pofátlan rablás között.

Az meg, hogy milyen kifogásokat gyártasz magadnak, hogy ne csinálj semmit, az egy másik történet. Arról csak te beszéltél, hogy a Jobbik meg az LMP egyesüljön. Én arról beszéltem, hogy jelezhetnéd nekik, hogy mi az, ami számodra érték. Az más kérdés, hogy a Jobbikban én nem látok fikarcnyi értelmet sem az állandó cigányozás meg zsidózás miatt.

Gera 2013.08.03. 18:14:05

@kovi1970: Ember, én nem azt mondom, hogy nincs alternatívája a fidesznak, hanem azt, hogy vizsgáljuk már meg azt az alternatívát, mert nekem az nem elég, hogy "nem fidesz". Ezerszer világossá tettem, hogy nem vagyok hajlandó a fideszre szavazni, de az mszpre se.

Még esetleg meggyőzhetem magam, de ez a maximum, hogy elmegyek szavazni az lmpre, mert ugyan nem értek egyet velük szinte semmiben, de a korrupció-ellenességet és az információszabadság melletti következetes kiállást támogatni tudom és az a veszély úgyse fenyeget, hogy a zöld kommunista elképzeléseiket megvalósíthatják.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.08.03. 18:15:58

Azokra a fiatalokra kell ráhajtani, akik már dolgoznak, vagy családot akarnak alapítani. Teljesen természetes, hogy a gimnazisták és az egyetemisták többségét még nem érdekli annyira a politika. Ez életkori sajátosság.

Én a jelenlegi kormány egyik legnagyobb bűnének tartom, hogy nem vezette be (akár a tiltakozással szembemenve is) a gyermekek után járó szavazati jogot. Ez lehetett volna az egyetlen lényeges változás az alkotmányban, és még értelme is lett volna. Egy többérdekű réteg (fiatalok, gyerekesek) súlyát növelhették volna meg egy egyérdekű réteggel szemben (nyugdíjasok).

Gondolkodtak rajta, de végül nem tették.
Tartok tőle, hogy ezt még nagyon meg fogjuk szívni a következő évtizedekben.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 18:17:34

@kovi1970:

Hát pedig jobb lenne, ha elmagyaráznád, mert bár engem tartasz ostobának, te indokolgatsz ostobaságokkal (már ha indok az, hogy "ha így látod, akkor"), ráadásul tovább gyengíti a renomédat az egyszerre magasröptű és mélyenszántó jelzők halmozása.

Egyelőre a helyzet az, hogy nekem az összes felsorolt egykutya (annál is inkább, mert ezekről szvsz csak az ostobák hiszik, hogy egymással szemben álló felek lennének), míg szerinted én orbánfarturkász fidesz troll vagyok, ha nem csak az Orbán kormányt kritizálom, hanem mást is, vagy ha nem érzek érdemi különbséget köztük. (Pediglen voltam már bajnaifarturkász, meg gyurcsányfarturkász, meg hornfarturkász, stb. mszp / szdsz / mdf troll is, szóval mégiscsak egykutya lesz az. :) )

Még mindig nem győztél meg. :)

És sajnos a "biztos lesz" sem győz meg. Az ellenkezőjét ("biztos nem lesz") tapasztalataim alapján könnyebb hihetőnek gondolni.

Viszont azt gondolom, hogy az a gondolkodásmód, amely a hozzászólásaidból kihüvelyezhető, épp az vezet a különböző felsorolt rezsimekhez, ez biztosítja a legitimitást számukra, ez a bázisuk, ez termeli ki őket. Azok pedig ezt. ;)

Netuddki. 2013.08.03. 18:20:40

@Gera: Már leírtam, hogy nem érdekel a maszop. Az elmúlt 23 évből 12 évig vezették az országot. Számottevő áttörést nem értek el. Gyakorlatilag elbaszták 12 évemet. A fidesz (megelőlegezve) elbaszott belőle 8 évet.
Van még kb. fél év a választásokig, majd közben kiderül, hogy kire érdemes szavazni. De el fogok menni az tuti. Itt alapvetően arról megy a vita a népek elmenjenek-e vagy ne menjenek-e el. Az én véleményem, hogy igen, kivéve ha megint 2/3-ot akarnak a fidesznek. Szerintem elég érthetően fejeztem ki magam...

vénkujon 2013.08.03. 18:20:47

már az is valami, ha nem lesz kétharmaduk ezeknek a gyökereknek. csak pr-rel, meg hr-rel nem túl fasza egy országot irányítani. ezek meg csak ehhez értenek-mint az köztudott

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.08.03. 18:21:35

@similarthings: "külföldön nem fogják legitimnek tekinteni ezt a kormányt."

A külföld, a külföld...
Külföldtől kár segítséget várni, le sem sz*rnak minket, és ha segítenek is, kőkemény érdekből teszik, nem a két szép szemünkért.
Nekik most az a legfontosabb, hogy Magyarország elműködjön, fizesse a hitelkamatokat és ne kelljen kimenteni. Orbánék ennyit abszolváltak, nem mostanában fogunk összedőlni. Amíg ez megvan, bármilyen kormányt kérdés nélkül el fognak fogadni külföldön.

béla a görög (törölt) 2013.08.03. 18:22:52

Ne aggódj a nyugdíjasok sem lesznek mindig megbízhatók :)
15-25 év és nyugdíjba megy az a generáció akitől elvettek 2-7 millió MANYUP-ot.
És tudjuk kik.

Kopó 2013.08.03. 18:27:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor holnap vacsorára paprikás csirkét főzzetek! Érthető az allegóriám vagy kibontsam?
Esetleg valamivel alá is tudod támasztani az álláspontodat?

Netuddki. 2013.08.03. 18:29:06

@inebhedj - szerintem: Azt, hogy te mit teszel az rád tartozik. Ha az országgyűlési választásoktól való távolmaradásra buzdítasz azzal az orbán szekerét tolod. Erre akartam rávilágítani. Ennyi.
Ha azt hiszed a távolmaradásod érdekelni fogja az orbánt akkor hülye vagy. Az egyes pártok között bizony vannak különbségek. Ha nem tudsz dönteni az is a te bajod. Még a legrosszabb választásnál is van rosszabb. Nálam a legrosszabb helyen messze a fidesz vezet. De ez meg az én egyéni szoc. problémám...

Gera 2013.08.03. 18:29:26

@kovi1970: Szóval akkor abból indulsz ki, hogy a fidesz nyer, de legalább ne legyen újra kétharmad? Ez engem nem mozgat meg eléggé. Alapvetően nem a kétharmadnak köszönhetjük a legnagyobb elkúrásaikat, a rendszerbe meg már belebarmoltak annyira, amennyire akartak, úgyhogy túl nagy jelentősége nincs ennek szerintem.

Mert ha abból indulsz ki, hogy nyerhet is az ellenzék, akkor azért meg kéne vizsgálni, mi is várható tőlük, mert semmi jó. Elkúrják ők is, csak másképp.

De rendben, legyél boldog, elmegyek szavazni, most eldöntöttem :) Ha lesz MKKP, akkor rájuk, mert egy ilyen viccpárt tisztességesebb és értelmesebb embereket tud felmutatni, mint bárki a parlamentben, ha nem lesz, akkor az lmpre.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 18:30:40

@Magustanonc:

(gondolom nekem szólt, csak melléklatty.)

De éppen, hogy érzem. (Pofátlan rablás? Ez csak megszokás kérdése, de ez a stiklik országa.)

A nagy stiklik nagyban működnek (a mindenkor regnáló kormány áldásával), a kis stiklik meg kicsiben (a mindenkor regnáló kormánytól függetlenül).

A nagy stikli megy a közbeszerzésben, a pályáztatásban, az állam működtetésben, a lobbizásban, projektben, a költségvetésben, stb.

A kis stikli megy a kerületi önkormányzatnál, a faluban, a szomszéd házánál, helyben.

Az icipici stiklik meg mindnyájunk életében, napi rendszerességgel, többször is.

Az előbbi kettő stabilan működik évtizedek óta (érdemleges személycserék nélkül - legfeljebb kihalásos alapon), de ment már apáink idején is. Minden beruházás, döntés, gondolat, végrehajtás, mérlegelés, eljárás vezérmotívuma ez: ha én keresek rajta, lehet akár hasznos is.

És persze afféle ökomenikus összekötő kapocsként lehet mondjuk pártállásra tekintet nélkül együtt vállalkozni, tanácsadni, felügyelni vagy vadászni. (Ez utóbbi, ti. hogy a vadászok kezében az ország, régi vonneguti rögeszmém.)

És lehet azt hinni, hogy ez ám nem így van ám, hanem, hanem, hanem... hogy is? :)

Tényleg, te hogyan jelezted a Fidesz, KdNP, MSZP, SzdSz, FKgP, MDF kormányok és pártok felé, hogy mi számodra az érték? És végül is milyen átütő sikert értél el? :)

(Én nem sok cigányozással és zsidózással találkoztam a Jobbik programjában, és a többi pártéban sem, pedig az előző választásnál is szántam rá időt, hogy átbogarásszam mindet, összehasonlítgassam, sőt elemzést csináljak [de gondolom, ezt te is megtetted] - azzal együtt, hogy választani épp úgy nem mentem el, mint előtte sem soha. Hja kérem, pocsék a választék.)

Netuddki. 2013.08.03. 18:33:38

@vénkujon: Erről beszélek. Csak pár balfasz nem érti miért is kell elmenni és nem a fideszre szavazni.
Persze valószínűleg nem is annyira balfaszok és a jól felfogott érdekükben agitálnak a távolmaradásra.
Megrohadt a narancs, ki kell dobni a francba...

Netuddki. 2013.08.03. 18:34:56

@Gera: Akkor mégegyszer:
Megrohadt a narancs, ki kel dobni a francba. Van még fél év és csodák még lehetnek...

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 18:36:05

@kovi1970:

"Azt, hogy te mit teszel az rád tartozik. Ha az országgyűlési választásoktól való távolmaradásra buzdítasz azzal az orbán szekerét tolod. "

Pont fordítva, azáltal, hogy a részvételre buzdítasz, Te tolod Orbán szekerét. ;)

Pontosan azt gondolom, hogy Orbánt (vagy bárki mást) teljesen hidegen hagy a távolmaradásom, ahogy a Te részvételed is, leszámítva persze, hogy a Te részvételednek köszönhetően jut be a Parlamentbe, míg az én távolmaradásom neutrális számára. Ez van, te fogod megválasztani, ahogy legutóbb is te választottad meg. :)

Na persze, ha mondjuk baromi sokan maradnánk távol, az már más lenne, de erre vajmi kevés az esély, hiszen elegendően támogatják a parlamenti pártokat.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.08.03. 18:37:14

@kovi1970:

Nem a narancs rohadt meg, hanem a szegfü hervadt el, nem mindegy. A narancs egy értékes, vitamindus gyümölcs, a szegfü meg hát...büdös és nem jo semmire sem. Ha érted mire gondolok... :))

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.08.03. 18:39:54

A fiatalság meg tisztában van vele, hogy a szüleik jol jártak a családi adokedvezménnyel, ezért nem foglalkoznak a politikával, mivel most jol jártak ök is és a szüleik is, nem ugy mint 2010 elött a lopcsányi álmokfutásban ugyebár.

"nemleszgázáremelés" "ezazadocsökkentés, kentés" "elkurtuk" "hazudtunk reggel délben, este"

Boross Bence 2013.08.03. 18:44:15

@Kopó: Jelenleg fèl és egymillió közötti szavazni szándékozó polgár nem talál magának pártot. Jött létre új párt? Nem. Söt az a trend, hogy inkább ráfanyalodnak a mai siralmas választékból valamelyikre.

m.magyarnarancs.hu/belpol/honaprol-honapra-no-a-valasztasi-kedv-85174

Az érvénytelenül szavazókkal még annyira sem törödik semelyik párt, mint a bizonytalanokkal. Közben pedig a DK és az LMP is 2%-on áll, tehát érdemes lenne kockáztatnia egy politikai irányváltást.

Az érvénytelenül szavazókkal még annyira sem törödnek a pártok, mint a bizonytalanokkal, pedig a DK és az LMP egyaránt 2%-on áll, tehát érdemes lenne kockáztatniuk egy politikai irányváltással.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.08.03. 18:44:56

@Nyekenyóka.:

Ahol ilyen tingli-tangli szocdem meg libsi kormányok vannak, ott mindenhol höbörögnek a fiatalok is, pl. Franciaországban, ahol a buziházasságot bevezette a komcsi hollande elnök...akinek baller kormány kell, azok meg is érdemlik.

Magustanonc 2013.08.03. 18:46:12

@inebhedj - szerintem: Szerintem van különbség aközött, hogy "nem élünk vissza a kétharmaddal", és a "megpróbáljuk bebetonozni magunkat a hatalomba erővel, mert szart se tudunk" között.

Eléggé buta dolog az, ha a próbálkozásra sem hajlandó valaki amiatt, mert önérzeti kérdést csinálsz abból, hogy úgysem fog sikerülni.

Nekem perpillanat az az irány megfelel, amiről Bajnai beszél, és tetszik a technokrata hozzáállása, mert legalább szakemberként áll a kérdéshez. Nem rezsiördögöt üldöz tömjénfüsttel, hanem azt keresi, hogy lehet értelmes módon megoldani a kérdést úgy, hogy nem teszi tönkre a privátszférát. Az, hogy most épp hogy áll a helyzet, és mi fog kisülni a mostani egyeztetésekből, megvárom.

Amit meg Bajnai számlájára írnak, annak a nagyrészét bullshitnek tartom: Hajdú-Bét ügy, 2006-2008 közötti kormányzati szerepe miatti basztatás.

Ami a Jobbikot illeti: nekem ellenszenves az a retorika, amit követnek, mert ugyanúgy ellenségképre van utalva, mint a Fideszé és a Német Nemzetiszocialista Párté is volt. Tekintve, hogy a Jobbik újra és újra előveszi az EU-ellenességet, ami részemről egy nagyon nem kívánt vélemény, nem igazán akarom őket támogatni. A kommunikációjuk eléggé beszűkült az elmúlt pár évben, és én nem szeretném Viktorunk szavaihoz tartani magamat, hogy "ne azt nézzék, amit mondok", mert nekem fontos az is, amit az ember mond.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.08.03. 18:46:53

@béla a görög:

nézz utána kisköcsög a manyupnak.
Államadossággenerátor volt, külföldi kézben voltak a nyugdijpénztárak, és sok más ország is másolja a Fideszi politikát, vagyis állami nyugdij van és lesz is!

A manyup pénz NEM a tied volt! Az csak papiron "létezett" nem kézpénzként dollárjeles zsákokban.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.08.03. 18:49:19

@vénkujon:
Gondolom te is azok közé tartozol akik beveszik a manyupos ballibsi dumát, holott nyugati országok sorra elsimerik, hogy igaza van Orbán Viktoréknak, és a manyup egy szar rendszer volt.

Erről a HÁVÉGÉ is írt!!!

hvg.hu/gazdasag/20130623_Nyugdijpenztar_veszteseg_Orban

ennyit a szarnyupokrol, örülök hogy végre beszüntették.

ephart 2013.08.03. 18:52:29

Gyurcsány és a zsidóSZDSZ lelkén szárad hogy a fidesz még minimum 4 évig kormányon marad.elévülhetetlen az érdemük ebben nekik köszönhetjük ami van és lesz

vénkujon 2013.08.03. 18:57:18

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:
aha... de nézegesd a képet amit sok szeretettel linkeltem neked.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 18:58:15

@Magustanonc:

Na Bajnai számomra az egyik nagy rejtély ( a választások előtt az LMP volt ilyen), én ugyanis azt érzem, hogy a világon semmiről sem beszél, vagy a lényeg valahol olyan mélyen van eltemetve a programjában (van ilyen?), hogy képtelen vagyok előbányászni.

Attól viszont, hogy a sajtó szakértőnek meg a civilnek hívja, nagyon sikeresen hitelteleníti a figurát (még akkor is, ha ő ettől egyébként ódzkodik). Ezt pedig fokozzák a mögötte, mellette felsorakozó, kipróbált arcok. (És itt merül fel a kérdés, hogy nem tökmindegy?)

Az ellenségkép, sőt gyilkos, világratörő, mindent elpusztító gonosz ellenségkép _minden_ párt retorikájának alapja, éppannyira ott van az SzKbP-nál, mint az NSDAP-nál, az MSZP-nél, a Fidesz-nél, az SZDSZ-nél, Jobbik-nál, stb. kivétel és minőségi különbség nélkül. Mondhatni, a pártok természetrajzához tartozik, ellenségképre vannak utalva.

Ahogy elnézem, a választók is ("már az is valami, ha nem lesz kétharmaduk ezeknek a gyökereknek") kb. ennyi alapján választgatnak (tisztelet a kivételnek).

Kopó 2013.08.03. 19:05:12

@Boross Bence: Ők leginkább az ellenzéki összefogásra várnak, az meg folyamatban van.

Magustanonc 2013.08.03. 19:07:49

@inebhedj - szerintem: Szerintem nem mindegy, hogy ellenségről vagy ellenfélről beszélnek a pártok.

Ellenség a háborúban és csatában van, ellenfél pedig a sportban.

Megkérdőjelezem a pszichés egészségét annak, aki állandóan támadó ellenségeket lát mindenhol. Szerintem ez se nem normális, se nem értelmes szokás.

Bajnait én nem a sajtó miatt tartom szakértőnek, hanem a karrierjét ismerve és a mondanivalóját hallgatva ítélem meg úgy, hogy tisztában van a gazdasági folyamatokkal, és tudja, hogy mit jelent a ROI.

Magustanonc 2013.08.03. 19:09:21

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Szerinted mi lesz a hatása annak, ha a szállítás költsége emelkedik? Hogy hat ez a tej és a kenyér árára?

ephart 2013.08.03. 19:10:10

közvélemény kutatók szerint a politikailag aktív fiatalok túlnyomó többsége a Jobbikot preferálja

Magustanonc 2013.08.03. 19:12:46

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: A kirovó-felosztó nyugdíjrendszer csak abban az esetben fenntartható, ha a korfa nem fejnehéz. Tehát, akkor működik jól, ha sok járulékfizető van, és kevés nyugdíjas hozzájuk viszonyítva. Ha az arány felborul, akkor nem érkezik elég befizetés, hogy fedezze a kifizetéseket.

Anno, ezért vezették be a magánnyugdíjpénztárakat, hogy hosszútávon könnyítsék az állami terheket azáltal, hogy az emberek saját befizetéseikből kapták volna a nyugdíjat, és nem a gyerekeik meg unokáik befizetéséből.

Kell egy kevés pénzügyi intelligencia, hogy ezt megértsd, és remélem, hogy ez megvan nálad.

inebhedj - szerintem 2013.08.03. 19:25:28

@Magustanonc:

"Szerintem ez se nem normális, se nem értelmes szokás."

Én csak nem szimpatikusnak hívom, figyelembe véve, hogy az emberi természetnek tagadhatatlanul jellemzője, tehát a normális, értelmes kifejezésekkel való összehasonlítás magát a normalitást, az értelmet szorítják statisztikai szórásba.

A sportszerűséget érintő kérdés nem az én asztalom (nem vagyok egy sportember), de lévén, hogy "marha vagy" is mondható úgy, hogy elolvadjon tőle az ember, gyakorlatban a pártok (és nem csak pártok) kommunikációja ellenfél szót használ, de ellenséget érteni.

Bajnait illető álláspontodat természetesen elfogadom. De az enyém eltérő.

Kopó 2013.08.03. 19:41:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Kb. annyi alapja van egy másik országban élő embernek beleszólni adott ország belügyeibe, mint egy embernek beleszólni egy másik háztartás mindennapi életébe. Tényleg mit szólnál hozzá, ha szomszédod, honfitársságra hivatkozva, elkezdene utasítani, hogy milyen színű legyen a kerítés, mi legyen a vacsora, milyen bútort vegyetek...Nem küldenéd el felháborodottan a p.ba? Na ez a kettős állampolgárság szavazójoggal ugyanez nagyban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 19:44:58

@Kopó:

Ez hamis párhuzam. A te logikád alapján senki sem szavazhat, aki nem adózott, azaz nyugdíjasok, diákok, munkanélküliek sem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 19:48:57

@Kopó:

De elmagyázom szívesen.

Kevered a politikai közösséget, az országlakosok közösségét és a gazdaságilag aktív lakosság közösségét. Ez 3 külön halmaz, s te tévesen a harmadikhoz akarod rendelni a szavazási jogot. Sőt, ebben sem vagy következetes, hiszen gondolom, abban nem látsz problémát, hogy Mo-n adózó külföldieknek nincs szavazati joguk.

Kopó 2013.08.03. 19:53:17

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem, te kevered. Nem csak adózásról van szó bár az az egyik legkirívóbb dolog. De pl. ha az általad külföldre megszavazott kormány elbarmol valamit, te nem részesülsz úgy a negatív hatásaiból, mint az ott élők. És az általuk meghozott törvények nem vonatkoznak rád. Nem kell mutyitrafikból venned a dohányt, nem kell egy fotó készítéséhez minden jelenlevőtől engedélyt kérned (március 15-től), stb. Magyarul nem viselsz felelősséget a döntésedért. Ezért nem kéne ebben a döntésben részt venni. Ahogy pl. nem az én szememet fogja bántani, ha egy ronda fotelt vetetek veled a te lakásodba.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 20:01:17

@Kopó:

Ha így gondolkodunk, a fél országot ki kell venni a szavazati jogosultságból, szóval ez abszurd.

Az EU-államok többségében a külföldön élő a belföldivel egyezően szavaz. Kövessük a bevállt dolgokat.

Szabványok 2013.08.03. 20:04:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mert a külföldi szavazó, az itthon élők faszával veri a csalánt. Megszavazol nekünk egy olyan Országgyűlést, amelyik Rád nem, csak ránk érvényes törvényeket alkot, olyan kormányt, aki Téged nem, csak minket igazgat.
Mi itt fizetjük az adót, vesszük fel a segélyt, járatjuk iskolába gyerekeinket, ránk a magyar rendőrség vigyáz, a magyar utakon közlekedünk, itt tankolunk, a magyar sebességkorlátozás vonatkozik ránk, a magyar börtönbe csuknak, magyar nyugdíjat kapunk, magyar tranzakciósadót fizetünk, stb.
Tehát a mi szavazatunk következményeit mi viseljük.

Te odakünn szavazol, Rád nincs hatással a szavazatod.

Mi (itthon élők) szeretünk magunk dönteni sorsunk felől, nem lenne jó, ha ezer km-ekről befolyásolnád az életünket.
Nem akarok távirányított autóban ülni!

Természetesen lehet, hogy pont úgy szavazol, ahogyan én tenném, de ez ettől független, ez az önrendelkezés elve.
Szerintem.

Szabványok 2013.08.03. 20:10:18

@Mr. Waszabi: Sajnos igazad van.
2014-ben még hatalmon marad Orbán, addig nem lesz akkora baj, hogy ne tudja megnyerni. 2018-ra fog nyilvánvalóvá lenni a helyzet. Akkor fog eltűnni Orbán.
Csak nehogy valami szélsőjobbos rendcsináló kergesse el!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 20:14:38

@Szabványok:

Nem értek egyet. A szavazati jog nem az országlakosoké, s mégkevésbé az adófizetőké, hanem az állampolgárok közösségéé.

Ha igazad lenne, akkor szavazhatnának a Mo-n élő és adózó külföldiek. Ők miért nem szavazhatnak?

Szabványok 2013.08.03. 20:16:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A másodikhoz kell rendelni a jogot!
Mert a az a közösség, amelyikre vonatkozik a döntés.
(Mindenki aktív gazdaságilag, még a kómában fekvő is, hiszen a lélegeztetőgépéhez a villanyt a rezsicsökkentéssel bosszantott ELMÜ gazdasági társaság viszi, az egészségügy igencsak pénzigényes, nem mindegy, hogy muxik.)

Én szívem szerint az itt élő külföldi állapolgroknak is adnék szavazati jogot. (Amennyiben 'aláírnak' még négy évet.)
A sarki kínai büfésre ezerszer nagyobb hatással van a választás, mint egy külföldön élőre.
Hadd döntsék már el az itt élők, hogy ki hozza a rájuk érvényes törvényeket!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.03. 20:21:02

@Szabványok:

"Én szívem szerint az itt élő külföldi állapolgroknak is adnék szavazati jogot."

Jelenleg az EU-ban két ország van, mely megadja a szavazati jogot a külföldieknek: az UK és Luxemburg, bár Anglia csak az íreknek és a nemzetközösségi állampolgároknak. Mondjuk Anglia a külföldi briteknek is megadja, azaz nem jó példa.

A többi 26 EU-tagállamban a külföldiek nem szavazhatnak.

Viszont a 28 EU-tagállam közül csak 7 nem teszi lehetővé a külföldön élők: szavazását: Belgium, Ciprus, Csehország, Dánia, Írország, Luxemburg, Málta. (Írországban ez nem vonatkozik azokra akik Angliában élnek.)

ekat 2013.08.03. 20:38:47

@Magustanonc: Hogy miről beszéltem én? Te összekeversz valakivel. :-)

ekat 2013.08.03. 20:56:29

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szerintem felesleges vitatkoznod velük, igazából csak jó magyar módra irigylik azt, aki többre vitte / hajlandó tenni a boldogulásáért, és ebben az esetben tudnak látszatérveket felhozni. Magukat is becsapják ám velük, nem téged akarnak.
Az ilyen normális embert nem zavar, csak az olyan szavazati joga, aki egy percig nem élt itt, és nem is fog, na az szerintem sem oké.
UI. Én itthopn élek. :-)

Tyreo 2013.08.03. 21:22:56

@sanyix: Valószínű valami ilyesmi lesz.
@Kopó: Ebben igazad van, de Gyurcsány egy balfasz. Neki köszönhetjük a Kedves Vezető országlását is. Arról nem beszélve, hogy ha valakinek van gerince akkor lemondott volna 2006 után. (Pontosítok. Ha van gerince akkor nem hamisít adatokat és nem veti be trükkök százait a hatalomért.)
@Magustanonc: "Arra szavazz, aki a neked fontos célokat legalább minimális józan ésszel képes képviselni az eddigi munkássága kapcsán."
Ilyen nincs. Jelen pillanatban egyetlen olyan párt van aki talán nem etatista. Ez a DK de feljebb leírtam ők miért nem játszanak.

Kopó 2013.08.03. 21:44:30

@Tyreo: Szerintem ha Orbán jöhetett még egyszer, akkor Gyurcsány is. Feltéve, hogy tanult a múltból és úgy látszik, tanult, a szociktól pl. már megvált.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miért kéne? Az országban kire nem vonatkozik az országban meghozott törvény? És még adót sem fizet? (Még ÁFÁt sem?)

Gerilgfx 2013.08.03. 22:36:19

@endike: a multkor még a jobbikra szavaztak a fiatalok, ez a párt a szélsőliberalizmusáról, és a hitelpártiságáról híres.

idióta.

2013.08.03. 22:57:47

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:

Bárcsak olyan egydimenziós, analóg, egyszerű lenne ennek az egész problémának a megoldása, mint amilyen te is vagy, illetve amilyen az általad minden problémára univerzálisan alkalmazható megoldás: a balliberális /gondolom zsidó is/ bűnbak...

Hadd idézzem itt Oliver Wendell Holmest:

"Amikor elvakult embert akarunk felvilágosítani, ugyanarra a reakcióra kell számítanunk, mint amikor a pupillába világítunk - beszűkül."

Magadra ismertél???

Bizony, ha rajtam múlna sem az aktív, sem a passzív választójog nem lenne alanyi jog...sajnos a vonatkozó nk-i kötelezettségeink miatt ez kizárt. De én nem bíznám a végrehajtó hatalom kiválasztásának igen fontos döntését ilyen végtelenül buta emberekre, mint amilyen te is vagy. Persze...hogy újra benyelje a tudatlan buta választó a 100 napos programhoz vagy a rezsicsökkentéshez hasonló populista ígéreteket; program nélkül induló FIDESZ-ekre szavazzon...

Nagy büdös lófaszt lenne alanyi jog az ország tönkretételének lehetősége...

Ha rajtam múlna, biztosan nem látnál mást a szavazófülkében, mint a különböző szakpolitikákra kiterjedő program elemeket. Konkrét, részletes programelemeket. Nem felületes, semmitmondó, jól skandálható szlogeneket, amiről azonnal felismernéd a pártod. Így ugyanis, ha nem tudsz olvasni, vagy nem veszed a fáradtságot, hogy leellenőrizd a sajtó manipulatív állításait, pl. valóban utánanézz a dolgoknak, akkor nem tudnád mit kéne beikszelni a nyomorult szavazólapon...Annyi nem lenne elég, hogy hajrá FIDESZ, meg de szimpatikus a Mesterházy, stb.

Na kíváncsi lennék, akkor az olyanok, mint te elmennének-e szavazni. Ha nem csak 2 perces ikszelgetős rituáléból állna a választó jogot, hanem bizony energiát kéne belefektetni, folyamatosan tájékozódni kellene, fenntartással kezelni minden pártkommunikációt...

Remélem egyszer újra divatba fog jönni az értelem, mint 2000 évvel ezelőtt rómában. Ott egy Orbánéhoz hasonló kvalitású politikus populista dumáit biztos kevesebben szopták volna be, mint ahogy azt megtették pl. 2010-ben a társadalmunk látható többségét kitevő szervilis birkák...

Szabványok 2013.08.03. 23:29:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Azért, mert az állampolgárság lemaradt a valóságtól. A valóságban az emberek könnyedén átköltöznek egy másik országba, de - részben hagyományból, részben egyéb okokból - az állampolgárságukat nem változtatják meg.
Pedig meg kéne!
Ha egy vietnámi itt él 5 éve, akkor szavazzon itt, legyen ugyanannyi joga és kötelessége, mint nekem, legyen magyar állampolgár. Ha egy magyar már 5 éve Vietnámban él, akkor ott szavazzon, ne postán küldje el, hogy a tőle 10000km-re lévő országban kit akar kormányra.

Legjobb lenne, ha az állandó lakhely és az állampolgárság együtt mozogna.
Csak éppen ehhez az összes országnak így kéne ezt kezelni, ami politikailag lehetetlen. :-(

2013.08.03. 23:29:36

@DICKtátor:

És még annyival kiegészíteném a feltételes /nem általános/ és nem azonos tartalmú /nem mindenki által egyenlően gyakorolható/ választójogra vonatkozó utópiámat, hogy természetesen a választott képviselők a szavazólapon is szereplő szakpolitikai programelemek megvalósításához kötött mandátumot kapnának. Tehát, ha a vállalt idő alatt nem tud részeredményt felmutatni a választott képviselő /legyen az Ogy-i vagy önk-i/, akkor természetesen a mandátuma megszüntetésével visszahívható lenne, illetve bizonyos képviselői hely megüresedése után azok betöltésére újabb választásokat kellene tartani, természetesen a leginkább költséghatékonyan. A visszahívott képviselőnek persze a fizetését visszamenőlegesen vissza kellene fizetnie, annak a mintájára, mintha egy vállalkozó a vállalt feladatait nem látná el, és így a megrendelői díj visszafizetésével tartozna. Ez így lenne korrekt.

Nagyon jótékony hatással lenne a politikai szerepvállalás minőségére. Nem kötelező ugyanis átlag havi 8-900 ezres fizuért hallgatni a lobbisták könyörgéseit, az elnyert támogatások után a lóvé-visszaosztási tett ajánlataikat, vagy pl. miniszterként olyan klientúrát kiépíteni, amiből aztán egy életre meggazdagszik valaki.

Ez nem kötelező. Legyen ez egy igencsak kontroll alatt tartott, jól kiválasztott szervezet, akikre az ember büszke lehet, rábízhatja a közügyek felelősségteljes intézését, stb...

Boross Bence 2013.08.03. 23:42:04

@Kopó: Gyurcsány több szavazatot visz, mint hoz, nagy bolondság lenne bevenni a választási együttmüködésbe. Schiffer pedig kicsinálná magát politikailag - á la SZDSZ -, ha összeállna az MSZP-vel. Vagyis egyelöre mindkét párt a szakadék felé rohan, és nincs, ami megállítaná öket.

Tyreo 2013.08.03. 23:44:01

@Kopó: Ja tényleg. Most, hogy mondod Orbánt is megérte visszahozni :D

Kopó 2013.08.03. 23:54:04

@Boross Bence: Ez a "többet visz, mint hoz" régi mítosz, mindenfajta alátámasztottság nélkül, mondhatni, mantra. A szavazók szignifikáns többsége szavazna a széleskörű összefogásra, akár Gyurcsánnyal, akár anélkül. Pláne, hogy Gyurcsány ne is ragaszkodik semmilyen poszthoz a kormányban.
@Tyreo: Megalomániája egyesek szerint már az első kormányzásában látszott, de az elmútnyócévbeli teljesítménye is beszédes volt- ha ennek ellenére visszahozta a nép, akkor Feri is jöjjön vissza! Ő valahogy nem lett sértett a választási vereségtől.

2013.08.04. 00:06:39

@Kopó: A jó Isten mentsen meg attól, hogy Feri visszatérjen!

A legjótékonyabban az befolyásolná a pártkínálatot, ha egy pl. a képviselők fizetésének emeléséről, vagy pl. a költségtérítés számlával való igazolásának szükségtelenségéről szóló öt párt részvételével történő szavazáson bomba robbanna, vagy egyéb okok miatt a képviselők nagy többsége elhunyna, de legalábbis a választhatóságát elvesztené...

Szomorú, de ennél reálisabb esélye nincs annak, hogy a mostani gennyes bűnöző képviselői gárda rotálódjon, vagy lecserélődjön...addig meg minden marad a régi, csak a lehúzás és átverés megvalósításának módszerei változnak.

Kopó 2013.08.04. 00:11:19

@DICKtátor: Ezredszerre: nép-vezetők-megérdemel-Szécheny

Tyreo 2013.08.04. 03:13:44

@Kopó: Értem én a Széchenyi-s vonalat, de ha már az egyik láthatóan haldoklik, ne akarj arra rábeszélni, hogy azért nyomjam bele az adrenalint hátha visszatér..

Kopó 2013.08.04. 03:34:56

@Tyreo: Éppenséggel nem haldoklik. Képzeld, az elutasítottsága (amit nem szoktak nyilvánosan megosztani a közvéleménykutatók csak pártok megrendelésére)lassan de biztosan csökken. Nem hulla ő. Bár sokan szeretnék annak látni, köztük leginkább Orbán. Márpedig hajlamos vagyok arra, hogy ne akarjam azt, amit Orbán. Te nem?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 07:47:21

@Kopó:

Miért szavaz az adók elosztásáról az, aki nem fizet adót? Nyugdíjas, munkanélküli, diák. Nem kéne visszatérni az 1920 előtti rendszerhez, amikor vagyoni és adóügyi cenzus volt?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 07:48:43

@Szabványok:

Oké, lehet. De amíg nincs így, addig hagyjuk abba a "ne szavazzon, mert nem itt él" lemezt.

Tyreo 2013.08.04. 11:38:22

@Kopó: Attól mert nem szívlelem Orbánt nem fogok összeállni az "ellenségeivel". Már csak azért sem mert őket sem szívlelem különösebben.
Amúgy a DK 1-2% körül mozog. Nekem ez elég halott közeli állapotnak tűnik...

Boross Bence 2013.08.04. 12:08:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Vitatkoznék szabványokkal, nem az állampolgárság maradt le a valóságtól, hanem elvi probléma van.

Azt hiszem, az elfogadható, hogy a szavazás a politikai közösség sorsáról való döntés, és hogy csak olyan vehet részt benne, aki része a közösségnek. (Fordítva nem igaz, azaz a közösség bizonyos tagjai kizárhatók: gyerekek, elmegyengék, bünözök).

Kik a tagjai a politikai közösségnek? Akik egymással szolidaritást viselnek a közös történelem, kultúra, kapcsolatok, müködtetett intézmények okán. Aki nem szolidáris a többiekkel, az nem része a közösségnek, tehát joggal kizárható a szavazásból.

Honnan tudjuk, hogy ki mennyire szolidáris, vagy egyáltalán az-e? A válasz az, hogy ezt alapvetöen nem tudhatjuk, de vannak kivételek. Például az állam joghatósága alatt élve érvényesül bizonyos kényszerszolidaritás. A kényszerszolidaritásnak csak egy része a közteherviselés (az adózás), ide tartozik még a hadkötelezettség, a katasztrófavédelmi kötelezettség, oltási kötelezettség, az útlevél hatósági megadhatósága, sok más dolog, ami az 5 éve itt élö vietnámi vállalkozóra nem vonatkozik. Alapvetöen ezeket foglalja össze az állampolgárság.

Az igaz, hogy az állam területén kívül nem érvényesül a kényszerszolidaritás. Vagyis sem a külföldre költözök, sem az államhatár elmozdulása miatt külföldre kerülök szolidaritása nem kényszeríthetö ki, így nem ellenörizhetö. De ettöl függetlenül valószínüsíthetö, hogy fennáll. Persze ezzel létrejön az a lehetöség is, hogy valaki szolidaritást nem hordozva lesz vagy marad állampolgár az állam területén kívül. Például éppen azért távozik, mert már nem szolidáris. Ilyenkor egyértelmü, hogy a szavazás részéröl erkölcstelen. Ezért érthetö, hogy a kényszerszolidaritás alól kikerültekkel szemben a kényszerszolidaritás viselöi valami új, más bizonyítékot szeretnének arra, hogy az illetö szolidaritása létezik. Ilyen többletbizonyíték (ráutaló, de nem megalapozó jel) lehet a magyarországi cím fenntartása, a frissen honosítottaknál az eskütétel, vagy a szavazással járó nehézségek (pl. utazás) vállalása.

Tehát a külföldön élö magyar állampolgár szerintem is szavazhasson, de ne siránkozzon, hogy az itthoniak nem könnyítik meg, söt akár kifejezetten megnehezítik neki a szavazást, mert ez a többletnehézség jelzö funkcióval bír.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 12:52:08

"Kik a tagjai a politikai közösségnek?"

Az állampolgárok.

"Tehát a külföldön élö magyar állampolgár szerintem is szavazhasson, de ne siránkozzon, hogy az itthoniak nem könnyítik meg, söt akár kifejezetten megnehezítik neki a szavazást, mert ez a többletnehézség jelzö funkcióval bír."

Külföldön jóval nehezebb szavazni, ez természetes nehézség és nincs gond ezzel.

Boross Bence 2013.08.04. 13:13:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te egy jogi-formális definíciót használsz, nem tartalmit. Szerintem a tartalom az elsödleges.

A nehézségek beiktatása azért fontos, mert könnyen lehet, hogy 4 év múlva már nem ezt a hülye levelezést fogják használni, hanem az internetet a szavazás során.

Szabványok 2013.08.04. 16:53:30

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Miért hagyjuk?
Pont azért kell járatni ezt a lemezt, hogy érezze a világ (beleértve a politikusokat), hogy vannak emberek, akik szerint az országban lakókra tartozik, hogy mi történik az országban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 17:16:19

@Szabványok:

Dehát ez nem így van más országokban sem. A magyarok nagy baja, hogy folyton fel akarjkák találni újra a meleg vizet. Pedig scak alkalmazkodni kell.

Próbáld elmagyarázni egy osztráknak, hogy ne szavazon, ha külfölödn él, mert máséval a csalánt. Valószínűleg azt fogja hinni, hogy viccelsz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 17:24:28

@Boross Bence:

Annál jobb. Mi a gond, hogy esetleg sokan fognak szavazni? Miért akarja az ország elindegíteni magától a külföldön élő állampolgárokat? Máshol akormáy KAMPÁNYT tarta, hogy "szavazzatok!" és senkinek nem jut eszébe a csalánozás.

Boross Bence 2013.08.04. 18:27:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szerintem joggal lehet kételkedni annak a szolidaritásában, aki "békeidöben" (azaz a demokráciában) önként elhagyja az országot, vagy éppen sosem járt Magyarországon.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 18:31:02

@Boross Bence:

2013-ban, az EU-ban úgy tenni, mintha még szögesdrót lenne a határon - abszurdum. Aki elmegy, az nem gonosz áruló, hanem állampolgár. Ugyanígy az új állampolgár, aki nem költözik a zországba sem az.

Németország nem engélyezi a külföldön élők szavazását, de pl. kivételt tesznek a más EU-tagállamban élő németekkel, ők szavazhatnak. Érted a logikát?

Kopó 2013.08.04. 21:01:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Áfát fizetnek és mint mondtam, az itt meghozott törvények rajtuk fejtik ki a hatásaikat, de úgy nincs értelme dialógust folytatni veled, ha az érvek állítások és tények 50%-át egyszerűen figyelmen kívül hagyod!
@Tyreo: 2010-ben az LMP-t is akörül mérték a teljes lakosságban, mégis bejutottak. 2002-ben egy kivételével mindegyik közvéleménykutató Fidesz-győzelmet jósolt, mégis vesztettek. Folytassam?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 21:05:41

@Boross Bence:

A logika: az EU-ból, ha nem omlik össze, egy ország lesz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 21:06:24

@Kopó:

Egy dolog érveket figyelmen kívül hagyni, más dolog nem érteni egyet velük.

Kopó 2013.08.04. 21:33:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De azzal te nem "nem értettél egyet" hogy a külföldön élők által megválasztott Parlamentben megszavazott törvények nincsenek lényegi hatással a külföldön élők életére, hanem elengedted a füled mellett, észre sem vetted, és végig az adótémán lovagoltál. Ez eléggé fideszdroid-módszer, egyszerűen nem meghallani azt, amibe nem tud belekötni sem, nemhogy megcáfolni...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.04. 21:37:08

@Kopó:

Ha ez valós érv lenne, akkor ez nagyon messzire vezetne. Pl. ad absurdum büntetni kellene azt aki a választások utáni 4 évben külföldre költözik. De a halálos betegektől is meg kellene vonni a szavazás jogát, hiszen úgyis hamar meghalnak. Stb, stb. S még lehetne sorolni az abszurd példákat.

Kopó 2013.08.04. 21:50:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Francokat. Aki külföldre költözik, az sanszos, főleg manapság, hogy a hazai viszonyok miatt költözik külföldre. Talán épp azért, mert egy csomó félrevezetett külföldön élő magyar, aki az országban még sosem járt, megint megszavazta a Fideszt. Majd ha letelepszik külföldön, és felveszi az ottani állampolgárságot, akkor nem is fog szavazni itt.
A halálos betegeket pedig itt temetk el és joguk van olyan kormányra szavazni, amelyik nem várja el tőlük, hogy ha nicns elég pénzük, ássák el magukat, szociálisan. Jöhetsz abszurd példákkal, de a tény akkor is tény marad: a döntés annak jár, aki a felelősséget is viseli érte.

Tyreo 2013.08.05. 02:22:07

@Kopó: Gyurcsány halott.
www.youtube.com/watch?v=hv4uS03pzPc#at=200

2:45-től. Bár érdemes végignézni az egészet, ha röhögni akarsz. (kínodban..)

Kopó 2013.08.05. 10:46:35

@Tyreo: Hűűű, hajléktalan prolinéni elfordult tőle mert nem viselkedik szépen és táncol,ez már téééényleg requiescam in pace!

Tyreo 2013.08.05. 16:01:41

@Kopó: Lehet, hogy nem jöttél még rá, de Magyarországon ez dönti el a választásokat, nem a 3,5%-nyi politikával is foglalkozó gondolkodó ember.

Kopó 2013.08.06. 17:04:11

@Tyreo: Igen, és a 3,5%-nyi "politikával is foglalkozó, gondolkodó ember" jelentős része arról magyaráz, hogy Gyurcsány hiteltelen és veszett ügy, az "ezek"m meg megtöltik Gyurcsány minden előadását és ezrével mennek utcára a hívására.

sanity 2013.08.13. 21:24:14

@Kopó:
"Szerintem ha Orbán jöhetett még egyszer, akkor Gyurcsány is."

Ez aztán az érvelés :D:D Még pont az hiányzik ennek az országnak, hogy a hibbant idolod váltsa a jelenlegi rezsimet.

Látom beindult a kampányidőszak, plakátolás mellé még Neked is nyomni kell a szöveget?
süti beállítások módosítása